Gå til innhold

Den sosiale døden - Hikikomori


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.11.2020 den 17.58, 90tallsbarn skrev:

Dette skjer ikke. Nett og det digitale styrer mer og mer. Kjekt å ha noe som kan få barnet til å tie stille mens du skal gjøre noe som har med jobben eller ha besøk. 

Jeg har en bror som kun har en pc. Det er livet hans. Resten av tiden er han på jobb, setter av 2 timer hver dag til å sosialisere med mamma, meg eller oss nærmeste. Faktisk... jeg har tenkt på om han plutselig dør så er det ikke sikkert jeg kommer til å døle så mye. Jeg har tatt kontakt mange ganger, i håp om å få et vanlig søster/bror forhold, men det er BARE jeg som tar kontakt. Har vi en avtale med tid og sted så er han der, men har vi en avtale der vi bare har sagt at vi møtes men at en kan ringe så har jeg tatt en liten test, han gir ikke et pip. Det er bare jeg som er pådriver, da orker jeg ikke. Så, når det blir slik så blir han liksom ikke en del av livet. Lurer på hvordan det blir å sitte alene og bare huske en pc og et mørkt rom.

Jeg skriver begrense bruken av spill /nett, ikke at det ikke skal brukes. Vi som har vært foreldre til den første generasjonen barn som fikk tilgang til Internett og Internett spill ,har ikke hatt noen verken foreldre eller myndigheter å se til for å finne ut hvordan vi skulle forholde oss til dette. Hvor avhengig barn,spesielt gutter , kan blir av å spille er helt sjokkerende, men så er mange av spillene og laget for å skape avhengighet.  Når barna i tillegg spiller i mot andre eller på lag med andre, er det vanskelig å få de bort fra spillet.

Nå har vi heldigvis kommet dit at barn som er avhengig av å spille kan få behandling for spill avhengighet, det er bra. Men det trengs råd for skjerm bruk til foreldre. Og gjerne at foreldre som har barn som er venner, avtaler hvor mye tid som skal brukes til spill, og at det skal være spill fri tid der barna skal finne på andre ting, helst noe der de bruker kroppen. 

Anonymkode: 96963...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty
8 timer siden, Grendel skrev:

Japan må være det sprøeste landet i verden. Det er så mye rart. 

Jeg liker Japan jeg. Ett fornuftig og smart folkeslag. De har mange rare, men også en del spennende subkulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...