Gå til innhold

Latuda og hjerteproblemer?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Føler det er noe galt med hjertet mitt, da kan jeg vel ikke ta latuda? Tenkte jo på det og har sagt jeg vil det, men vil ikke det hvis det er farlig å ta det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, kupton skrev:

Det tar du opp med psykiateren din og lar han avgjøre. Det er ikke en sak for brukerne på DOL.

Alt er en sak for DOL brukere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, antidot skrev:

Har du tatt det opp med fastlege? Vil tro du kan få sjekket det ut før du eventuelt begynner.

Har ikke det, men tok jo EKG for ikke lenge siden. Men alt vises jo ikke der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Alt er en sak for DOL brukere...

Nei. Å vurdere bruk av Latuda hos en person med evt hjertesykdom er ikke en sak for legfolk. Det er faktisk på kanten å la fastlegen vurdere det. Dette er en sak for en spesialist i psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kupton skrev:

Nei. Å vurdere bruk av Latuda hos en person med evt hjertesykdom er ikke en sak for legfolk. Det er faktisk på kanten å la fastlegen vurdere det. Dette er en sak for en spesialist i psykiatri.

Ok. Hvis du sier det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med psykiater nå, han trodde ikke jeg hadde hjerteproblemer men at jeg følte det pga seroquel. Det er jo om kvelden jeg får det. Så han rådet meg til å ta 100 mg seroquel + en vival istedenfor 200 mg seroquel. Skulle begynne på latuda 37 mg og ta det i en uke, så skulle vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk om jeg har det da? Han tok det ikke særlig seriøst. Men har så mye angst nå at jeg holder på å krepere, kan ikke huske jeg hadde så mye angst på latuda. Men det husker jeg jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Men tenk om jeg har det da? Han tok det ikke særlig seriøst. Men har så mye angst nå at jeg holder på å krepere, kan ikke huske jeg hadde så mye angst på latuda. Men det husker jeg jo ikke. 

Hvis du hadde orket å lese noen av innleggene du skrev da du sist brukte Latuda så finner du sikkert årsaken til hvorfor du sluttet sist. 

Hvor lenge har du brukt Latuda nå siden du har så mye angst av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Hvis du hadde orket å lese noen av innleggene du skrev da du sist brukte Latuda så finner du sikkert årsaken til hvorfor du sluttet sist. 

Hvor lenge har du brukt Latuda nå siden du har så mye angst av den?

Ja jeg leste noe av det, men det sto ikke hvorfor jeg sluttet.

Har jo ikke angst av latuda, vil ta latuda for å bli kvitt angsten. Tok min første nå i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis du hadde orket å lese noen av innleggene du skrev da du sist brukte Latuda så finner du sikkert årsaken til hvorfor du sluttet sist. 

Hvor lenge har du brukt Latuda nå siden du har så mye angst av den?

Har lest her inne nå og latuda er tydeligvis ikke bra for meg :( Og nå har jeg tatt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke fikk hjerteproblemer sist du tok Latuda, så får du vel ikke det nå?

Anonymkode: aeca5...418

Da hadde jeg sikkert ikke hjerteproblemer, det er nå jeg har tenkt at jeg har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du har det fra at du har hjerteproblemer? Det er forskjell på å ikke skulle ta en medisin fordi du har fått den diagnosen og fordi du har selvdiagnosert deg med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ISW skrev:

Kan jeg spørre hvor du har det fra at du har hjerteproblemer? Det er forskjell på å ikke skulle ta en medisin fordi du har fått den diagnosen og fordi du har selvdiagnosert deg med den. 

Det er fordi hjertet mitt reagerer hver kveld på ulike måter, har bare tenkt at det må være noe med hjertet. Det hopper og styrer på og jeg får høy puls og hyppige hjerteslag, psykiateren mente det var pga seroquel. Og jeg tenker på bror min som har pacemaker og all slags problemer med hjertet og andre ting, han tar 17 medisiner om dagen. Det er jo skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er fordi hjertet mitt reagerer hver kveld på ulike måter, har bare tenkt at det må være noe med hjertet. Det hopper og styrer på og jeg får høy puls og hyppige hjerteslag, psykiateren mente det var pga seroquel. Og jeg tenker på bror min som har pacemaker og all slags problemer med hjertet og andre ting, han tar 17 medisiner om dagen. Det er jo skremmende. 

Omtrent alle får høyere puls eller ekstraslag av Seroquel. Det skyldes at Seroquel gir mer adrenalin i kroppen. Dette er en normalreaksjon og ikke tegn på hjertesykdom. Hadde du fått en sprøyte med adrenalin hadde du reagert på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ISW skrev:

Omtrent alle får høyere puls eller ekstraslag av Seroquel. Det skyldes at Seroquel gir mer adrenalin i kroppen. Dette er en normalreaksjon og ikke tegn på hjertesykdom. Hadde du fått en sprøyte med adrenalin hadde du reagert på samme måte. 

Ok. Godt å vite. Skulle nå prøve med 100 meg nå + en vival, håper det hjelper. Psykiateren sa også at det jeg opplevde med hjertet og pulsen førte til mer angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Omtrent alle får høyere puls eller ekstraslag av Seroquel. Det skyldes at Seroquel gir mer adrenalin i kroppen. Dette er en normalreaksjon og ikke tegn på hjertesykdom. Hadde du fått en sprøyte med adrenalin hadde du reagert på samme måte. 

Hvorfor er Seroquel beroligende da?

Anonymkode: 89371...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...