Gå til innhold

Adventsstake og stjerne?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har du fått det på plass i vinduene? Det har jeg, syns det er koselig med lys i vinduene. Så har vi fått varmepumpe og det merkes godt, endelig er det varmt her. Pleier alltid å fryse sånn på denne tiden, jeg er mye inne da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har du fått det på plass i vinduene? Det har jeg, syns det er koselig med lys i vinduene. Så har vi fått varmepumpe og det merkes godt, endelig er det varmt her. Pleier alltid å fryse sånn på denne tiden, jeg er mye inne da. 

Ikke ennå, det blir til helgen. :) Varmepumpe er kjekt ja! Vi fyrer litt med ved i tillegg, ikke at det trengs ennå, så kaldt er det ikke, men ovnsvarmen er så deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har du fått det på plass i vinduene?

Det kommer når det blir advent, altså søndag.

Men vi har litt ekstra belysning både inne og ute som ikke er direkte "julete", og den er framme sånn ca. fra sent i november til starten av februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke ennå, det blir til helgen. :) Varmepumpe er kjekt ja! Vi fyrer litt med ved i tillegg, ikke at det trengs ennå, så kaldt er det ikke, men ovnsvarmen er så deilig. :)

Ok :) Ja det var kjekt å få varmepumpe, varmer jo mye mer enn panelovner. Nei det er ikke minus her nå men det har vært det, da merket jeg vi hadde varmepumpe. Det er en kos med det å fyre også ja, kan jo det vi og men det er så mye styr med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Det kommer når det blir advent, altså søndag.

Men vi har litt ekstra belysning både inne og ute som ikke er direkte "julete", og den er framme sånn ca. fra sent i november til starten av februar. 

Ok :) 

Veldig koselig med lys som lyser opp i mørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og på søndag er det frem med lilla duk og lys? Det blir jo koselig. 

Ja, setter det vel frem på lørdag tenker jeg. :) og julegardiner på kjøkkenet, do og ved verandadøra på stua + puter i slagbenken og gyngestolen på kjøkkenet. :) Og dørkransen ute og kanskje den lille modellen av Skomakergata som jentungen laget til meg for 2 år siden og et ørlite Lucia-tog jeg kjøpte i høst som kanskje passer der. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Ja, setter det vel frem på lørdag tenker jeg. :) og julegardiner på kjøkkenet, do og ved verandadøra på stua + puter i slagbenken og gyngestolen på kjøkkenet. :) Og dørkransen ute og kanskje den lille modellen av Skomakergata som jentungen laget til meg for 2 år siden og et ørlite Lucia-tog jeg kjøpte i høst som kanskje passer der. ❤️ 

Høres veldig koselig ut :) Det beste med julen er førjulstiden ❤️ Det er da det er kos :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Høres veldig koselig ut :) Det beste med julen er førjulstiden ❤️ Det er da det er kos :) 

Enig. ❤️ Jeg koser meg i hele desember jeg, vasker litt før jeg tar frem pynten (men ikke hele huset fra kjeller til loft akkurat...), baker litt, spiser, pusler med de siste hjemmelagde gavene og kjøper det som skal kjøpes, men ikke noe stress - bare kos. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Enig. ❤️ Jeg koser meg i hele desember jeg, vasker litt før jeg tar frem pynten (men ikke hele huset fra kjeller til loft akkurat...), baker litt, spiser, pusler med de siste hjemmelagde gavene og kjøper det som skal kjøpes, men ikke noe stress - bare kos. :) 

Ja jeg og koser meg ❤️ Får se om det kommer noen fin julekalender å se på på tv, det er hyggelig å følge med på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir i løpet av helga. Lys på buska i hagen, stjerne i vinduet, og røde stuegardiner. Lilla duk og lys kommer fram på søndag. 

Akkurat det med de røde stuegardinene er litt artig, for jeg og naboen konkurrerer hvert år om hvem som får dem opp først. Vi gjør det alltid i helga før 1. advent, begge to. Hvis hun er raskest så sender hun meg bilde av det på Messenger eller tagger meg på fb med noen "mobbende" ord. 😂 Jeg tenker derfor at jeg i år skal henge dem opp allerede i morgen tidlig 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, merida skrev:

Helt enig 😃 I år er planen å se alle alene hjemme filmene, de fører julestemning med seg 💕

Jeg liker familien Griswold. Den er morsom og gir julestemning! 😊 Og flere andre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Naana47 skrev:

Jeg liker familien Griswold. Den er morsom og gir julestemning! 😊 Og flere andre da. 

Ja den må jeg bare se, den er kjempemorsom :D Ler hver gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å pynte til advent til helga! I kveld holder dattera og ei venninne på å lage pepperkaker, så om litt dufter det nok skikkelig jul ut i stua til oss 😊

Jeg hører masse på julemusikk i bilen - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg hører masse på julemusikk i bilen - herlig!

Jeg pleier å lytte til P7 Klem når jeg kjører bil, men i år begynte de med julesanger på den kanalen allerede i oktober, så den har jeg styrt unna siden da. Orker ikke julesanger før et godt stykke ut i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Gleder meg til å pynte til advent til helga! I kveld holder dattera og ei venninne på å lage pepperkaker, så om litt dufter det nok skikkelig jul ut i stua til oss 😊

Jeg hører masse på julemusikk i bilen - herlig!

Det er så god lukt av pepperkaker, her pleier mannen å lage det i desember. 

Kos med julemusikk :) Det skal jeg og høre på i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...