Gå til innhold

Det er så mye for tiden av ting man kan ta for å få bedre helse.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Bla vitapro, collagen og kaffe zero, ser mange drikker kaffe zero på FB. Har det noen effekt tror dere? Blir jeg sunnere og sterkere i kroppen av vitapro eller collagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Bla vitapro, collagen og kaffe zero, ser mange drikker kaffe zero på FB. Har det noen effekt tror dere? Blir jeg sunnere og sterkere i kroppen av vitapro eller collagen? 

Det eneste effekten dette har er på lommeboka til produsentene. 

Anonymkode: 14e57...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste effekten dette har er på lommeboka til produsentene. 

Anonymkode: 14e57...4dd

Ok. Bare lurte. Tok jo noe for magen en stund og det virket suverent i begynnelsen til det sluttet å virke, kan det ha vært placebo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bla vitapro, collagen og kaffe zero, ser mange drikker kaffe zero på FB. Har det noen effekt tror dere? Blir jeg sunnere og sterkere i kroppen av vitapro eller collagen? 

Det beste er å spise sunt uten å bli fanatisk, mosjonere litt og ta tran. :) Om man spiser sunt så får kroppen i seg det den trenger, men her i det mørke nord er det lurt å ta tran. Noen tar tran kun i mnd med r i, altså september til april, vi tar det hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Vitamin D er det vanlig å mangle her oppe i mørke nord. Det er også en vitamin som det er bevis for att virker. Tar du en vitamin d måling med neste gang du er hos FL, så kan du begynne med tilskudd hvis du har mangel. Det er det mange som har.

 

Disse abbonent kosttilskuddene vet jeg lite om, annet enn att det virker dyrt og spekulativt. Visse ting kan til og med være skadelig.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Det beste er å spise sunt uten å bli fanatisk, mosjonere litt og ta tran. :) Om man spiser sunt så får kroppen i seg det den trenger, men her i det mørke nord er det lurt å ta tran. Noen tar tran kun i mnd med r i, altså september til april, vi tar det hele året.

Ja jeg kan jo begynne å ta tran, tar D.vitaminer da jeg er lite ute. Skal spise sunt til neste år jeg :) Har funnet ut at jeg tåler mozartkuler nå, rart det med de gallesteinene. Kanskje de er vekke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Vitamin D er det vanlig å mangle her oppe i mørke nord. Det er også en vitamin som det er bevis for att virker. Tar du en vitamin d måling med neste gang du er hos FL, så kan du begynne med tilskudd hvis du har mangel. Det er det mange som har.

 

Disse abbonent kosttilskuddene vet jeg lite om, annet enn att det virker dyrt og spekulativt. Visse ting kan til og med være skadelig.

D.vit tar jeg, får ikke mye sol her og er ikke mye ute. Har jo manglet det før så mangler det sikkert nå også, manglet jo b.vit og folat og, mulig jeg mangler det igjen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg kan jo begynne å ta tran, tar D.vitaminer da jeg er lite ute. Skal spise sunt til neste år jeg :) Har funnet ut at jeg tåler mozartkuler nå, rart det med de gallesteinene. Kanskje de er vekke? 

De kulene er usunne :) 

Anonymkode: 14e57...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest seriøse jeg fant:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318611#side-effects

Denne også, men litt gammel og mulig utdatert

https://forskning.no/mat-og-helse-alternativ-behandling-dokumentert-effekt/lite-tyder-pa-at-du-blir-slank-av-coffee-slender/409725

Jeg leser det som at ting tyder på at kaffe generelt og spesielt grønn kaffe faktisk kan bidra litt til vektreduksjon, men at studiene ikke er veldig solide.

Påstandene om at man raser ned mange kilo virker veldig sterkt overdrevne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
42 minutter siden, Grendel skrev:

Dette er det mest seriøse jeg fant:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318611#side-effects

Denne også, men litt gammel og mulig utdatert

https://forskning.no/mat-og-helse-alternativ-behandling-dokumentert-effekt/lite-tyder-pa-at-du-blir-slank-av-coffee-slender/409725

Jeg leser det som at ting tyder på at kaffe generelt og spesielt grønn kaffe faktisk kan bidra litt til vektreduksjon, men at studiene ikke er veldig solide.

Påstandene om at man raser ned mange kilo virker veldig sterkt overdrevne. 

Kaffe gjør meg isåfall ekstremt fort sulten 😛 jeg har drukket kaffe siden tenårene og er syltynn. Til tross for at det har blitt spist mye. Har andre venner som har sånne syltynne søsken som konstant drikker kaffe og. Men nå er ikke alle jeg kjenner som drikker kaffe tynne. Så en klype salt, men tror nok at kaffe kan dempe sug etter en del osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Grendel skrev:

Dette er det mest seriøse jeg fant:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318611#side-effects

Denne også, men litt gammel og mulig utdatert

https://forskning.no/mat-og-helse-alternativ-behandling-dokumentert-effekt/lite-tyder-pa-at-du-blir-slank-av-coffee-slender/409725

Jeg leser det som at ting tyder på at kaffe generelt og spesielt grønn kaffe faktisk kan bidra litt til vektreduksjon, men at studiene ikke er veldig solide.

Påstandene om at man raser ned mange kilo virker veldig sterkt overdrevne. 

Virker litt da ser det ut som, vet ikke om jeg bestiller kaffe zero men det er flere på FB som påstår det virker. Men har nok tull med hjertet fra før pga medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men enig i det noen andre skriver. Det er mye tjening i dette. Hvordan klarte de seg før liksom? Hadde ikke all denne supermaten da. Så sier noen «men vi ser mye yngre ut enn våre besteforeldre/foreldre» og ja det gjør vi. Men det er nok ikke supermaten alene som gjør dette, men at vi lever mer behagelig og har mer hudpleie.

Mye av maten som det reklameres så for er svada. Du får behovet gjennom vanlige grønnsaker, fisk, melk, egg osv osv. Vitamintilskudd er bra, alger er også bra. 
 

Men nei... jeg kan ikke tro at man skal bli så jævla mye bedre av alt dette. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men enig i det noen andre skriver. Det er mye tjening i dette. Hvordan klarte de seg før liksom? Hadde ikke all denne supermaten da. Så sier noen «men vi ser mye yngre ut enn våre besteforeldre/foreldre» og ja det gjør vi. Men det er nok ikke supermaten alene som gjør dette, men at vi lever mer behagelig og har mer hudpleie.

Mye av maten som det reklameres så for er svada. Du får behovet gjennom vanlige grønnsaker, fisk, melk, egg osv osv. Vitamintilskudd er bra, alger er også bra. 
 

Men nei... jeg kan ikke tro at man skal bli så jævla mye bedre av alt dette. 

Nei det er sikkert sant. Før ble de jo tidlig utslitt, de jobbet fra morgen til de gikk å la seg. Husket min bestemor sa at jeg hadde det så lett, før måtte de vaske klærne for hånd f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er sikkert sant. Før ble de jo tidlig utslitt, de jobbet fra morgen til de gikk å la seg. Husket min bestemor sa at jeg hadde det så lett, før måtte de vaske klærne for hånd f.eks. 

Det var nok kroppen som ble mest sliten før. Vi har det i hodet. Vi har nådd toppen, ingenting mer å strebe etter snart. Slik dør belønningssystemet vårt i hjernen. Hvorfor tror vi ellers at mange rike Hollywood kjendiser havner på kjøret?

 

ooos. Nå avsporer jeg 😛 trenger ikke svare

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Det var nok kroppen som ble mest sliten før. Vi har det i hodet. Vi har nådd toppen, ingenting mer å strebe etter snart. Slik dør belønningssystemet vårt i hjernen. Hvorfor tror vi ellers at mange rike Hollywood kjendiser havner på kjøret?

 

ooos. Nå avsporer jeg 😛 trenger ikke svare

Ja kroppen ble nok sliten før i tiden, de hadde så mye mer arbeid enn nå. I dag har vi jo hjelpemidler som oppvaskmaskin og vaskemaskin og vi har do inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, stjernestøv skrev:

Bla vitapro, collagen og kaffe zero, ser mange drikker kaffe zero på FB. Har det noen effekt tror dere? Blir jeg sunnere og sterkere i kroppen av vitapro eller collagen? 

Nei, sån er bare lureri. Drikk tran, spis sunt og ta gjerne en sjekk av vitamininnhold hos fastlegen og ta tilskudd om du har en mangel. Om ikke bruker du penger på bedre mat istedenfor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kroppen ble nok sliten før i tiden, de hadde så mye mer arbeid enn nå. I dag har vi jo hjelpemidler som oppvaskmaskin og vaskemaskin og vi har do inne. 

Jepp. Men hva er best? Spurte ei dame i 80-årene for litt siden om hvordan de håndterte depresjon den tiden da det ikke var slik hjelp som er nå. Hun sa at det var ikke tid til å være deprimert. De få som virkelig var det led nok mer i stillhet, men depresjon var ikke like mye utbredt da. Folk hadde mer faste oppgaver. Det var bruk for dem. Nå er det ikke bruk for oss. 
I tillegg så fores vi mye mer med info fra hele verden gjennom TV og Internett. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Nei, sån er bare lureri. Drikk tran, spis sunt og ta gjerne en sjekk av vitamininnhold hos fastlegen og ta tilskudd om du har en mangel. Om ikke bruker du penger på bedre mat istedenfor 😊

Ok. Ja får gå til legen på nyåret å se om jeg mangler noe. Hadde jo store planer om å lage skikkelige middager, hm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jepp. Men hva er best? Spurte ei dame i 80-årene for litt siden om hvordan de håndterte depresjon den tiden da det ikke var slik hjelp som er nå. Hun sa at det var ikke tid til å være deprimert. De få som virkelig var det led nok mer i stillhet, men depresjon var ikke like mye utbredt da. Folk hadde mer faste oppgaver. Det var bruk for dem. Nå er det ikke bruk for oss. 
I tillegg så fores vi mye mer med info fra hele verden gjennom TV og Internett. 
 

Ja det var annerledes før i gamløe dager når et gjelder alt, de som var virkelig psykisk syke ble gjemt og glemt har jeg hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...