Gå til innhold

Det er så mye for tiden av ting man kan ta for å få bedre helse.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var annerledes før i gamløe dager når et gjelder alt, de som var virkelig psykisk syke ble gjemt og glemt har jeg hørt. 

Jepp. Men jeg kan lure på hva slags psykisk sykdom det var den tiden. Som sagt, det var ikke så vanlig, da flere hadde ting å fylle tiden med. Alt var nær. Var liksom greit å jobbe hos foreldre og overta deres stilling når de ble for gamle, eller bare fikk en jobb og ble der. 
De hadde ikke skole så mange dager i uka heller. Flere eldre jeg har snakket med synes dagens barn ikke får noe fri. Lange og mange skoledager og så skal leksene bli med hjem på toppen av det. Men til gjengjeld jobber ikke barn i dag da. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jepp. Men jeg kan lure på hva slags psykisk sykdom det var den tiden. Som sagt, det var ikke så vanlig, da flere hadde ting å fylle tiden med. Alt var nær. Var liksom greit å jobbe hos foreldre og overta deres stilling når de ble for gamle, eller bare fikk en jobb og ble der. 
De hadde ikke skole så mange dager i uka heller. Flere eldre jeg har snakket med synes dagens barn ikke får noe fri. Lange og mange skoledager og så skal leksene bli med hjem på toppen av det. Men til gjengjeld jobber ikke barn i dag da. 
 

Det var nok psykisk syke da også, de sa ofte de slet med nervene....en felles betegnelse på alt. Min far reiste til sjøs når han var 15 år, mange gjorde det på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2020 den 12.42, 90tallsbarn skrev:

Jepp. Men jeg kan lure på hva slags psykisk sykdom det var den tiden. Som sagt, det var ikke så vanlig, da flere hadde ting å fylle tiden med. Alt var nær. Var liksom greit å jobbe hos foreldre og overta deres stilling når de ble for gamle, eller bare fikk en jobb og ble der. 
De hadde ikke skole så mange dager i uka heller. Flere eldre jeg har snakket med synes dagens barn ikke får noe fri. Lange og mange skoledager og så skal leksene bli med hjem på toppen av det. Men til gjengjeld jobber ikke barn i dag da. 
 

Det var nok mange som slet psykisk etter krigen, men de prøvde å fortrenge det. I nord så brente tyskerne alt av bygninger og slikt. Hele Nord-Troms og Finnmark ble brent ned og alle som bodde der ble evakuerte til forskjellige deler av landet lenger sør. Hørte en gammel dame fortalte at hver gang hun hørte et fly eller helikopter ble hun satt tilbake til den tida under krigen. Min mor slet med flashbacks og våknet opp flere ganger hver natt. Vet om mange som slet i "gamle dager". Slike ting ble tiet om og det var skambelagt så derfor ble det sjeldent pratet om. Det var mange som slet psykisk, men de måtte bare leve med det uten stor betydning for å klare å holde hjulene i gang. Nå er det dessverre ikke så mange som vet om hvordan 2. verdenskrig var helt i nord. Anbefaler å lese om tvangsevakueringen og nedbrenningen av Nord-Troms og Finnmark. Det er bare tull at de ikke slet i "gamle dagen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo alltid med lite skrift på sånne slankeprodukt annonser at man bør ha et sunt kosthold i tillegg til "vidundermiddelet,"  så da kan man jo lure på hvorfor man går ned i vekt. Alle som begynner å drikke kaffe zero osv går sikkert på noe ala knekkebrøddietten allikevel. 

Kollagen er jo bare tull. Det har jo ubetalte eksperter slått fast. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover

Anonymkode: bcfbf...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingenting av kosttilskudd. Hadde fine verdier sist det ble sjekket (tror det er hvert 3. år gjennom bedriftshelsetjenesten). Nå skal jeg være med på den tran-studien som det har stått om i media - hvor de skal undersøke om tran beskytter mot corona. Så jeg skal ta tran eller juks i et halvt år og se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, påskelilje skrev:

 Nå skal jeg være med på den tran-studien som det har stått om i media - hvor de skal undersøke om tran beskytter mot corona. Så jeg skal ta tran eller juks i et halvt år og se om det hjelper. 

Jeg er også med på denne transtudien. Men jeg var visst ikke så interessant etter at jeg krysset av for at jeg tok tran fra før ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg er også med på denne transtudien. Men jeg var visst ikke så interessant etter at jeg krysset av for at jeg tok tran fra før ;) 

Jeg må kjøpe meg tran :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg må kjøpe meg tran :) 

Ja, lurt med tilskudd av tran i de mørke månedene, med mindre man jevnlig spiser mye fet fisk o.l.  Godt for hjertet er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg er også med på denne transtudien. Men jeg var visst ikke så interessant etter at jeg krysset av for at jeg tok tran fra før ;) 

Nei, de skal jo teste tran vs placebo, så da kan du jo ikke ta tran fra før 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...