Gå til innhold

Skal vi feire julaften online på DOL i år alle vi som skal sitte alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bare måtte bruke denne tråden til å gni det inn?

Anonymkode: 80268...231

Hæ ? Fordi jeg endelig fikk vært bittelitt sosial ?

Da kan jeg trøste deg med at jeg har levd som om jeg var i karantene helt siden mars. Har nesten ikke sett venner med unntak av sommeren og et 3-4 ganger utenom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hæ ? Fordi jeg endelig fikk vært bittelitt sosial ?

Da kan jeg trøste deg med at jeg har levd som om jeg var i karantene helt siden mars. Har nesten ikke sett venner med unntak av sommeren og et 3-4 ganger utenom det.

Synes det var litt ubetenksomt å skrive om sosiale aktiviteter blant de som ikke er alene i utganspunktet akkurat i denne tråden. Men jeg vifter ikke med pekefingeren; jeg er selv ubetenksom stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hæ ? Fordi jeg endelig fikk vært bittelitt sosial ?

Da kan jeg trøste deg med at jeg har levd som om jeg var i karantene helt siden mars. Har nesten ikke sett venner med unntak av sommeren og et 3-4 ganger utenom det.

Ikke spill dum. Det er ikke dette kritikken går ut på, men at dere kapret en annens tråd 

Anonymkode: 1ddda...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spill dum. Det er ikke dette kritikken går ut på, men at dere kapret en annens tråd 

Anonymkode: 1ddda...49d

Beklager, jeg trodde egentlig at jeg befant meg i en annen tråd da jeg svarte. Den tråden om 5 gjester. Når jeg nå ser overskriften på denne tråden, skjønner jeg reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Ekstra skrev:

Synes det var litt ubetenksomt å skrive om sosiale aktiviteter blant de som ikke er alene i utganspunktet akkurat i denne tråden. Men jeg vifter ikke med pekefingeren; jeg er selv ubetenksom stadig vekk.

Enda en reaksjon 🙂  Jada, se svaret mitt under her. Jeg var jo likson i en annen tråd jeg da, trodde jeg.

Er jo nesten ikke på dol lenger og henger litt etter. Hadde ikke sett denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spill dum. Det er ikke dette kritikken går ut på, men at dere kapret en annens tråd 

Anonymkode: 1ddda...49d

Det var på ingen måte min hensikt - jeg svarte på ett eller annet som tydeligvis ikke var helt det trådstarter spurte om, men som en annen sa. Og da sklir det jo gjerne over i andre ting, som i en samtale i den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det var på ingen måte min hensikt - jeg svarte på ett eller annet som tydeligvis ikke var helt det trådstarter spurte om, men som en annen sa. Og da sklir det jo gjerne over i andre ting, som i en samtale i den virkelige verden.

Det er fort gjort å tråkke feil her 🙂 Jeg så kun det påskelilje hadde skrevet uten å lese noe som helst annet i tråden og vips var tabben gjort 😟 Går tilbake til et annet forum jeg har begynt å bruke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Det var på ingen måte min hensikt - jeg svarte på ett eller annet som tydeligvis ikke var helt det trådstarter spurte om, men som en annen sa. Og da sklir det jo gjerne over i andre ting, som i en samtale i den virkelige verden.

Ja, jeg skrev jo like etter deg,  og da skled det ut.

Beklager, det var dumt å skrive dette i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er fort gjort å tråkke feil her 🙂 Jeg så kun det påskelilje hadde skrevet uten å lese noe som helst annet i tråden og vips var tabben gjort 😟 Går tilbake til et annet forum jeg har begynt å bruke heller. 

Må ikke bytte forum nå😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er fort gjort å tråkke feil her 🙂 Jeg så kun det påskelilje hadde skrevet uten å lese noe som helst annet i tråden og vips var tabben gjort 😟 Går tilbake til et annet forum jeg har begynt å bruke heller. 

Vi trenger deg her :)

Anonymkode: 3eb5e...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
54 minutter siden, cilie skrev:

Må ikke bytte forum nå😮

Jeg har ikke sluttet her. Jeg er her og blir her, men jeg kom tilfeldigvis over et forum med et  tema som sluker meg helt . Jeg skriver ingen ting der selv, men jeg følger med hver dag. Derfor blir det lite tid til overs for dol 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2020 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Syns vi skal holde oss unna julebord og den slags akkurat i år. Såpass må vi klare.. 

Anonymkode: 2e0cc...3e0

Det kan du godt syes og mene, men for meg var dette helt topp.  Vi var en gruppe voksne mennesker på en restaurant og hadde god avstand.  Jeg har det ikke godt med å være fullstendig isolert i månedsvis.

Anonymkode: 31f95...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ekstra skrev:

Synes det var litt ubetenksomt å skrive om sosiale aktiviteter blant de som ikke er alene i utganspunktet akkurat i denne tråden. Men jeg vifter ikke med pekefingeren; jeg er selv ubetenksom stadig vekk.

Det var jeg som først skrev om julebord, og hvis jeg har såret noen med det så beklager jeg.  Jeg er mye alene og de siste månedene har vært tunge.  Jeg skal ikke feire jul alene og er veldig glad for at statsministeren sier at det å reise til familie er en nødvendighet.

Anonymkode: 31f95...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å fortelle at mange mennesker har fortalt meg om sitt hemmelige ønske om å få feire jul helt alene i stillhet og ro. I årevis har de drømt om det, men aldri turt å fortelle det. Det er alt for tabubelagt. I jula skal en kose seg sammen med flest mulige i et enormt familieselskap. Mange hater det og gruer seg, men de færreste tørr å si det, og enda færre tørr å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har lyst til å fortelle at mange mennesker har fortalt meg om sitt hemmelige ønske om å få feire jul helt alene i stillhet og ro. I årevis har de drømt om det, men aldri turt å fortelle det. Det er alt for tabubelagt. I jula skal en kose seg sammen med flest mulige i et enormt familieselskap. Mange hater det og gruer seg, men de færreste tørr å si det, og enda færre tørr å gjøre noe med det.

Jeg husker en voksen mann, han hadde et handicap og satt i rullestol og det var alltid så mange som ville ta hånd om ham - han var fullt kapabel til å ta vare på seg selv altså. En jul hadde han bløffet to som hadde bedt ham på julaften og sagt til begge to at han skulle til den andre og koste seg godt for seg selv i eget hjem. Dette kom jo for en dag utpå kvelden da de begynte å ringe rundt (dette var lenge før mobiltelefonen!) for å takke for gavene og han ikke var hos noen av dem. Jeg må fremdeles le godt når jeg tenker på dette - han hadde moret seg kostelig! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg husker en voksen mann, han hadde et handicap og satt i rullestol og det var alltid så mange som ville ta hånd om ham - han var fullt kapabel til å ta vare på seg selv altså. En jul hadde han bløffet to som hadde bedt ham på julaften og sagt til begge to at han skulle til den andre og koste seg godt for seg selv i eget hjem. Dette kom jo for en dag utpå kvelden da de begynte å ringe rundt (dette var lenge før mobiltelefonen!) for å takke for gavene og han ikke var hos noen av dem. Jeg må fremdeles le godt når jeg tenker på dette - han hadde moret seg kostelig! :D 

Det er noe ganske annet å velge å være alene enn å være alene fordi man ikke er invitert noe sted. Nesten alle kan like det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Det er noe ganske annet å velge å være alene enn å være alene fordi man ikke er invitert noe sted. Nesten alle kan like det første.

Pokker - var vi i den tråden? Jeg trodde Kupton svarte i en annen tråd... Nå skal jeg slutte å svare tror jeg, blir jo helt feil uansett dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Pokker - var vi i den tråden? Jeg trodde Kupton svarte i en annen tråd... Nå skal jeg slutte å svare tror jeg, blir jo helt feil uansett dette her.

Ja, ikke forsøk deg på noe med en positiv vinkling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg har lyst til å fortelle at mange mennesker har fortalt meg om sitt hemmelige ønske om å få feire jul helt alene i stillhet og ro. I årevis har de drømt om det, men aldri turt å fortelle det. Det er alt for tabubelagt. I jula skal en kose seg sammen med flest mulige i et enormt familieselskap. Mange hater det og gruer seg, men de færreste tørr å si det, og enda færre tørr å gjøre noe med det.

Det burde være åpenbart at det ikke er de denne tråden handler om.

Anonymkode: 80268...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...