Gå til innhold

www.myheritage.no


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er dette seriøst?

Det er seriøst i den forstand at du kan finne det noen andre har registrert om slekten din. Så hvis f.eks. tremenningen din har laget et slektstre der som går så langt at du er med, kan du bli varslet og få tilgang til det. Dvs. jeg tror det er slik det fungerer - du kan søke i både noe offentlig info og det andre har registrert. Det er sikkert noen her på DOL som har prøvd det i større grad enn jeg har - jeg har ikke brukt det selv, men noen i familien hadde en tidligere versjon. 

Det er også en DNA-del der. Folk har funnet ukjente halvsøsken, fedre o.l. gjennom den: https://www.nrk.no/vestland/xl/john-erik-vart-kidnappa-fra-familien-sin-og-adoptert-til-noreg-1.14871471

Har du Dagbladet+, er dette en artig historie: https://www.dagbladet.no/magasinet/arvestoffet/71887880

Vær klar over at myheritage er veldig masete når det gjelder de modulene som krever betaling / abonnement. Har du gratisdelen, popper det opp "tilbud" og andre varsler konstant.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Det er seriøst i den forstand at du kan finne det noen andre har registrert om slekten din. Så hvis f.eks. tremenningen din har laget et slektstre der som går så langt at du er med, kan du bli varslet og få tilgang til det. Dvs. jeg tror det er slik det fungerer - du kan søke i både noe offentlig info og det andre har registrert. Det er sikkert noen her på DOL som har prøvd det i større grad enn jeg har - jeg har ikke brukt det selv, men noen i familien hadde en tidligere versjon. 

Det er også en DNA-del der. Folk har funnet ukjente halvsøsken, fedre o.l. gjennom den: https://www.nrk.no/vestland/xl/john-erik-vart-kidnappa-fra-familien-sin-og-adoptert-til-noreg-1.14871471

Har du Dagbladet+, er dette en artig historie: https://www.dagbladet.no/magasinet/arvestoffet/71887880

Vær klar over at myheritage er veldig masete når det gjelder de modulene som krever betaling / abonnement. Har du gratisdelen, popper det opp "tilbud" og andre varsler konstant.   

 

Ok. Det virker jo så spennende da :) Vet ikke om noen av mine slektninger har lagt inn bilder osv. Tror jeg vil prøve det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Er dette seriøst? Hadde jo vært kjekt å vite slektshistorie :) 

Siden i seg selv er jo seriøs, men det er jo en slektsforsker side så du må jo selv kjenne til historien din om du ikke har noen slektninger som har gjort det før.

Anonymkode: 1c6dd...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden i seg selv er jo seriøs, men det er jo en slektsforsker side så du må jo selv kjenne til historien din om du ikke har noen slektninger som har gjort det før.

Anonymkode: 1c6dd...dbb

Ok. Nei jeg vet ikke om dette, skulle betale så kom det opp at de måtte ringe meg? Nei det gidder jeg ikke. Får ikke håpe jeg har betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei jeg vet ikke om dette, skulle betale så kom det opp at de måtte ringe meg? Nei det gidder jeg ikke. Får ikke håpe jeg har betalt. 

Ah nei, da hadde jeg ikke giddi. Har drevet før, men da på Geni.com som er søstersiden. Den var gratis før, bare uten masse muligheter, kanskje sjekke ut den? Begge bruker samme database, men myheritage er mer rettet mot din nære familie, mens geni.com er mer på at ALLE er i slekt på ett eller annet punkt.

Anonymkode: 1c6dd...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ah nei, da hadde jeg ikke giddi. Har drevet før, men da på Geni.com som er søstersiden. Den var gratis før, bare uten masse muligheter, kanskje sjekke ut den? Begge bruker samme database, men myheritage er mer rettet mot din nære familie, mens geni.com er mer på at ALLE er i slekt på ett eller annet punkt.

Anonymkode: 1c6dd...dbb

Uff jeg har visst betalt og forstår ingenting av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Du vet vel om du tastet inn kredittkort-info?

Det var med paypal, forsto ikke helt det med at de skulle ringe meg. Men nå er jeg jo registrert på siden deres 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får gjøre det, men nå fant jeg navn på slektninger i nord norge. Artig. 

Slektsforskning kan være en lærerik og spennende hobby, og ikke minst noe å engasjere seg i. Kanskje gi det en sjanse? :) 

Anonymkode: 7536e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slektsforskning kan være en lærerik og spennende hobby, og ikke minst noe å engasjere seg i. Kanskje gi det en sjanse? :) 

Anonymkode: 7536e...019

Ja får gi det en sjanse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det var mye styr med det der, får se om jeg orker. 

Det er jo mye "kom igang"-stoff og online hjelp der, så det fortjener kanskje litt mer enn et par timer.  Men det kommer jo an på hva du er ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Det er jo mye "kom igang"-stoff og online hjelp der, så det fortjener kanskje litt mer enn et par timer.  Men det kommer jo an på hva du er ute etter. 

Var ute etter å få bilder av mine forfedre. Begynte med slektstre men det var jo mye arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Var ute etter å få bilder av mine forfedre. Begynte med slektstre men det var jo mye arbeid. 

Ja, men du har vel tid til å drive med det.

Jeg har nettopp fylt et slektstre på hyheritage med 250 direkte aner av meg, og kommet tilbake til 1500-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...