Gå til innhold

Candida og alternative behandlinger

Anbefalte innlegg

Hei Stig Bruset håper du har et klokt svar til dette:

Forhistore:

Det er ingen tvil om canida hos meg. Dette ble påvisst i bla i melken under amming. Jeg har hatt utallige soppinfeksjoner i underlivet. Årsaken er muligens mange antibiotakkurer under svangerskapet pga urinveisinfeksjoner. Etter svangerskapet la jeg voldsomt på meg i vekt. I tillegg er jeg allergitestet og det slo ut på candida, hvetemel, rug og poteter( intolleranse).

Problemstilling:

Jeg har hørt meget positivt om glykemisk indeks-diett. Men det blir for vanskelig for meg å gå på både denne, samt candida-kur, og kutte ut hvetemel, rug og poteter.

Spørsmål:

1)Tror du jeg vil bli bedre av å hovedsaklig følge glykemisk-indeks kuren (ikke tenke på candida kuren) , hvor jeg ikke spiser hvetemel, rug, poteter og sukker - men fruktose som er lov i den kuren. Samtidig som jeg spiser nyttige tilskudd. Blant annet melkesyrebakterier. (Siden jeg har hørt at så mange blir frisk av forskjellige ting av denne kuren, tenker jeg at kroppen kanskje blir sterkere og klarer å håndtere candidaproblemet.)

2) Finnes det et billigere alternativ enn olivenbladekstrakt(soppdrepende) som vel vil komme på ca 1200 kr måneden. Finnes det f.eks noen soppdreppende medisiner som er billigere? (Jeg spiser et fedd hvitløk hver dag som kosttilskudd)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45827-candida-og-alternative-behandlinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Meg,

Du skriver ikke hvorfor du ønsker å ta hensyn til glykemisk indeks. Det kan være både ønske om vekttap og diabets type II. Hvis du også skal ta hensyn til matvareintoleranse samt unngå gjærprodukter kan det hele bli ganske komplisert. Når det gjelder naturlige tilskudd med effekt på candida sopp er kaprylsyre mye billigere enn olivenbladekstrakt.

Las innlegget ditt, skulle tru det var eg sjøl som skreiv det............... Har candida +hvete/rug/gjær/sukker/sitrus/glutenallergi

Lurte på om vi kunne mailes. Har du ei adresse eg kan skrive til????

Lykke til!!!! Ellers virker det som om du har fått samme "medisin" som meg.

Du har min fulle sympati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Las innlegget ditt, skulle tru det var eg sjøl som skreiv det............... Har candida +hvete/rug/gjær/sukker/sitrus/glutenallergi

Lurte på om vi kunne mailes. Har du ei adresse eg kan skrive til????

Lykke til!!!! Ellers virker det som om du har fått samme "medisin" som meg.

Du har min fulle sympati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, det høres kjekt ut. Høres ut som om vi kunne ha litt å prate om = )

Mailadressen min er [email protected]

Ja, det høres kjekt ut. Høres ut som om vi kunne ha litt å prate om = )

Mailadressen min er [email protected]

Har sendt mail til deg!!

Når det gjelder medisin mot sopp har eg hørt at kaprylsyre (kaprimex)skal funke bra. Men det har eg ikkje fått tak i enda. Ellers bør du prøve Vita Biosa slik at du får bygd opp "de gode" magebakteriene. Det smaker vondt men er nødvendig. Drikk mye vann så du får driten ut av kroppen. Det er minst like viktig. Så må du ta et kostilskudd som blir tatt opp i kroppen. Da du har candida er næringsopptaket ditt elendig. Derfor må du ta et tilskudd som har gode evner til å bli tatt opp i kroppen. Eg har blitt anbefalt Spirulina.

Hva er fruktose?? Erstatning for sukker??

Send gjerne spørsmål på mail!

Lykke til!

Kjære Meg,

Du skriver ikke hvorfor du ønsker å ta hensyn til glykemisk indeks. Det kan være både ønske om vekttap og diabets type II. Hvis du også skal ta hensyn til matvareintoleranse samt unngå gjærprodukter kan det hele bli ganske komplisert. Når det gjelder naturlige tilskudd med effekt på candida sopp er kaprylsyre mye billigere enn olivenbladekstrakt.

Grunnen til at jeg tenker på glykemisk indeks er at jeg er sterkt overvektig. BMI på 33 ca - og alltid sulten....

Dette er en kur jeg føler at jeg kan følge, og samtidig la vær å spise hvetemel, sukker og slikt. Ja det er vanskelig men med alternativt mel(spelt) er det jo ikke umulig. Det har jo kommet ut en bok om dette med meny for fire uker.

Tror du jeg kan bli bedre av canida med å legge om til en sunnere livstill- uten å gå på candidakuren? Glykemiksk indeks kuren spiser jeg fruktose istendenfor sukker, men likevel vil det jo være mye sunnere enn det jeg har spist til nå.

Den kaprylsyre hva er det og hvor kjøper jeg det? Kan du fortelle litt om den. Den dreper vel ikke de snille melkesyrebakteriene også?

På forhånd tusen takk for svar!

Annonse

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Grunnen til at jeg tenker på glykemisk indeks er at jeg er sterkt overvektig. BMI på 33 ca - og alltid sulten....

Dette er en kur jeg føler at jeg kan følge, og samtidig la vær å spise hvetemel, sukker og slikt. Ja det er vanskelig men med alternativt mel(spelt) er det jo ikke umulig. Det har jo kommet ut en bok om dette med meny for fire uker.

Tror du jeg kan bli bedre av canida med å legge om til en sunnere livstill- uten å gå på candidakuren? Glykemiksk indeks kuren spiser jeg fruktose istendenfor sukker, men likevel vil det jo være mye sunnere enn det jeg har spist til nå.

Den kaprylsyre hva er det og hvor kjøper jeg det? Kan du fortelle litt om den. Den dreper vel ikke de snille melkesyrebakteriene også?

Kjære "meg",

Jeg tror definitivt at det er nyttig å følge med på matens glykemiske indeks da det er en sammenheng mellom kost, overvekt og utviklingen av diabetes type II. Når det gjelder begrepet "Candida syndrom" er dette omstridt, men det synes som om det er viktig å ta visse hensyn i kosten og aktivt styrke tarmfloraen. Kaprylsyre et en organiske syre som har vist å kunne redusere vekst av gjærsopp. Den kan kjøpes uten resept i helsekostforretninger.

• 1 måned senere...
Gjest ajuli

Hei!

Kaprylsyre (merkenavn Kaprimex) får du kjøpt i helsekostbutikkene. Du bør ta melkesyrebakterier ved siden av, f.eks BioCare sin Acidophilus og bifidus.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...