Gå til innhold

Føler det kommer ut mer væske en det kommer inn


danny100

Anbefalte innlegg

15 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har en sykdom/tilstand som gjør at jeg tisser mye uavhengig om jeg drikker eller ikke. Og jeg kan love deg at hvis du tisser mye mer enn det du drikker, så blir du så dehydrert at du blir skikkelig dårlig. Kan der være at du tenker litt feil angående dette?

 

Kan du fortelle meg navnet på sykdommen er det diabetes el no ? Det som er at jeg målt med plastkrus på 20ml - 2 dl - 0.2 liter. Jeg pisser kanskje ut 0.2 liter mer enn jeg drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, danny100 skrev:

Kan du fortelle meg navnet på sykdommen er det diabetes el no ? Det som er at jeg målt med plastkrus på 20ml - 2 dl - 0.2 liter. Jeg pisser kanskje ut 0.2 liter mer enn jeg drikker.

Den heter Diabetes insipidus. Den har ingenting med sukkersyke/Diabetes Mellitus å gjøre.  Da jeg lå på sykehus og ble utredet, så tisset jeg over 4 liter på 12 timer mens jeg fastet (ble da kjempe dårlig). Så hvis du har målt at du tisser 0,2 liter mer enn du har drukket, så er det ingenting. Du må huske på at det er væske i veldig mye en spiser. F.eks i yoghurt, grønnsaker, frukt, supper o.l

Kanskje du bør slå deg til ro med at kroppen din er sånn den skal være? Iallefall på dette området 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, danny100 skrev:

Kan du fortelle meg navnet på sykdommen er det diabetes el no ? Det som er at jeg målt med plastkrus på 20ml - 2 dl - 0.2 liter. Jeg pisser kanskje ut 0.2 liter mer enn jeg drikker.

20 ml = 0,2 dl.

2 dl = 200 ml.

Slapp av - du er ikke syk med tanke på urinmengden din, om du er syk så er det mer sykdomsangst du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2021 den 5.54, emilie321 skrev:

Den heter Diabetes insipidus. Den har ingenting med sukkersyke/Diabetes Mellitus å gjøre.  Da jeg lå på sykehus og ble utredet, så tisset jeg over 4 liter på 12 timer mens jeg fastet (ble da kjempe dårlig). Så hvis du har målt at du tisser 0,2 liter mer enn du har drukket, så er det ingenting. Du må huske på at det er væske i veldig mye en spiser. F.eks i yoghurt, grønnsaker, frukt, supper o.l

Kanskje du bør slå deg til ro med at kroppen din er sånn den skal være? Iallefall på dette området 

ok du har den sykdommen ja. Kan du spise frukt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, danny100 skrev:

ok du har den sykdommen ja. Kan du spise frukt da? 

Det å spise frukt har ingenting med diabetes insipidus å gjøre.  Men jeg har også diabetes Mellitus (som før kaltes sukkersyke) Ja, jeg kan spise frukt, men helst i forbindelse med måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg hadde tisset ut 2 dl mer jeg hadde drukket hver dag hvor lenge hadde jeg vært i live da? 

Endret av danny100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2021 den 3.07, danny100 skrev:

men jeg hadde tisset ut 2 dl mer jeg hadde drukket hver dag hvor lenge hadde jeg vært i live da? 

Kan noen prøve å svare meg på det her. Hvor lenge jeg lever da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, danny100 skrev:

Kan noen prøve å svare meg på det her. Hvor lenge jeg lever da ?

Ta dette med legen din. Du har ikke et fysisk problem, du har snakket om dette i flere mnd nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, danny100 skrev:

Kan noen prøve å svare meg på det her. Hvor lenge jeg lever da ?

Hvis det hadde vært så ille som du tror, så hadde du ikke levd fremdeles. Hvis du hadde vært så syk som du frykter hadde du vært død for lengst. 

Når du altså fremdeles lever, er det ikke noe galt med deg, så bare legg dette bort. 

Anonymkode: 77a03...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...