Gå til innhold

Neurontin og nedtrapping

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte 4800 mg og hadde ingen vansker med å seponere. 

Anonymkode: ae6b8...2a8

Såpass...jeg går kun på 1500, og skal redusere en gang i uka. Kanskje unødvendig å strekke det så mye ut i tid da. 

Anonymkode: 909cd...d67

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpass...jeg går kun på 1500, og skal redusere en gang i uka. Kanskje unødvendig å strekke det så mye ut i tid da. 

Hva med å gjøre det så enkelt som faktisk å følge legens råd uten noe mer fiksfakseri? Det tar to uker.

Jeg har ikke erfaring med neurontin, men jeg har brent meg på å slutte brått med medisin. Jeg fikk beskjed av legen at det ville gå helt fint (fordi det gjør det for de fleste). Men vi er faktisk veldig forskjellige i måten medisiner påvirker oss og det å starte og slutte. Du har ingenting å tape på å følge legens råd om gradvis nedtrapping og selv om noen klarer å bråslutte uten problemer er det ikke sikkert du er en av dem.

Annonse

11 timer siden, kupton skrev:

Hva med å gjøre det så enkelt som faktisk å følge legens råd uten noe mer fiksfakseri? Det tar to uker.

Det tar fem uker...reduserer en gang i uka, tar 1500 mg så det blir 5 300 mg tbl.

6 timer siden, Medisinfri skrev:

Jeg har ikke erfaring med neurontin, men jeg har brent meg på å slutte brått med medisin. Jeg fikk beskjed av legen at det ville gå helt fint (fordi det gjør det for de fleste). Men vi er faktisk veldig forskjellige i måten medisiner påvirker oss og det å starte og slutte. Du har ingenting å tape på å følge legens råd om gradvis nedtrapping og selv om noen klarer å bråslutte uten problemer er det ikke sikkert du er en av dem.

Du har et poeng der. Er bare litt utålmodig av meg. 

• 1 år senere...

Jeg ser dette er gammelt innlegg, men vil gi råd til andre som skal trappes ned neurontin.

Jeg fikk seponerings syndrom av for brå nedtrapping. 3600mg til 0 på EN uke. Iflg legemiddelhåndboken skal langtidsbruk over 6 mnd trappes ned med 100-300mg i uken. Hadde stått på denne i 3 år. Jeg har aldri vært så dårlig før! 

Og til de som påstår de har stått på 4800mg så må de dra lenger ut på landet med den. 3600 er max. Om ikke det er godt nok skal man supplere med noe annet, evt gå over på nytt preparat. 

MinaLina90 skrev (1 time siden):

Jeg ser dette er gammelt innlegg, men vil gi råd til andre som skal trappes ned neurontin.

Jeg fikk seponerings syndrom av for brå nedtrapping. 3600mg til 0 på EN uke. Iflg legemiddelhåndboken skal langtidsbruk over 6 mnd trappes ned med 100-300mg i uken. Hadde stått på denne i 3 år. Jeg har aldri vært så dårlig før! 

Og til de som påstår de har stått på 4800mg så må de dra lenger ut på landet med den. 3600 er max. Om ikke det er godt nok skal man supplere med noe annet, evt gå over på nytt preparat. 

Spesialister kan forskrive større doser i enkelte tilfeller, og hvis du leser felleskatalogen litt mer nøye vil du se at doser opp til 4800 er godt tolerert.

Anonymkode: ae6b8...2a8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...