Gå til innhold

Restless legs Abilify - Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye uro i kroppen, særlig i beina. Har brukt Abilify et par, tre mnd, merker ingen bedring av dette. Medisinen virker bra sånn ellers, så har ikke egentlig lyst til å bytte. Er det noe som kan hjelpe på kriblingen og uroen? 

Anonymkode: 5695d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har urolige bein (og armer). Det ble verre av seroquel, men er fortsatt veldig plagsomt etter seponering (sluttet av andre årsaker). 

Jeg ligger med raggsokker, og når det blir for ille, legger jeg meg på magen med underarmene under puta og utstrakte føtter så jeg får press på fotblad og legg. 

Det anbefales jerntilskudd hvis du har lavt S-Ferritin. Noen sverger til magnesiumtilskudd, men det er ikke forskningsmessig belegg for å anbefale det. 

Medisinene med garantert virkning kan forverre symptomene på sikt, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
9 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg har urolige bein (og armer). Det ble verre av seroquel, men er fortsatt veldig plagsomt etter seponering (sluttet av andre årsaker). 

Jeg ligger med raggsokker, og når det blir for ille, legger jeg meg på magen med underarmene under puta og utstrakte føtter så jeg får press på fotblad og legg. 

Det anbefales jerntilskudd hvis du har lavt S-Ferritin. Noen sverger til magnesiumtilskudd, men det er ikke forskningsmessig belegg for å anbefale det. 

Medisinene med garantert virkning kan forverre symptomene på sikt, dessverre. 

Er det fordi den jævla kroppen på død og liv må være syk?  Når den altså ikke får lov å ha sine symptomer og vi tar piller mot det må den hente igjen alt den ikke fikk være den tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg har urolige bein (og armer). Det ble verre av seroquel, men er fortsatt veldig plagsomt etter seponering (sluttet av andre årsaker). 

Jeg ligger med raggsokker, og når det blir for ille, legger jeg meg på magen med underarmene under puta og utstrakte føtter så jeg får press på fotblad og legg. 

Det anbefales jerntilskudd hvis du har lavt S-Ferritin. Noen sverger til magnesiumtilskudd, men det er ikke forskningsmessig belegg for å anbefale det. 

Medisinene med garantert virkning kan forverre symptomene på sikt, dessverre. 

Mener du at der den antipsykotiske effekten er god, vil uro følge? 

Anonymkode: 5695d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye uro i kroppen, særlig i beina. Har brukt Abilify et par, tre mnd, merker ingen bedring av dette. Medisinen virker bra sånn ellers, så har ikke egentlig lyst til å bytte. Er det noe som kan hjelpe på kriblingen og uroen? 

Anonymkode: 5695d...602

Jeg har ofte fått restless legs, har fått akineton mot det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at der den antipsykotiske effekten er god, vil uro følge? 

Anonymkode: 5695d...602

Nei, det har jeg ikke kompetanse til å mene noe om. Men pasienter som bruker antipsykotiske medisiner, er overrepresentert blant dem som lider av RLS. 

Man vet ikke helt hva som forårsaker RLS, men det ser ut til å være en dopaminerg sammenheng. Der må @kupton eller @ISW inn om du skal få noen fornuftig forklaring 😅

Edit: Beklager, jeg misforsto spørsmålet, ser at formuleringen min var tvetydig. Det jeg mente, var at det finnes medisiner mot RLS, men de har det fellestrekket at de kan forverre RLS-en over tid. 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Er det fordi den jævla kroppen på død og liv må være syk?  Når den altså ikke får lov å ha sine symptomer og vi tar piller mot det må den hente igjen alt den ikke fikk være den tiden

Jeg har akkurat like mye RLS som før Seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig upraktisk med denne uroen når jeg samtidig har utmattelse. Det funker å gå, men har lite energi til det. 

Anonymkode: 5695d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig upraktisk med denne uroen når jeg samtidig har utmattelse. Det funker å gå, men har lite energi til det. 

Anonymkode: 5695d...602

Ja, det er slitsomt og gir dårligere søvnkvalitet. Da jeg var gravid, var det enda verre, og da hendte det jeg gråt både av smerter og utmattelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
22 minutter siden, adhoc skrev:

Ja, det er slitsomt og gir dårligere søvnkvalitet. Da jeg var gravid, var det enda verre, og da hendte det jeg gråt både av smerter og utmattelse. 

Hva er det med oss? Er vi født og laget bare for å ha vondt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Hva er det med oss? Er vi født og laget bare for å ha vondt? 

Har du restless legs og går på Abilify? 🤔

Anonymkode: adc17...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du restless legs og går på Abilify? 🤔

Anonymkode: adc17...928

Nei, men mange må bruke det og da er det synd at plager forsvinner mens andre kommer. Kroppen liksom må bare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Nei, men mange må bruke det og da er det synd at plager forsvinner mens andre kommer. Kroppen liksom må bare 

"Men hvem sa at dagene våre skulle være gratis?

At de skulle snurre rundt
på lykkehjulet i hjertet vårt
og hver kveld
stoppe på gevinst?" 

http://ordibruk.no/kolbein-falkeid-hvor-hadde-vi-det-fra/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva er det med oss? Er vi født og laget bare for å ha vondt? 

Noen må dessverre leve med sine plager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noen må dessverre leve med sine plager. 

Er så lei av at livet bare er dessverre. Finnes det virkelig ingenting en kan gjøre for å få det bra? Jeg synes fet er så veikt å ikke komme seg vekk fra det man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Er så lei av at livet bare er dessverre. Finnes det virkelig ingenting en kan gjøre for å få det bra? Jeg synes fet er så veikt å ikke komme seg vekk fra det man er. 

I alle dager, for en pessimist! Les litt om recovery. Vi må gjøre det beste ut av situasjonen vi er i. Ingen har et liv helt uten plager og smerte. Holdningen utgjør mye av hva som skal til for å ha det bra. Denne tråden handler om mine rastløse bein, ikke din diagnose. 

Anonymkode: 5695d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror forresten det er Akatisi jeg har. @kupton er det noe som virker mot det? 

Anonymkode: 5695d...602

Nei, dessverre. Kun dosereduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...