Gå til innhold

Hvorfor snakker ingen om Bidens rasisme, slik de gjorde om Trumps rasisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trump sa ting, som f.eks kunne tolkes som at han mente at Meksikanere var ditt og datt, selv om han egentlig siktet til de kriminelle som drev med menneske og narkotikasmugling, men greit nok det var en uheldig frase av Trump så greit å kritisere, som president bør en være tydelig.

Men, så får vi en ny president, som sier rett ut at de med lys hudfarge kan bare drømme om å få bistand fra han om de sliter etter covid nedsteningene etc, hans bistand skal prioriteres på bedriftseiere med svart brun eller gul hudfarge, hevder han. Kanskje er det en uheldig frase, slik Trumps fraser var, eller så mener han det han sier som jo er enda verre. Hvorfor skal en hvit bedriftseier, ikke få like mye hjelp som andre bedriftseiere, dersom bedrfietn hans er i samme posisjon som en bedriftseier med gul hudfarge, det bør være irrelevant.

Er ikke dette EKSTREMT rasistisk? Han uthever til og med rasismen i teksten på tweeten sin. Hvorfor lar twitter dette stå? Hvorfor lar norske medier dette stå uimotsagt? Hvor er alle antirasistene hen ? Hvor er opptøyene i gatene ? 

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: 7ad55...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trump sa ting, som f.eks kunne tolkes som at han mente at Meksikanere var ditt og datt, selv om han egentlig siktet til de kriminelle som drev med menneske og narkotikasmugling, men greit nok det var en uheldig frase av Trump så greit å kritisere, som president bør en være tydelig.

Men, så får vi en ny president, som sier rett ut at de med lys hudfarge kan bare drømme om å få bistand fra han om de sliter etter covid nedsteningene etc, hans bistand skal prioriteres på bedriftseiere med svart brun eller gul hudfarge, hevder han. Kanskje er det en uheldig frase, slik Trumps fraser var, eller så mener han det han sier som jo er enda verre. Hvorfor skal en hvit bedriftseier, ikke få like mye hjelp som andre bedriftseiere, dersom bedrfietn hans er i samme posisjon som en bedriftseier med gul hudfarge, det bør være irrelevant.

Er ikke dette EKSTREMT rasistisk? Han uthever til og med rasismen i teksten på tweeten sin. Hvorfor lar twitter dette stå? Hvorfor lar norske medier dette stå uimotsagt? Hvor er alle antirasistene hen ? Hvor er opptøyene i gatene ? 

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: 7ad55...e41

Jo, dette er rasisme mot hvite menn.

Anonymkode: acfd0...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dette er rasisme mot hvite menn.

Anonymkode: acfd0...157

Ja det er jo åpenlyst, men hvorfor er ikke norske medier på saken, slik de var når Trump sa uheldige/rasistiske fraser

Synes det er skremmende at rasisme normaliseres på denne måten

Anonymkode: 7ad55...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo åpenlyst, men hvorfor er ikke norske medier på saken, slik de var når Trump sa uheldige/rasistiske fraser

Synes det er skremmende at rasisme normaliseres på denne måten

Anonymkode: 7ad55...e41

Dette har ingenting med rasisme å gjøre.  Han snakker om å prioritere små arbeidssteder hos kvinner som er black, latinos, asian, Native.  Han sier ingenting om at han ikke kan hjelpe hvite menn, men som gruppe er de ikke første prioritet.

Det er massiv fattigdom hos de nevnte minoritetsgruppene i USA.  Derfor er det ikke noe unaturlig å nevne dem først.  Forskjellen til Trumps fraser er himmelvid.  Jeg er mer interessert i å hjelpe fattige kvinner enn rike menn.  Er det sexisme?

Anonymkode: 83e16...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er massiv fattigdom hos de nevnte minoritetsgruppene i USA.  Derfor er det ikke noe unaturlig å nevne dem først. 

Anonymkode: 83e16...87a

Om målet var å hjelpe de fattige, hvorfor nevnte han Asiatere da? Den rikeste folkegruppen i USA..... Burde sagt "hvite" og utelatt asiaterne da... Forklaring? 

income-varies-widely-across-racial-and-e

Anonymkode: 7ad55...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hvis utsagnene stemmer, så er det rasistisk ja. Jeg gidder ikke se videoen.

 

PK eliten ser ikke noe galt i å diskriminere heteroseksuelle hvite menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Det er slående hvor lite balanse det er i politikken. Er man innvandringskritisk, så må man ta med klimaskepsis, konspirasjonsteorier og skjev fordeling på kjøpet hvis man velger høyresiden. Velger man venstresiden så må man tolerere ett utall broilere sin politisk korrekthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg håper Biden vil ha en politikk for fattige hvite også. 

Jeg tror det er veldig viktig.

Hei

 

kan anbefale deg, Thomas Seltzers Amerika, ligger på nrk, i episode 2, får man godt innblikk i fattigdommen blant hvite amerikanere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

 

kan anbefale deg, Thomas Seltzers Amerika, ligger på nrk, i episode 2, får man godt innblikk i fattigdommen blant hvite amerikanere.

 

Hei.

Jeg er veldig enig med Thomas Seltzer, når det gjelder Trump og USA. Jeg har ikke fått sett TV serien, men har hørt ham på NRK podcast og lest en del intervjuer. Jeg skal prøve å få sett serien også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2021 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med rasisme å gjøre.  Han snakker om å prioritere små arbeidssteder hos kvinner som er black, latinos, asian, Native.  Han sier ingenting om at han ikke kan hjelpe hvite menn, men som gruppe er de ikke første prioritet.

Anonymkode: 83e16...87a

Det er rasisme å diskriminere fattige hvite. Punktum.

Anonymkode: acfd0...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
På 12.1.2021 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med rasisme å gjøre.  Han snakker om å prioritere små arbeidssteder hos kvinner som er black, latinos, asian, Native.  Han sier ingenting om at han ikke kan hjelpe hvite menn, men som gruppe er de ikke første prioritet.

Det er massiv fattigdom hos de nevnte minoritetsgruppene i USA.  Derfor er det ikke noe unaturlig å nevne dem først.  Forskjellen til Trumps fraser er himmelvid.  Jeg er mer interessert i å hjelpe fattige kvinner enn rike menn.  Er det sexisme?

Anonymkode: 83e16...87a

Selvfølgelig er det rasistisk. Han nevner raser/folkegrupper som skal prioriteres. Og utelater hvite menn. Det er jo textbook forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2021 den 23.12, Worrisome Plenty skrev:

Selvfølgelig er det rasistisk. Han nevner raser/folkegrupper som skal prioriteres. Og utelater hvite menn. Det er jo textbook forskjellsbehandling.

Det er sant. Når han vil "prioritere" alle raser og kjønn unntatt et mindretall (hvite menn), så heter det ikke prioritering lenger. Jeg tror ikke dette er bevisst fra Bidens side. Han tenkte nok bare å ramse opp alle gode saker.

Jeg hadde håpet at "woke" bevegelsen kanskje skulle ha våknet litt i løpet av de siste 4 årene. Det er akkurat ting som dette som gjorde Trump så stor. En stor, hvit underklasse som føler at "eliten" bryr seg om alle i verden unntatt dem. Jeg har såpass mye "troll" i meg at jeg forstår den følelsen godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
På 15.1.2021 den 8.48, Grendel skrev:

Det er sant. Når han vil "prioritere" alle raser og kjønn unntatt et mindretall (hvite menn), så heter det ikke prioritering lenger. Jeg tror ikke dette er bevisst fra Bidens side. Han tenkte nok bare å ramse opp alle gode saker.

Jeg hadde håpet at "woke" bevegelsen kanskje skulle ha våknet litt i løpet av de siste 4 årene. Det er akkurat ting som dette som gjorde Trump så stor. En stor, hvit underklasse som føler at "eliten" bryr seg om alle i verden unntatt dem. Jeg har såpass mye "troll" i meg at jeg forstår den følelsen godt.

Fordi han vinner på det. Er det noe folk vil høre så er det at vi skal prioritere «de svarte» «asiatene» «innvandrerne», gruppene som har tatt dårligst utgangspunkt. Slik går det i et samfunn styrt av sauer. De evner ikke å tenke dypt. De tror heller bare på alt de ser. 
 

Trump bør tilbake. Han egner seg mer. Nå gjorde jeg det jeg kan best, igjen. Sier det motsatte av hva folk vil høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Nå gjorde jeg det jeg kan best, igjen. Sier det motsatte av hva folk vil høre

Ja, du er flink til å trolle.

Anonymkode: acfd0...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er flink til å trolle.

Anonymkode: acfd0...157

Troller ikke, men jeg må være veldig ille når folk her missliker meg så. Men det er sant. Jeg stoler ikke på mengder, for det er også der sauene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Troller ikke, men jeg må være veldig ille når folk her missliker meg så. Men det er sant. Jeg stoler ikke på mengder, for det er også der sauene er

Tror ingen her misliker deg som person, det kan man jo ikke gjøre når man ikke kjenner deg i rl. Men jeg og andre kan mislike det du ofte driver med her inne, nemlig å skrive mye negativt. 

Anonymkode: 98fd8...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2021 den 8.48, Grendel skrev:

Det er sant. Når han vil "prioritere" alle raser og kjønn unntatt et mindretall (hvite menn), så heter det ikke prioritering lenger. Jeg tror ikke dette er bevisst fra Bidens side. Han tenkte nok bare å ramse opp alle gode saker.

Jeg hadde håpet at "woke" bevegelsen kanskje skulle ha våknet litt i løpet av de siste 4 årene. Det er akkurat ting som dette som gjorde Trump så stor. En stor, hvit underklasse som føler at "eliten" bryr seg om alle i verden unntatt dem. Jeg har såpass mye "troll" i meg at jeg forstår den følelsen godt.

Han nevnte ikke inuiter i Alaska så det er flere enn hvite menn han unnlot.  Denne diskusjonen om rasisme er bare dum.

Anonymkode: 83e16...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nevnte ikke inuiter i Alaska så det er flere enn hvite menn han unnlot.  Denne diskusjonen om rasisme er bare dum.

Anonymkode: 83e16...87a

Synes du det er greit om f.eks banker i Norge begynner å si : Vi vil prioritere å gi lavest rente til søkere med hvit hudfarge. ?

Ja, det er faktisk sant, siden folk med hvit hudfarge i snitt har bedre økonomi får de i snitt lavere rente av bankene på lån enn søkere med andre hudfarger i snitt, men når du sier den frasen, så høres det ut som du ikke skal behandle alle søkere likt men faktisk vurdere hudfargen, dermed fremstår det rasistisk, uansett om du mener det eller ikke

Godt mulig Biden mener det samme som banken sa med den frasen, at han skal hjelpe alle fattige likt, men at det dermed vil favorisere enkelte grupper mer i praksis rent prosnetmessigt, og da er det bare en meget uheldig frase. Men det bør være så åpenlyst at dette er uheldig å si, tenk oppslagene i norske aviser om en bank skrev det der jeg skrev på hjemmesiden sin. Det er samme greia som Trump holdt på med mye, han sa ting som om du tolker det rett er sant, men som kan veldig lett feiltolkes som førte til uendelig med overskrifter i avisene

Denne diskusjonen er bare "dum", fordi du har en ekstrem venstre bias. Og, du lever i et samfunn, som består av andre folk enn bare venstreekstremister (vær glad for det, for sosialistiske land er ganske bedritne å leve i, just fui)

Anonymkode: 7ad55...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er greit om f.eks banker i Norge begynner å si : Vi vil prioritere å gi lavest rente til søkere med hvit hudfarge. ?

Ja, det er faktisk sant, siden folk med hvit hudfarge i snitt har bedre økonomi får de i snitt lavere rente av bankene på lån enn søkere med andre hudfarger i snitt, men når du sier den frasen, så høres det ut som du ikke skal behandle alle søkere likt men faktisk vurdere hudfargen, dermed fremstår det rasistisk, uansett om du mener det eller ikke

Godt mulig Biden mener det samme som banken sa med den frasen, at han skal hjelpe alle fattige likt, men at det dermed vil favorisere enkelte grupper mer i praksis rent prosnetmessigt, og da er det bare en meget uheldig frase. Men det bør være så åpenlyst at dette er uheldig å si, tenk oppslagene i norske aviser om en bank skrev det der jeg skrev på hjemmesiden sin. Det er samme greia som Trump holdt på med mye, han sa ting som om du tolker det rett er sant, men som kan veldig lett feiltolkes som førte til uendelig med overskrifter i avisene

Denne diskusjonen er bare "dum", fordi du har en ekstrem venstre bias. Og, du lever i et samfunn, som består av andre folk enn bare venstreekstremister (vær glad for det, for sosialistiske land er ganske bedritne å leve i, just fui)

Anonymkode: 7ad55...e41

´Jeg forstår ingenting av det du skriver.  Mulig at jeg er dum.  Jeg skrev kun at Biden ikke hadde nevnt inuiter.  Er det en frase?  Er det ekstrem venstre bias?  Javel.

Anonymkode: 83e16...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...