Gå til innhold

Hva gir deg trøst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan trøster du deg selv? Hvis du kunne velge på øverste hylle, hvilken trøst ville du ha foretrukket? 

Anonymkode: f53d7...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan trøster du deg selv? Hvis du kunne velge på øverste hylle, hvilken trøst ville du ha foretrukket? 

Anonymkode: f53d7...8ca

Å sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan man trøster seg selv. Selv etter flere år i terapi har jeg så langt ikke klart å forstå hvordan det er mulig. Men jeg tror kanskje det er fordi at selvforakten hindrer meg i å utvikle evnen til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan trøster du deg selv? Hvis du kunne velge på øverste hylle, hvilken trøst ville du ha foretrukket? 

Anonymkode: f53d7...8ca

Foruten mennesker; sukker og shopping. Ellers hadde jeg foretrukket et par pk Valium i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cilie skrev:

Foruten mennesker; sukker og shopping. Ellers hadde jeg foretrukket et par pk Valium i året. 

Er du depressiv? 

Anonymkode: f53d7...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, cilie skrev:

I hvert fall skikkelig stresset og ofte trøtt.

Leit. Håper det blir bedre for deg etterhvert. 

Anonymkode: f53d7...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg vet ikke hvordan man trøster seg selv. Selv etter flere år i terapi har jeg så langt ikke klart å forstå hvordan det er mulig. Men jeg tror kanskje det er fordi at selvforakten hindrer meg i å utvikle evnen til dette. 

Leit at du ikke har lært noen teknikker fra behandling. 

Anonymkode: f53d7...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hunden min. Være nær sjøen eller i naturen med kaffe på termos,  Eller krype  godt oppi godstolen med ullpledd og noe varmt i koppen. Men det viktigste for meg er å akseptere at jeg ikke har det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Å reise. Det har alltid vært den beste følelsen. Følelsen av å reise fra alt og alle fra fortiden din. 
Men så var jeg tilfeldigvis her jeg var under koronakrisen og ser ikke ut til å komme meg vekk med det første. Så jeg får være her og kanskje innse at jeg er like middelmådig som de som mobbet meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være med vennene mine. Akkurat nå er jeg alt for deprimert til å komme meg ut av sengen, men jeg håper det gir seg, fordi jeg vet innerst inne at sosialisering alltid får meg til å føle meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Å reise. Det har alltid vært den beste følelsen. Følelsen av å reise fra alt og alle fra fortiden din. 
Men så var jeg tilfeldigvis her jeg var under koronakrisen og ser ikke ut til å komme meg vekk med det første. Så jeg får være her og kanskje innse at jeg er like middelmådig som de som mobbet meg.. 

Reise er fint ja! Det er noe å glede seg til vi kan gjøre igjen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke med Gud gir meg trøst. Fortelle akkurat hvordan jeg har det og tro at Gud faktisk vet og forstår. Det å bli forstått og hørt gir meg trøst. For å trøste meg selv har det å sove, spise usunt eller gå å shoppe vært nummer en. Men har prøvd å erstatte dette med å gå tur i naturen ol. Eller bare snakke fint til meg selv. Psykomotorisk fysio har hjulpet meg litt med dette. Feks holde rund meg selv og si noe fint. 

Anonymkode: e3728...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leit at du ikke har lært noen teknikker fra behandling. 

Anonymkode: f53d7...8ca

Jeg har lært mye jeg, men å trøste meg selv får jeg ikke til fordi jeg føler ikke jeg fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 timer siden, cilie skrev:

Reise er fint ja! Det er noe å glede seg til vi kan gjøre igjen👌

Blir vel 50 før jeg kan det med det tempoet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kravstor. En bøtte cola, en boks med snus, en bra serie på netflix, en fin musikkopplevelse, og søvn. Det å kjenne søvnen begynne å ta, det er balsam for sjelen.

 

 

Anonymkode: 74e47...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres depressivt ut. 

Anonymkode: f53d7...8ca

Men det er ikke det, bare liker å sove. Og trøster meg med serier også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men det er ikke det, bare liker å sove. Og trøster meg med serier også. 

Sove er det beste som finnes.

Anonymkode: 09980...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...