Gå til innhold

Herregud hva feiler det meg jeg blir utestengt på livstid fra alle forumer som fins


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom autister bare kunne "slutte å være autistiske" om de ville, så ville det ikke vært noen diagnose i det hele tatt....

Anonymkode: 2a058...85a

Nei, men man kan faktisk utvikle seg likevel. Jeg bruker kanskje ekstra lang tid på det, men det går framover. Så tilbake og så framover igjen. Jeg vil ikke akseptere at jeg ikke kan forbedre meg. Jeg føler ikke på mye håp, men viljen min er sterk og det vises mtp min utvikling. Det kan andre med autisme også gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Glitter skrev:

Nei, men man kan faktisk utvikle seg likevel. Jeg bruker kanskje ekstra lang tid på det, men det går framover. Så tilbake og så framover igjen. Jeg vil ikke akseptere at jeg ikke kan forbedre meg. Jeg føler ikke på mye håp, men viljen min er sterk og det vises mtp min utvikling. Det kan andre med autisme også gjøre. 

Man kommer til et punkt der en forstår det ikke lenger nytter.

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer til et punkt der en forstår det ikke lenger nytter.

Anonymkode: a41fe...0ac

Ja. Og så kan man komme til et nytt punkt. Hvor en forstår at så lenge en lever så kan det nytte likevel. Jeg har vært på punktet du refererer til. Jeg kommer dit sikkert igjen også, men det er mulig å komme videre fra det punktet. Den overbevisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde på dette?

Og hvor er denne hjelpen du snakker om?

Anonymkode: 2a058...85a

Jeg har kun meg selv og flere andre autister jeg kjenner via min gamle skole og behandlingsplasser som kilde. Og hjelp kan man få i psykiatrien. Jeg har vært i psykiatrien nå i snart 19 år (fra 10-29 ) og selv om jeg selvsagt ikke er kurert (for man kan ikke kurere autisme ) og har det mange andre nok vil beskrive som et svært begrenset og kjedelig liv så har jeg det bedre nå en jeg hadde for f.eks 10 år siden. Men da må man være villig til å gi slipp på offerrollen og lære seg å leve med de begrensningene man har.

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja. Og så kan man komme til et nytt punkt. Hvor en forstår at så lenge en lever så kan det nytte likevel. Jeg har vært på punktet du refererer til. Jeg kommer dit sikkert igjen også, men det er mulig å komme videre fra det punktet. Den overbevisningen.

Kan likegodt tro på nissen.

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja. Og så kan man komme til et nytt punkt. Hvor en forstår at så lenge en lever så kan det nytte likevel. Jeg har vært på punktet du refererer til. Jeg kommer dit sikkert igjen også, men det er mulig å komme videre fra det punktet. Den overbevisningen.

Dette er veldig viktig. Jeg har selv flere ganger møtt veggen fullstendig og endt opp med å gi opp, men etterhvert så klarer jeg å stable meg selv på bena igjen og prøve igjen og igjen. Jeg har prøvd nå i 19 år og gått på tryne flere ganger enn jeg kan telle.

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdt opp med å spre slik feilinformasjon. Selvfølgelig kan kvinner også ha autisme.

Anonymkode: 22006...7a1

Jeg tror nok det handler mest om feildiagnosifisering.

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan likegodt tro på nissen.

Anonymkode: a41fe...0ac

Du har altså bare bestemt deg for å legge deg ned resten av livet og synes synd på deg selv. Det er helt greit, men da kan du ikke sutre over at ingenting kommer til å endre seg.

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok det handler mest om feildiagnosifisering.

Anonymkode: a41fe...0ac

Kilder på dette? 

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har altså bare bestemt deg for å legge deg ned resten av livet og synes synd på deg selv. Det er helt greit, men da kan du ikke sutre over at ingenting kommer til å endre seg.

Anonymkode: 22006...7a1

Nei, basert på egne erfaringer.

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok ikke du har autisme. Eventuelt er du kvinne. Men da skulle du nok hatt en annen diagnose.

Anonymkode: a41fe...0ac

Om en følger de siste innleggene frem til det jeg har sitert, kan en forstå hvorfor noen blir utestengt.

Det begynner med en kategorisk påstand om at alle autister blir mislikt. Så svarer en at nei, det gjelder ikke alle. Hen blir ikke mislikt. Så får denne til svar at vedkommende nok ikke har autisme eller er kvinne og skulle hatt en annen diagnose.

I stedet kunne den siste av disse skrevet: "Interessant. Hva er det du gjør eller har lært som gjør at du ikke blir mislikt". Men i stedet for å undres og evt lære, kjører vedkommende ut en påstand om feildiagnose. Med dette diskvalifiseres både den som sier hen har diagnosen og dennes behandlere som har satt diagnosen.

Her er det ingen evne til/ønske om å lære. Det er bare meningsløse påstander som ikke har annen bakgrunn enn at vedkommende tror det. Driver en på sånn over tid, blir det bare en forurensning av et forum. Ingen lærer eller kommer videre. Så blir en sannsynligvis kastet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er sauer som følger flokken. Tåler ikke folk som tenker utenfor boksen.

Anonymkode: a41fe...0ac

Folk flest tåler utmerket godt mennesker som tenker utenfor boksen. Det man derimot ikke orker i lengden er å bli møtt med negativitet, fornektelse og sure miner igjen og igjen uansett hva man prøver å formidle til den parten som blir utestengt. Det blir som å snakke til en vegg. Kupton forklarer det godt i innlegget over. 

Jeg har sett det her inne på forumet og på Kvinneguiden etter å ha vært der i ett tiår at det er mønster som går igjen når det gjeldere brukere som blir utestengt om og om igjen. Det er gjerne brukere som starter tråd etter tråd over hvor jævlig de har det og hvor jævlig livene deres er med den diagnosen de har, og når folk prøver å hjelpe, komme med råd eller bare å informere om at ikke alle med samme diagnose er like så blir det møtt med påstander om at vedkommende enten lyver om diagnosen, at de umulig kan være syke, er feildiagnosert osv. Når dette skjer over tid og vedkommende ikke gir seg så vil det bli oppfattet som spam og forsøpling av forumet.

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest tåler utmerket godt mennesker som tenker utenfor boksen. Det man derimot ikke orker i lengden er å bli møtt med negativitet, fornektelse og sure miner igjen og igjen uansett hva man prøver å formidle til den parten som blir utestengt. Det blir som å snakke til en vegg. Kupton forklarer det godt i innlegget over. 

Jeg har sett det her inne på forumet og på Kvinneguiden etter å ha vært der i ett tiår at det er mønster som går igjen når det gjeldere brukere som blir utestengt om og om igjen. Det er gjerne brukere som starter tråd etter tråd over hvor jævlig de har det og hvor jævlig livene deres er med den diagnosen de har, og når folk prøver å hjelpe, komme med råd eller bare å informere om at ikke alle med samme diagnose er like så blir det møtt med påstander om at vedkommende enten lyver om diagnosen, at de umulig kan være syke, er feildiagnosert osv. Når dette skjer over tid og vedkommende ikke gir seg så vil det bli oppfattet som spam og forsøpling av forumet.

Anonymkode: 22006...7a1

Folk tåler ikke folk som er ærlige og har sett igjennom illusjonen. Folk løper rundt på jakt etter status. Hva er poenget?

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk tåler ikke folk som er ærlige og har sett igjennom illusjonen. Folk løper rundt på jakt etter status. Hva er poenget?

Anonymkode: a41fe...0ac

Folk orker ikke konstant negative mennesker fordi det suger all energien ut av dem. Og at andre løper rundt etter status betyr ikke at du må gjøre det samme. Man kan lære seg å leve et helt ok liv med de kortene man har fått utdelt.

Anonymkode: 22006...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk tåler ikke folk som er ærlige og har sett igjennom illusjonen. Folk løper rundt på jakt etter status. Hva er poenget?

Anonymkode: a41fe...0ac

Folk blir lei av gjentatt surmaga negativitet. Handler ikke om å tenke utenfor boksen. Jeg tenker utenfor boksen, men blir ikke støtt ut av den grunn. Andre årsaker til mitt snevre sosiale nettverk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Folk blir lei av gjentatt surmaga negativitet. Handler ikke om å tenke utenfor boksen. Jeg tenker utenfor boksen, men blir ikke støtt ut av den grunn. Andre årsaker til mitt snevre sosiale nettverk 

Folk bare jatter med og lever sine falske liv.

Anonymkode: a41fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk bare jatter med og lever sine falske liv.

Anonymkode: a41fe...0ac

Er dette en slags livsløgn som du bruker for å trøste deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2021 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Folk orker ikke konstant negative mennesker fordi det suger all energien ut av dem. Og at andre løper rundt etter status betyr ikke at du må gjøre det samme. Man kan lære seg å leve et helt ok liv med de kortene man har fått utdelt.

Anonymkode: 22006...7a1

Men vi autister lever jo med at alle er konstant negative mot oss. Og alt vi vil. Men nei, det er tabu å ha drømmer med autismediagnose. Det er mer slik "du må dessverre bare akseptere kortene du fikk utdelt og gjøre det beste ut av det". 

Anonymkode: 4954d...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi autister lever jo med at alle er konstant negative mot oss. Og alt vi vil. Men nei, det er tabu å ha drømmer med autismediagnose. Det er mer slik "du må dessverre bare akseptere kortene du fikk utdelt og gjøre det beste ut av det". 

Anonymkode: 4954d...4b7

Det er ikke tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...