Gå til innhold

Taletrang kupton?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

3 timer siden, kupton skrev:

Er det virkelig så plagsomt at du vil medisinere det bort?

Det går negativt utover det sosiale fordi jeg må bare prate og jeg blir sliten av det. Det går ut over flere aspekter av livet mitt og det plager meg mer og mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.1.2021 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut. Hvis ikke du har de typiske symptomene på eupf, hvor har de det da fra at du har diagnosen? Begynner å lure på om det er selvinnsikten hos deg selv det skorter på like vel som om det skulle være DPS sin inkompetanse. 

Men du har jo rett til second (og også third, forth, osv) opinion. Du kan oppsøke nye utredninger så ofte du vil. @Eva Sofie gjorde jo det. Hun ga seg ikke før hun fant noen som var enig med seg og som så ting i det samme lys som seg selv. .

Anonymkode: d0d4b...9b1

Det er mulig jeg misforstår deg nå, men mener du at jeg har oppsøkt den typen behandling jeg i dag går i på feil grunnlag? Jeg mener det er god grunn til å vurdere annen type behandling når en har gått i 6 år uten særlig fremgang, og en har blitt diagnostisert med en diagnose uten utredning. Når DPS ikke ønsket å være med meg på endringsforslagene, så jeg meg nødt til å gjøre det selv - jeg var lei av å gå i terapi uten fremgang. Og også diagnostisert med en diagnose der jeg selv følte jeg kun oppfylte ett kriterium: Selvskading. Jeg har senere lest om hvordan jeg ble behandlet/håndtert på DPS som traumepasient, og det er en manual av hvordan man ikke skal behandle pasienter som har en omfattende traumelidelse. De gjorde til at jeg ble dårligere og fikk et dårligere funksjonsnivå - bortsett fra at jeg klarte å slutte med selvskadingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det er mulig jeg misforstår deg nå, men mener du at jeg har oppsøkt den typen behandling jeg i dag går i på feil grunnlag? Jeg mener det er god grunn til å vurdere annen type behandling når en har gått i 6 år uten særlig fremgang, og en har blitt diagnostisert med en diagnose uten utredning. Når DPS ikke ønsket å være med meg på endringsforslagene, så jeg meg nødt til å gjøre det selv - jeg var lei av å gå i terapi uten fremgang. Og også diagnostisert med en diagnose der jeg selv følte jeg kun oppfylte ett kriterium: Selvskading. Jeg har senere lest om hvordan jeg ble behandlet/håndtert på DPS som traumepasient, og det er en manual av hvordan man ikke skal behandle pasienter som har en omfattende traumelidelse. De gjorde til at jeg ble dårligere og fikk et dårligere funksjonsnivå - bortsett fra at jeg klarte å slutte med selvskadingen.

Om det er på feil grunnlag kan jeg ikke uttale meg om. Men det minner ihvertfall om cherry-picking. 

Anonymkode: d0d4b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er på feil grunnlag kan jeg ikke uttale meg om. Men det minner ihvertfall om cherry-picking.

Anonymkode: d0d4b...9b1

Og det synes du fordi? Jeg søkte ham opp gjennom offentlige instanser og gjorde meg ikke noe fortrinn som andre ikke kunne ha benyttet seg av. Min nåværende psykolog bruker de samme metoder for traumebehandling som f.eks. Modum Bad og samarbeider nært blant annet med de, RVTS og ESTD. Om du mener at det er å "plukke ut statistikk som sammenfaller best med historien", står du fritt til å tenke det. Jeg forstår tankegangen din og hvorfor du tenker som du gjør, samtidig ser du også bare et lite utsnitt av det totale bildet presentert her på DOL :) 

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...