Gjest picasso Skrevet 22. mars 2002 Skrevet 22. mars 2002 Hei! Min lille datter på 3 mndr. har hatt RS-virus-infeksjon, og øreverk i etterkant av den. Nå har jeg oppsøkt homeopat for å få medisin til å prøve å forebygge eventuelle andre bivirkninger, samt knekke surkling og hoste som hun nå har. Homeopaten gav oss calc carb D200, men disse pillene syntes ikke å ha noen virkning. Over telefon foreslo homeopaten ..., og det er her jeg er blitt usikker i etterkant; silicea eller pulsatilla? (Jeg har begge varianter etter tidligere behandlinger vedr. meg selv) Er det farlig å gi min lille datter feil medisin? 0 Siter
favn Skrevet 23. mars 2002 Skrevet 23. mars 2002 Jeg har brukt begge, silicea er 'akutt'-varianten, pulsatilla roligere. Dette vil jeg imidlertid ikke sverge på passer for din lille baby. Skal du medisinere en baby på 3 måneder, må du absolutt rådføre deg med homøopat eller lege. 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 25. mars 2002 Skrevet 25. mars 2002 Kjære picasso, Jeg synes du skal ringe tilbake til homøopaten for å oppklare hva slags medisin datteren din er foreskrevet i stedet for å prøve deg frem på egen hånd. Homøopatiske medisiner regnes for å være ufarlige og selges derfor uten resept, men som sagt kan virkningen være svært forskjellig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.