Gå til innhold

Husker dere åpen linje på åttitallet?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Der kom vi i kontakt med en mann fra Oslo, han var rett på sak og meget grov i språket. Vi var flere småjenter som hadde kontakt med han, men det var mest meg. Jeg sendte bilder i badedrakt husker jeg og han sendte penger til meg, han ville ha nakenbilder men det sendte jeg aldri. Til og med min mor snakket med han og han spurte om hun var kåt, altså familien min visste om det. Var det greit? Han hadde postboksadresse men han visste jo min adresse, var ikke det litt skummelt? Var dere borti sånne folk? Vi syntes det var spennende med åpen linje men vi var jo ikke så gamle. Kom til å tenke på det da jeg så på "Norge bak fasaden". Da var det åpen linje, nå er det internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Der kom vi i kontakt med en mann fra Oslo, han var rett på sak og meget grov i språket. Vi var flere småjenter som hadde kontakt med han, men det var mest meg. Jeg sendte bilder i badedrakt husker jeg og han sendte penger til meg, han ville ha nakenbilder men det sendte jeg aldri. Til og med min mor snakket med han og han spurte om hun var kåt, altså familien min visste om det. Var det greit? 

At hele familien visste om dette og godtok det? Nei, det var veldig spesielt.

Anonymkode: 7330c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hele familien visste om dette og godtok det? Nei, det var veldig spesielt.

Anonymkode: 7330c...e63

Det var vel ikke bedre der hjemme 😮 Kaotisk å vokse opp i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker det. Det var veldig spennende. Men vi var veldig indoktrinerte med at vi aldri måtte oppgi adresse, og trolig heller ikke etternavn. Kan ikke huske at noen av oss opplevde noe ubehagelig.

Veldig rart at du fikk lov til dette av din mor - altså å  snakke med en mann som så tydelig ikke burde ha kontakt med jenter, og atpåtil sende bilder!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var vel ikke bedre der hjemme 😮 Kaotisk å vokse opp i. 

😮

Anonymkode: 7330c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, jeg husker det. Det var veldig spennende. Men vi var veldig indoktrinerte med at vi aldri måtte oppgi adresse, og trolig heller ikke etternavn. Kan ikke huske at noen av oss opplevde noe ubehagelig.

Veldig rart at du fikk lov til dette av din mor - altså å  snakke med en mann som så tydelig ikke burde ha kontakt med jenter, og atpåtil sende bilder!!!!

Ja det var jo spennende, traff jo andre folk der og. Men han her var nok pedofil, vi hadde telefonsex noen ganger 😮 Han var veldig pågående og veldig grov i språket. Det var nå bra dere ikke opplevde noe ubehagelig da, det var andre ting som var indoktrinert hos meg. Jeg hadde ikke tillatt slike ting når det gjelder mine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var jo spennende, traff jo andre folk der og. Men han her var nok pedofil, vi hadde telefonsex noen ganger 😮 Han var veldig pågående og veldig grov i språket. Det var nå bra dere ikke opplevde noe ubehagelig da, det var andre ting som var indoktrinert hos meg. Jeg hadde ikke tillatt slike ting når det gjelder mine barn. 

Telefonsex som småjente!? Skjønner ikke hvordan det kan foregå en gang, skulle telefonsex fordret en viss erfaring, men huffameg! Og at ikke dine foreldre satte en stanser for dette om de visste du snakket med en voksen mann!? Du har vært gjennom mye...

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Telefonsex som småjente!? Skjønner ikke hvordan det kan foregå en gang, skulle telefonsex fordret en viss erfaring, men huffameg! Og at ikke dine foreldre satte en stanser for dette om de visste du snakket med en voksen mann!? Du har vært gjennom mye...

Jeg vet ikke hva ts mener med småjente men at unge jenter og gutter hadde telefonsex med eldre på teletejenester var IKKE uvanlig uten at det trenger å bety noe :) 

Anonymkode: 4bdd3...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Telefonsex som småjente!? Skjønner ikke hvordan det kan foregå en gang, skulle telefonsex fordret en viss erfaring, men huffameg! Og at ikke dine foreldre satte en stanser for dette om de visste du snakket med en voksen mann!? Du har vært gjennom mye...

Han fortalte meg hva jeg skulle gjøre med meg selv 😮 Det er rart å tenke på. Nei de stoppet det ikke, min far sa jeg måtte si han var politi så det gjorde jeg. Men han lot seg ikke skremme av det, jeg var nok en dum unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Han fortalte meg hva jeg skulle gjøre med meg selv 😮 Det er rart å tenke på. Nei de stoppet det ikke, min far sa jeg måtte si han var politi så det gjorde jeg. Men han lot seg ikke skremme av det, jeg var nok en dum unge. 

Tror IKKE du skal tenke på at du var den dumme her! Du ble forledet av en voksen, du var uten skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Tror IKKE du skal tenke på at du var den dumme her! Du ble forledet av en voksen, du var uten skyld.

Ok. Takk for det, kom bare til å tenke på hvordan jeg var. Veldig naiv og godtroende, trodde jo han var glad i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for det, kom bare til å tenke på hvordan jeg var. Veldig naiv og godtroende, trodde jo han var glad i meg. 

Da må det være opp til foreldrene å stoppe det.

Anonymkode: 7330c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være opp til foreldrene å stoppe det.

Anonymkode: 7330c...e63

Ja jeg hadde stoppet det om det var mine barn, han var jo ikke interessert i kontakt etter jeg utviklet meg til en liten dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg hadde stoppet det om det var mine barn, han var jo ikke interessert i kontakt etter jeg utviklet meg til en liten dame. 

Hvor var dine foreldre da?

Anonymkode: 7330c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dine foreldre da?

Anonymkode: 7330c...e63

De var for opptatt med mine brødre, en av dem var alkoholiker så det var stadig problemer. Jeg ble litt i bakhånden, litt glemt..kanskje fordi jeg var jente og skulle klare meg selv. Jeg var tross alt en sterk person og det så de nok, jeg hjalp til når det gjaldt mine brødre selv om jeg var yngst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var nå bare sånn det var, jeg bebreider ikke mine foreldre bare så det er sagt. Jeg var nok en snill pike, etter jeg ble voksen har jeg blitt flinkere til å sette grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Stjernestøv, dette er trasig å høre. Som flere sier er det nok mange som møter mennesker som ikke bare har gode hensikter og intensjoner, det er neppe uvanlig, men det er jo da de voksne rundt skal følge med og passe på. At din mor ble gjort kjent med dette uten å beskytte deg og styrke deg i din grensesetting er et svik, og det samme er din fars flåsete ansvarsfraskrivelse.

Man blir ikke ødelagt av å ha hatt telefonsex eller sende noen bilder i oppveksten, men det er jo ikke oppbyggende å gå på tvers av egne grenser heller. Jeg stusser over at du fremdeles lurer på om dette er greit eller ikke, vet ikke alle voksne mennesker at barn ikke skal utsettes for voksnes seksuelle behov? Siden du sier at du ikke ville tillatt dette overfor egen barn går jeg ut fra at du egentlig vet at dette ikke var greit, og lurer derfor på hvorfor du har behov for å spørre?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kayia skrev:

Huff Stjernestøv, dette er trasig å høre. Som flere sier er det nok mange som møter mennesker som ikke bare har gode hensikter og intensjoner, det er neppe uvanlig, men det er jo da de voksne rundt skal følge med og passe på. At din mor ble gjort kjent med dette uten å beskytte deg og styrke deg i din grensesetting er et svik, og det samme er din fars flåsete ansvarsfraskrivelse.

Man blir ikke ødelagt av å ha hatt telefonsex eller sende noen bilder i oppveksten, men det er jo ikke oppbyggende å gå på tvers av egne grenser heller. Jeg stusser over at du fremdeles lurer på om dette er greit eller ikke, vet ikke alle voksne mennesker at barn ikke skal utsettes for voksnes seksuelle behov? Siden du sier at du ikke ville tillatt dette overfor egen barn går jeg ut fra at du egentlig vet at dette ikke var greit, og lurer derfor på hvorfor du har behov for å spørre?

Jeg har vel behov for å spørre fordi det er jeg som er usikker på min egen barndom, og om flere hadde opplevd noe lignende? Jo vi var jo flere om det og ble ikke ødelagt av det, han var jo en voksen mann som i mine øyne var der for meg når ingen andre var der. Jeg eide ikke grensesetting da jeg vokste opp, men det var nå som det var. Det er over nå for lenge siden,  fikk bare en påminnelse om det da jeg så om åpen linje på tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vel behov for å spørre fordi det er jeg som er usikker på min egen barndom, og om flere hadde opplevd noe lignende? Jo vi var jo flere om det og ble ikke ødelagt av det, han var jo en voksen mann som i mine øyne var der for meg når ingen andre var der. Jeg eide ikke grensesetting da jeg vokste opp, men det var nå som det var. Det er over nå for lenge siden,  fikk bare en påminnelse om det da jeg så om åpen linje på tv. 

Jeg husker ikke om det var noe upassende griseprat da jeg var inne der. Og jeg møtte aldri noen, men ble bedre kjent med en som klart ikke var sånn suspekt. Om det var det, så gjorde det i alle fall ikke stort inntrykk på meg når jeg ikke husker det i dag. Synes bare det var moro og spennende å snakke med andre. Men jeg sier ikke det er greit for det altså. Som sagt, sett i ettertid skjønner jeg jo at det hang pedofile der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...