Gå til innhold

Husker dere åpen linje på åttitallet?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, knas skrev:

Jeg husker ikke om det var noe upassende griseprat da jeg var inne der. Og jeg møtte aldri noen, men ble bedre kjent med en som klart ikke var sånn suspekt. Om det var det, så gjorde det i alle fall ikke stort inntrykk på meg når jeg ikke husker det i dag. Synes bare det var moro og spennende å snakke med andre. Men jeg sier ikke det er greit for det altså. Som sagt, sett i ettertid skjønner jeg jo at det hang pedofile der inne. 

Ja det var spennende å treffe så mange folk der inne og alle snakket jo i munnen på hverandre, men man delte jo privatnummer da med han her. Han ville ha nummeret mitt så da fikk han det. Det var vel noe mange gjorde på åttitallet...ringe til åpen linje. Det er jo ikke det verste man kan gjøre da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var spennende å treffe så mange folk der inne og alle snakket jo i munnen på hverandre, men man delte jo privatnummer da med han her. Han ville ha nummeret mitt så da fikk han det. Det var vel noe mange gjorde på åttitallet...ringe til åpen linje. Det er jo ikke det verste man kan gjøre da :) 

Nei, for min del var det ganske uskyldig moro. Det er vel andre det var verre med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, knas skrev:

Nei, for min del var det ganske uskyldig moro. Det er vel andre det var verre med. 

Ja det er nok det som han i "Norge bak fasaden", fikk så vondt av han. Jeg tok ikke noen skade av det, jeg tålte det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er nok det som han i "Norge bak fasaden", fikk så vondt av han. Jeg tok ikke noen skade av det, jeg tålte det meste. 

Ok, det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på åpen linje på 80 tallet. Det var masse slibrige menn der som ville ha meg med på homsesex. Selv om jeg var på ungdomslinja, og disse mannfolkene ikke var noen ungdommer. Samtidig var sjakk linja en ren homsebar via telefon.

Anonymkode: feb35...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vel behov for å spørre fordi det er jeg som er usikker på min egen barndom, og om flere hadde opplevd noe lignende? Jo vi var jo flere om det og ble ikke ødelagt av det, han var jo en voksen mann som i mine øyne var der for meg når ingen andre var der. Jeg eide ikke grensesetting da jeg vokste opp, men det var nå som det var. Det er over nå for lenge siden,  fikk bare en påminnelse om det da jeg så om åpen linje på tv. 

Jeg syns ikke det er rart at du lurer på om andre har opplevd det samme altså, men jeg syns det er rart at du ikke vet at dette ikke er greit nå som du er voksen. Det er nemlig ikke greit at voksne påfører barn sine seksuelle behov, ikke før og ikke nå.

Har du snakket om dette i behandling noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for det, kom bare til å tenke på hvordan jeg var. Veldig naiv og godtroende, trodde jo han var glad i meg. 

Jeg var også på åpen linje. Kom ofte i kontakt med den samme fyren tror jeg. Husker en som sa at han var fra  Ski / Skien eller noe sånnt. Han pratet oslo -lignende dialekt. Han pratet skikkelig griseprat. Jeg var dum å ga han telefonnummeret på hustelefonen etter mye mas. Og etterpå måtte jeg skremme han fra å ringe med å si at min far var politi og at han måtte la vær å ringe. 

Hadde også en annen episode fra en telefonkiosk . Etter at min mor hadde fått dyre telefonregninger og hadde funnet ut at de kom fra disse numrene så måtte jeg slutte å ringe hjemmefra. Jeg gikk istedet til en telefonkiosk, og pratet derfra. Fyren ringte meg opp i telefonkiosken,  og så sa han at han visste at jeg sto i en telefonkiosk,  og at han kom fra samme sted og at han skulle kjøre til meg med en gang. Jeg ble livredd.  Jeg var jomfru og redd for at dette ville ende med smerter og anger. Så jeg løp ut av telefonkiosken,  og opp i en skog like bak og gjemte meg. Jeg så en bil komme kjørende. En fyr løp ut og åpnet døren i kiosken og løp igjen. Og kjørte. Jeg tenkte at jeg skulle prise meg lykkelig for at han ikke så meg. Var redd for at han kunne være en overgriper osv.. Etter den episoden så var det slutt med åpen linje for min del. 

Anonymkode: 1a617...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kayia skrev:

Jeg syns ikke det er rart at du lurer på om andre har opplevd det samme altså, men jeg syns det er rart at du ikke vet at dette ikke er greit nå som du er voksen. Det er nemlig ikke greit at voksne påfører barn sine seksuelle behov, ikke før og ikke nå.

Har du snakket om dette i behandling noen gang?

Ok. Jeg ville jo aldri at mine barn skulle holdt på sånn og hadde satt en stopper for det, men for min del var mye normalt i oppveksten. Så jeg lurte på om dette var vanlig for andre også. 

Har ikke snakket om det i behandling nei, kom bare på det når jeg så om åpen linje på tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også på åpen linje. Kom ofte i kontakt med den samme fyren tror jeg. Husker en som sa at han var fra  Ski / Skien eller noe sånnt. Han pratet oslo -lignende dialekt. Han pratet skikkelig griseprat. Jeg var dum å ga han telefonnummeret på hustelefonen etter mye mas. Og etterpå måtte jeg skremme han fra å ringe med å si at min far var politi og at han måtte la vær å ringe. 

Hadde også en annen episode fra en telefonkiosk . Etter at min mor hadde fått dyre telefonregninger og hadde funnet ut at de kom fra disse numrene så måtte jeg slutte å ringe hjemmefra. Jeg gikk istedet til en telefonkiosk, og pratet derfra. Fyren ringte meg opp i telefonkiosken,  og så sa han at han visste at jeg sto i en telefonkiosk,  og at han kom fra samme sted og at han skulle kjøre til meg med en gang. Jeg ble livredd.  Jeg var jomfru og redd for at dette ville ende med smerter og anger. Så jeg løp ut av telefonkiosken,  og opp i en skog like bak og gjemte meg. Jeg så en bil komme kjørende. En fyr løp ut og åpnet døren i kiosken og løp igjen. Og kjørte. Jeg tenkte at jeg skulle prise meg lykkelig for at han ikke så meg. Var redd for at han kunne være en overgriper osv.. Etter den episoden så var det slutt med åpen linje for min del. 

Anonymkode: 1a617...260

Ja dette var jo skummelt. Hadde ei venninne som hadde kontakt med en fyr, plutselig sto han på døren hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja dette var jo skummelt. Hadde ei venninne som hadde kontakt med en fyr, plutselig sto han på døren hennes. 

Ja det var skummelt. Ja man kunne risikere at de plutselig sto utenfor døren.... 

 

Anonymkode: 1a617...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var skummelt. Ja man kunne risikere at de plutselig sto utenfor døren.... 

 

Anonymkode: 1a617...260

Ja det var det, hun var jo ute å satt på med han i bilen og ble kjent. Mer vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var det, hun var jo ute å satt på med han i bilen og ble kjent. Mer vet jeg ikke. 

Hvor gammel var hun da?

Anonymkode: 7330c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var hun da?

Anonymkode: 7330c...e63

Da var hun tenåring, husker ikke akkurat hvor gammel. Hun fikk en fin kjole av han og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det var spennende å treffe så mange folk der inne og alle snakket jo i munnen på hverandre, men man delte jo privatnummer da med han her. Han ville ha nummeret mitt så da fikk han det. Det var vel noe mange gjorde på åttitallet...ringe til åpen linje. Det er jo ikke det verste man kan gjøre da :) 

Jeg var litt svak for en av moderatorene på en åpen linje da jeg var ung. Han var så sexy i stemmen  ;)

Anonymkode: 1a617...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var litt svak for en av moderatorene på en åpen linje da jeg var ung. Han var så sexy i stemmen  ;)

Anonymkode: 1a617...260

Hehe :D Hørte ikke noe til moderatorene jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hehe :D Hørte ikke noe til moderatorene jeg. 

Hehe 😅. Husker på en av linjene var det alltid en skravlesyk moderator. Jeg hadde min favoritt. Mener at han het Fredrik. Haha.  Glemmer det aldri. Han hadde den sexy stemmen. Og hver gang han var der fniset jeg noe fælt og han sa: du fniser så mye.. Haha.  Jeg så for meg den sexy fine fyren. 

Anonymkode: 1a617...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hehe :D Hørte ikke noe til moderatorene jeg. 

Det var flere forskjellige typer telefonnumre med skravlelinjer. Noen hadde moderator. Og noen ikke. 

Anonymkode: 1a617...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var flere forskjellige typer telefonnumre med skravlelinjer. Noen hadde moderator. Og noen ikke. 

Anonymkode: 1a617...260

Skravlelinjene hadde lokaltakst. Senere ble de nedlagt grunnet mye grums, og det kom nye teletorgtjenester med moderatorer. Disse kostet det ganske mye å ringe. Så mange fikk skrekkelige regninger. Jeg husker jeg hadde ringt for 3500 en måned, og var livredd for att pappa skulle bli sur. Jeg måtte selge gitaren min for å betale den regningen.

Anonymkode: feb35...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...