Gå til innhold

Helseforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel karenstid på all forsikring bortsett fra ulykkesforsikring. Uansett, så lenge man går til leger og psykologer som fører journal (og det gjør jo alle) så er det ikke sjans i havet til å få dekket noe på forsikring. Ingen leger eller psykologer vil risikere stillingen sin ved å undra noe. Og alt er digitalt, man går tilbake mange år i tid for å finne potensielle svindlere.  Forsikringsselskap gjør jobben sin for å si det sånn. 

Anonymkode: 82248...385

Det er ingen som har tenkt å svindle eller unndra noe som helst.  Jeg har tegnet en helseforsikring da jeg er lei av ventetid i helsesystemet.  Jeg har ikke skrevet under noe som helst, og har sendt forespørsel om de har tilgang til mine journaler.  Det står ingensteder at de kan oppheve taushetsplikten hos psykologer.  Hvis en har angst for fremtiden så bunner det vanligvis i fortiden.  Så hvis noen kommer og trenger å snakke om hendelser fra barndommen for seksti år siden så ville det være helt vanvittig å si "nei dette oppsto før du tegnet forsikringen".

Svindel er det ikke snakk om her og hvermansen betaler ikke mine forsikringer.  Jeg vil ha en forsikring for jeg har ikke god erfaring av helsesystemet.  Jeg får bedre service hos det private.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svindel er det ikke snakk om her og hvermansen betaler ikke mine forsikringer. 

De andre kundene av forsikringsselskapet betaler.

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha en forsikring for jeg har ikke god erfaring av helsesystemet.  Jeg får bedre service hos det private.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Så bra du har råd til å betale deg ut av køen da.

Anonymkode: f2b8a...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke holdningene over samtaleterapi hos psykolog, som vises her.  Det er ikke slik at hvis jeg har gått til psykolog før så kan jeg ikke få dekket nye timer av forsikring.  Når jeg tegner en forsikring så kan jeg få dekket timer hos psykolog, og det er jeg som betaler forsikringen.  Jeg kan også få dekket operasjoner i fremtiden som jeg har gått og lurt på om jeg skulle ta, men det har ikke hastet og ventetiden er enorm.  Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir beskyldt for svindel.

Det er lang ventetid til det som dekkes av staten.  Det kan gå år.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Du har tydeligvis ikke forsikring nei.  Jeg har. Når du tegner forsikring så må du Nr.1 Være ærlig om din helsetilstand på det tidspunkt du tegner forsikring. Og Nr.2 Skal du svare på tidligere skader , sykdommer du har osv.

Hva er det du ikke forstår? Ja, du kan kanskje få dekket psykologtimer i fremtiden, men hvis du er ærlig når du tegner forsikring, så blir nok forsikringen din veldig dyr siden sannsynligheten vil være stor.  da må du betale mer enn privat psykolog til sammen. 

Har du diagnostisert deg selv angående operasjon? For hvis dette er pga av en feil/skade du har på kroppen så vil du ikke få dette dekket annet enn av det offentlige helsevesenet. 

Siden denne skaden sannsynligvis er dokumentert hos lege, så kommer du ikke til å kunne forsikre dette. Men du har nok sikkert diagnostisert deg selv, eller?

 

                                                                    

Anonymkode: 82248...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tenkt å få psykolog timer i fremtiden, ikke i fortiden.  Jeg er ikke en bil som har kræsjet, og forstår ikke helt sammenligningen.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Men planlegger du å trenge psykolog i framtida? Det blir etter sammenligningen over som å planlegge å kræsje bilen. Eller kjøre med den skadd, tegne forsikring i ettertid og prøve få penger til reparasjon av skade som  oppstod før forsikringa var tegna. Men de vil nok ikke dekke skade som har skjedd før du tegna forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Villanda skrev:

Men planlegger du å trenge psykolog i framtida? Det blir etter sammenligningen over som å planlegge å kræsje bilen. Eller kjøre med den skadd, tegne forsikring i ettertid og prøve få penger til reparasjon av skade som  oppstod før forsikringa var tegna. Men de vil nok ikke dekke skade som har skjedd før du tegna forsikringa.

Ts planlegger ikke bare psykolog, men også en operasjon. Ts skal altså lyve til forsikringsselskap og få andre ærlige i samme forsikringsselskap til å ta regningen. Sjarmerende🤫

Anonymkode: 82248...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts planlegger ikke bare psykolog, men også en operasjon. Ts skal altså lyve til forsikringsselskap og få andre ærlige i samme forsikringsselskap til å ta regningen. Sjarmerende🤫

Anonymkode: 82248...385

Tror kanskje at Ts rett og slett ikke skjønner hvordan en forsikring virker og har urealistiske tanker rundt dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, emilie321 skrev:

Tror kanskje at Ts rett og slett ikke skjønner hvordan en forsikring virker og har urealistiske tanker rundt dette.

 

Jeg har tegnet helseforsikring og vært i dialog med dem.  Jeg vet utmerket godt hvordan forsikringer virker.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts planlegger ikke bare psykolog, men også en operasjon. Ts skal altså lyve til forsikringsselskap og få andre ærlige i samme forsikringsselskap til å ta regningen. Sjarmerende🤫

Anonymkode: 82248...385

Jeg planlegger ikke operasjon, men jeg kan kunne trenge den en eller annen gang.  Jeg har ikke tenkt å lyve noe som helst og jeg betaler min forsikring.  Helseforsikringen min går ikke inn i om jeg fikk angst i går pga. døden, eller om jeg fikk den i dag (dette er fiktiv).  Jeg har ikke tenkt å skrive her om grunnen til at jeg tenker meg å ta noen timer hos psykolog.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke forsikring nei.  Jeg har. Når du tegner forsikring så må du Nr.1 Være ærlig om din helsetilstand på det tidspunkt du tegner forsikring. Og Nr.2 Skal du svare på tidligere skader , sykdommer du har osv.

Hva er det du ikke forstår? Ja, du kan kanskje få dekket psykologtimer i fremtiden, men hvis du er ærlig når du tegner forsikring, så blir nok forsikringen din veldig dyr siden sannsynligheten vil være stor.  da må du betale mer enn privat psykolog til sammen. 

Har du diagnostisert deg selv angående operasjon? For hvis dette er pga av en feil/skade du har på kroppen så vil du ikke få dette dekket annet enn av det offentlige helsevesenet. 

Siden denne skaden sannsynligvis er dokumentert hos lege, så kommer du ikke til å kunne forsikre dette. Men du har nok sikkert diagnostisert deg selv, eller?

 

                                                                    

Anonymkode: 82248...385

Jeg har tegnet forsikring og ikke gitt opp helseopplysninger.  Det du snakker om er en annen type forsikring.  Jeg har hatt reiseforsikring, bilforsikring, innboforsikring etc. i alle år.  Jeg er i sekstiårene og har erfaring av livet.  Jeg tegner helseforsikring for ikke å sitte i helsekø som jeg har gjort før.  Jeg planlegger ikke noe som helst, men det er ikke riktig at jeg ikke kan få timer hos psykolog før om noen år.  

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De andre kundene av forsikringsselskapet betaler.

Så bra du har råd til å betale deg ut av køen da.

Anonymkode: f2b8a...cf5

Jeg har råd til det.  Jeg har sagt det før at jeg er i full jobb.  Jeg er enig i at alle bør ha samme rett, men i praksis er det ikke slik

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg planlegger ikke operasjon, men jeg kan kunne trenge den en eller annen gang.  Jeg har ikke tenkt å lyve noe som helst og jeg betaler min forsikring.  Helseforsikringen min går ikke inn i om jeg fikk angst i går pga. døden, eller om jeg fikk den i dag (dette er fiktiv).  Jeg har ikke tenkt å skrive her om grunnen til at jeg tenker meg å ta noen timer hos psykolog.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Jeg vet at jeg trenger en operasjon om noen år. Jeg skal selvsagt ta den på det offentlige. Jeg kan selvsagt ikke bruke min helseforsikring på dette. Og det kan ikke du heller hvis du er ærlig. Skal du betale noen hundre kroner i måneden i noen år og heve forsikring på noen hundretusen om et par år? Så skal alle de som har betalt sin helseforsikring i årevis betale det for deg da? Bare vær ærlig du når du tegner forsikring.

Jeg trenger ikke noe grunn til hvorfor du eventuelt skal til psykolog, helt uinteressant. Du får gå via det offentlige eller betale det selv, som alle andre. 

Anonymkode: 82248...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg trenger en operasjon om noen år. Jeg skal selvsagt ta den på det offentlige. Jeg kan selvsagt ikke bruke min helseforsikring på dette. Og det kan ikke du heller hvis du er ærlig. Skal du betale noen hundre kroner i måneden i noen år og heve forsikring på noen hundretusen om et par år? Så skal alle de som har betalt sin helseforsikring i årevis betale det for deg da? Bare vær ærlig du når du tegner forsikring.

Jeg trenger ikke noe grunn til hvorfor du eventuelt skal til psykolog, helt uinteressant. Du får gå via det offentlige eller betale det selv, som alle andre. 

Anonymkode: 82248...385

Nå snakker du om noe du ikke har den minste greie på.  Det er ikke noe svindel å kjøpe forsikringer.  Det går ikke utover noen andre.  Hvordan tror du det er i USA.  Jeg vet ikke hva du ikke forstår, men jeg har tegnet en helseforsikring og er i dialog med dem, uten noe svindel.  Ferdig med det.  Har du helseforsikring forresten?  det er da ikke mange som har.  Jeg har privat helseforsikring, ikke via noen.

 

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker du om noe du ikke har den minste greie på.  Det er ikke noe svindel å kjøpe forsikringer.  Det går ikke utover noen andre.  Hvordan tror du det er i USA.  Jeg vet ikke hva du ikke forstår, men jeg har tegnet en helseforsikring og er i dialog med dem, uten noe svindel.  Ferdig med det.  Har du helseforsikring forresten?  det er da ikke mange som har.  Jeg har privat helseforsikring, ikke via noen.

 

Anonymkode: f7fc6...1d5

Følg med litt i tråden! Leser du bare siste innlegg?? Jeg har helseforsikring ja- Helseforsikring forsikrer ikke feks. psykologtimer når man er psyk  før eller på forsikringstidspunktet og heller ikke en skade man har når man tegner forsikring. Visste du ikke det? Du som er i dialog med forsikringsselskap. Jeg kan nok mer om det siden jeg har og har hatt forsikring i mange år. Det er mange som har helseforsikring jo., eller føler du deg unik? Jeg har både helse-og ulykkesforsikring, selvsagt.

Tror du virkelig man kan få en operasjon på privat sykehus for en skade man hadde før man tegnet forsikring?  Fortell! Da må du ha en steindyr forsikring i tilfellet. 

Godt gjort å sammenligne USA med Norge angående forsikring., du er visst ikke så oppdatert...

Og jo. all forsikringssvindel går ut over alle andre som betaler på forsikring. Det er svindel å ikke oppgi en skade man har før man tegner forsikring.  Hva er det du ikke forstår? Ring et hvilket som helst forsikringsselskap og spør. 

 

Anonymkode: 82248...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følg med litt i tråden! Leser du bare siste innlegg?? Jeg har helseforsikring ja- Helseforsikring forsikrer ikke feks. psykologtimer når man er psyk  før eller på forsikringstidspunktet og heller ikke en skade man har når man tegner forsikring. Visste du ikke det? Du som er i dialog med forsikringsselskap. Jeg kan nok mer om det siden jeg har og har hatt forsikring i mange år. Det er mange som har helseforsikring jo., eller føler du deg unik? Jeg har både helse-og ulykkesforsikring, selvsagt.

Tror du virkelig man kan få en operasjon på privat sykehus for en skade man hadde før man tegnet forsikring?  Fortell! Da må du ha en steindyr forsikring i tilfellet. 

Godt gjort å sammenligne USA med Norge angående forsikring., du er visst ikke så oppdatert...

Og jo. all forsikringssvindel går ut over alle andre som betaler på forsikring. Det er svindel å ikke oppgi en skade man har før man tegner forsikring.  Hva er det du ikke forstår? Ring et hvilket som helst forsikringsselskap og spør. 

 

Anonymkode: 82248...385

Jeg satt med en saksbehandler på tråden i dag og spurte om mine muligheter.  Ja jeg har en steindyr forsikring.  Jeg kan godt være unik, men forsikringen har ikke laget noe spesielt for meg.  Jeg har aldri sagt at jeg skal ha en operasjon på privat sykehus, men at jeg kan komme til å trenge det.  Jeg har hatt operasjon på privat sykehus i USA med reiseforsikring fra Norge.  Den erfaringen var ikke grei pga. sykehuset som sparte penger på alt mulig, men norske reiseforsikringen var helt fantastisk.  Jeg har nøyaktig ingen skade, og fraber meg spekulasjoner om at jeg skal svindle på noe som helst.

Hva vet du om amerikanske forsikringer som jeg ikke vet?  Fint å vite.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt med en saksbehandler på tråden i dag og spurte om mine muligheter.  Ja jeg har en steindyr forsikring.  Jeg kan godt være unik, men forsikringen har ikke laget noe spesielt for meg.  Jeg har aldri sagt at jeg skal ha en operasjon på privat sykehus, men at jeg kan komme til å trenge det.  Jeg har hatt operasjon på privat sykehus i USA med reiseforsikring fra Norge.  Den erfaringen var ikke grei pga. sykehuset som sparte penger på alt mulig, men norske reiseforsikringen var helt fantastisk.  Jeg har nøyaktig ingen skade, og fraber meg spekulasjoner om at jeg skal svindle på noe som helst.

Hva vet du om amerikanske forsikringer som jeg ikke vet?  Fint å vite.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Har ikke du tidligere skrevet du ikke trengte forsikring i usa når du falt og slo deg?

Anonymkode: f2b8a...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du tidligere skrevet du ikke trengte forsikring i usa når du falt og slo deg?

Anonymkode: f2b8a...cf5

Nei det har jeg ikke.  Jeg har vært mye i USA og alltid vært godt forsikret.  Amerikanere trenger ikke forsikring hvis de blir plukket opp av gata og undersøkt på legevakt.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke.  Jeg har vært mye i USA og alltid vært godt forsikret.  Amerikanere trenger ikke forsikring hvis de blir plukket opp av gata og undersøkt på legevakt.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Er vel ikke akkurat det som står her.

https://www.newlinlaw.com/slip-and-fall-faqs/who-pays-hospital-bills

https://www.trialpro.com/law-blog/who-will-pay-for-the-hospital-bills-if-i-have-a-slip-and-fall

Anonymkode: f2b8a...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for dette handler ikke om det samme.  Jeg gidder ikke finne frem linker og avslutter denne idiotiske diskusjonen.  Hva er det som provoserer deg slik ved at jeg har en helseforsikring som jeg er i dialog med og som ikke passer inn i din virkelighet?  Jeg har bodd lenge i USA og jeg vet at hvis noen blir plukket opp av gata så får de førstehjelp.  Barn får også free lunch på skolen hvis foreldrene ikke har penger og da snakker jeg om public schools og ikke private schools.

Du kan ha ti helseforsikringer for min del og det provoserer ikke meg noe særlig hva de betaler for deg.

Anonymkode: f7fc6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for dette handler ikke om det samme.  Jeg gidder ikke finne frem linker og avslutter denne idiotiske diskusjonen.  

Anonymkode: f7fc6...1d5

Sånn er det alltid, du klarer aldri å dokumentere noe av det du påstår.

Anonymkode: f2b8a...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...