Gå til innhold

Kjønnsnøytral kortstokk, hva er dine tanker om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan bli provosert av denne typen ting hvis noen prøver å tvinge det på andre, eller tillegger andre negative holdninger uten grunn.

Det hadde altså vært noe annet om noen ville forby tradisjonelle kortstokken, eller anklaget meg for "internalisert kvinneforakt" fordi jeg kjøpte en tradisjonell kortstokk.

Denne kjønnsnøytrale kortstokken er et moderat feministisk statement og det er helt frivillig å kjøpe den. Først og fremst ble jeg litt imponert av at en person på 23 år har satset på en idé, laget et fint design satt det i produksjon og fått oppmerksomhet i hele verden. Hun kaster ikke bort tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tenkt på det før. Nå tenker jeg at det gidder jeg ikke bry meg med. Det har vel vært slik fra gammelt av med mindre likestilling. og ingen har tatt seg bryet med å forandre det. Nå er det jo liksom innarbeida at det er slik det er, når en spiller kort. Men en kan jo alltids lage egne regler, uten at noen forandrer kortstokken.  Tenker at når det gjelder manglende likestilling, som jeg egentlig heller ikke gidder å engasjere meg i, fins det vel viktugere saker å kjempe for enn forandra kortstokk.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...