Gå til innhold

Er du fattig etter statens definisjon?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange av de som får stønader får mer penger enn meg i måneden. Jeg jobber. 

Hørte at en ufør opprinnelig utenlandsk nabo men norsk statsborger fikk mer penger på konto enn meg i måneden. 

Anonymkode: 190ee...c9f

Som enslig forsørger til tre barn i 100% jobb hadde jeg mindre en min venn på aap som var alene uten barn. Livet er ikke rettferdig men man må ikke bruke tid på dette med penger, blir bare enda mindre glad av det. Penger er ikke alt.

9 timer siden, Naana47 skrev:

Ja, jeg er fattig etter statens definisjon. Men siden jeg bor med en annen så er vi samlet ikke fattige. 

Samme her. Fant meg en mann så samlet har vi nå 4gg mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, ISW skrev:

Er du fattig hvis du har gjeldfritt hus, flere mill på konto og er minstepensjonist? 

Tror nok renteinntekter regnes som inntekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, ISW skrev:

Jeg synes dette er en rar definisjon.

Er du fattig hvis du har gjeldfritt hus, flere mill på konto og er minstepensjonist? 

Ja, å eie bosted har nok mye å si. For hvor fattig man føler seg. Å være fattig enslig, og ha det beløpet som staten regner som fattig, samtidig som man må leie, er nok veldig tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Tror nok renteinntekter regnes som inntekt?

Blir ikke mye renter nå for tiden. Uansett, er man fattig med millioner i likvide midler?

Anonymkode: f105e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke mye renter nå for tiden. Uansett, er man fattig med millioner i likvide midler?

Anonymkode: f105e...12a

Med millioner på konto burde det bli noen kr i året. Fattig er man uansett ikke. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Med millioner på konto burde det bli noen kr i året. Fattig er man uansett ikke. 
 

Jeg har 0,3% rente på sparekontoen min. Det står ikke millioner der, men hadde jeg hatt 2 mill på konto ville det blitt svimlende 500 kroner i måneden. Så det er ikke akkurat mye for tiden 

Unngår helst å ha pengene i en eller annen obskur forbrukslånbank.. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er langt fra fattig.  Jeg har fast inntekt og bor i egen leilighet.  For en del år siden holdt jeg på å miste alt rundt meg og da var jeg på grensen til å bli fattig.  Jeg sparer i fond, ikke på sparekonto.  Har kun noen tusenlapper på sparekontoen.

Da jeg mistet jobb og helse måtte jeg bruke opp sparingen.  Jeg er så glad for å være frisk at jeg bryr meg ingenting om penger så lenge jeg har tak over hodet, mat på bordet og kan betale regningene mine.

Anonymkode: 81099...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fattig betyr at jeg feks  ikke har råd til tannlege, frisør eller ferie, så er jeg definitivt fattig. Kan heller ikke kjøpe klær og må alltid kjøpe på salg. Kan ikke huske sist gang jeg kjøpte klær eller sko til ordinær pris.

Anonymkode: 78b02...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...