Gå til innhold

Hvorfor er det så vanlig å ha offentlige vennelister med tusenvis av venner på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fordi det gir mye status å ha så mange venner? Særlig hvis det også er noen kjendiser på listen?

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de som har offentlig vennelisten er som regel kun opptatt av at folk skal se hvor mange venner de har. 

Anonymkode: 22725...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de som har offentlig vennelisten er som regel kun opptatt av at folk skal se hvor mange venner de har. 

Anonymkode: 22725...7ae

Det tror jeg også i mange tilfeller. Jeg har kun 107 og har skjult venneliste sånn at ingen skal tenke at jeg er et rart menneske uten venner. Tenk, sånn er det. Jeg har nå lagt ned fb for en stund, så får tiden vise om det blir permanent. 

Anonymkode: 990e1...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi det gir mye status å ha så mange venner? Særlig hvis det også er noen kjendiser på listen?

Anonymkode: 1734c...e80

Er det så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de som har offentlig vennelisten er som regel kun opptatt av at folk skal se hvor mange venner de har. 

Anonymkode: 22725...7ae

Ja det er for å vise seg frem. Ikke rart vi med mindre enn 20 venner holder det skjult.

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kupton skrev:

Hvorfor ikke? Bør det være hemmelig?

Sammenligner det med å brife om å ha masse penger. Totalt unødvendig.

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner det med å brife om å ha masse penger. Totalt unødvendig.

Anonymkode: 1734c...e80

Ja. Man kunne jo komme til å krenke noen. 

Anonymkode: 5c17f...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Man kunne jo komme til å krenke noen. 

Anonymkode: 5c17f...55f

Det handler om god takt og tone.

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner det med å brife om å ha masse penger. Totalt unødvendig.

Anonymkode: 1734c...e80

Jeg vet ikke selv hvor mange venner jeg har på fb en gang! De aller fleste er kolleger eller gamle skolekamerater som jeg ikke har annen kontakt med da. Og en del slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på for jeg bruker ikke å sjekke vennelistene til andre. Har ingen betydning for meg hvor mange som er på andres lister eller om de har en åpen eller lukket liste. Vet faktisk ikke om jeg har åpen venneliste. Jeg tror det er ungdom og unge voksne som bryr seg mest om hvor mange likes de får og hvor mange venner de har. Men kan forstå at det er sårt for de som ikke har mange venner.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde åpen liste før. Så havnet jeg i rusmiljøet og ble paranoid og lukket den derfor. Så har jeg bare ikke sett vitsen i å åpne den. Liker det egentlig best sånn at folk ikke kan se hvem jeg har på lista. Har lukket profil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Har bare litt under 400,- får aldri forespørsel heller. Lirer på hvordan det er å være slik man må inn og se på hele tiden? Folk det skjer noe rundt. Jeg og mange andre er bare slike kjedelige som det aldri skjer noe rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Har bare litt under 400,- får aldri forespørsel heller. Lirer på hvordan det er å være slik man må inn og se på hele tiden? Folk det skjer noe rundt. Jeg og mange andre er bare slike kjedelige som det aldri skjer noe rundt

400? Hva klager du på da?

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2021 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Er det fordi det gir mye status å ha så mange venner? Særlig hvis det også er noen kjendiser på listen?

Anonymkode: 1734c...e80

Neppe. Tror mange ikke bryr seg om alt er offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

400? Hva klager du på da?

Anonymkode: 1734c...e80

Klager ikke på vennelista på Facebook, men det minner jo en på at en kanskje skal begynne å gi opp det sosiale livet. Innse nederlaget man er og bare være glad for at man har to føtter man kan gå på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
På 29.1.2021 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Er det fordi det gir mye status å ha så mange venner? Særlig hvis det også er noen kjendiser på listen?

Anonymkode: 1734c...e80

I Norge kan hvem som helst bli kjendis. Bare delta på et realityprogram det og alle skal kjenne deg, enn så lenge. Har selv kjendiser på listen men føler ikke det er så status nei. Ingen som har spurt meg om jeg kjenner vedkommende godt. Datet gjorde vi også for mange år siden. Angrer ikke på at vi ikke ble sammen bare fordi han er kjendis. 
Og mange fb venner er ikke så status da, men hvem bryr seg om fb? Det er vel Instagram og tiktok som gjelder likevel. Antall folk som vil følge deg er verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

 Det er vel Instagram og tiktok som gjelder likevel. Antall folk som vil følge deg er verre

Instagram og tiktok er for småunger.

Anonymkode: a2adf...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Instagram og tiktok er for småunger.

Anonymkode: a2adf...76e

Og Facebook er for gamlinger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Instagram og tiktok er for småunger.

Anonymkode: a2adf...76e

Instagram nei. Hvor går grensa for småunger da? Er da mange på 50 som er på insta. Og jeg er storbruker. Men nå er jeg ikke en typisk 30 åring da. Jeg burdte sett litt gammel ut og hatt barn. Ikke oppføre meg som en 14 åring og se ut som jeg er i 20-årene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...