Gå til innhold

Hvorfor er det så vanlig å ha offentlige vennelister med tusenvis av venner på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, 90tallsbarn skrev:

Instagram nei. Hvor går grensa for småunger da? Er da mange på 50 som er på insta. Og jeg er storbruker. Men nå er jeg ikke en typisk 30 åring da. Jeg burdte sett litt gammel ut og hatt barn. Ikke oppføre meg som en 14 åring og se ut som jeg er i 20-årene... 

Sant nok.

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok.

Anonymkode: 1734c...e80

Men hvorfor tror folk denne hersketeknikken er så kul? Kan dere i det minste finne på noe annet enn «er du 14?». Hadde håpet det var noe litt merinteressant men det var bare noen som farget en setning av meg.. for å få likes. Det er egentlig like mye «14»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men hvorfor tror folk denne hersketeknikken er så kul? Kan dere i det minste finne på noe annet enn «er du 14?». Hadde håpet det var noe litt merinteressant men det var bare noen som farget en setning av meg.. for å få likes. Det er egentlig like mye «14»

Men det var du selv om skrev at du oppførte deg som en 14-åring!

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det var du selv om skrev at du oppførte deg som en 14-åring!

Anonymkode: 1734c...e80

Ja men du fremhevet det, hvorfor bekrefte noe jeg selv vet? 
Ikke bokstavelig talt en 14 åring men jeg oppfører meg nok yngre enn hva som forventes av en «gammel» 30 åring. Vi skal jo ikke være så unge til sinns når vi er 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja men du fremhevet det, hvorfor bekrefte noe jeg selv vet? 
Ikke bokstavelig talt en 14 åring men jeg oppfører meg nok yngre enn hva som forventes av en «gammel» 30 åring. Vi skal jo ikke være så unge til sinns når vi er 30

30 år er eldgammelt!

Anonymkode: 1734c...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
12 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

skrikende oppførsel. Store tegn, stadig mas om det samme.

Hæ? Kjendiser eller de med mange facebook venner? Folk med skrikende oppførsel rr noe av det verste, men jeg liker folk som får naturlig oppmerksomhet. Det kjedeligste er de i bakgrunnen som ikke har noe spennene ved seg.  Virker som mange av dere liker det slik, bare sitte som tilskuere, livets lykke er en skogstur og reisen er liksom en gåtur i nabolaget. For meg er dette for kjedelig, men jeg kan ikke gjøre ting bare for å fjøre det heller. Man skal ha en grunn til ting, ikke bare gjøre for oppmerksomhet. Men jeg elsker når folk lager drama, da blir det noe å følge med på, missunner de som blir innblandet, men har liksom aldri hatt den evnen. Jeg gidder som sagt ikke blande meg bare for oppmerksomhet, man blir ikke annet enn plagsom da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2021 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Er det fordi det gir mye status å ha så mange venner? Særlig hvis det også er noen kjendiser på listen?

Anonymkode: 1734c...e80

Jeg bruker innimellom FB for å søke etter folk i jobbsammenheng, og har inntrykk av at det er like vanlig å ha åpen som lukket profil. Aner ikke hva mine venner gjør i og med at jeg kommer inn på deres siden vi er venner - har aldri slått meg å spørre. Selv har jeg semi-åpen profil, dvs ikke-venner kan se noe av innholdet. For meg er ikke FB et arkiv eller privat album, men offentlig plattform på nett, og derfor har jeg valgt å ikke lukket helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...