Gå til innhold

Patetisk å se på reklamene nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At vi ser forskjellige ut er helt naturlig, men synes menneskene på reklamer har blitt alt for menneskelige. Det er så alt for lett å se at det er laget slik at ingen skal føle seg ekskludert. Alle aldre, hudfarger og kroppsfasonger. Kan vi ikke bare ha ting litt mer som før i stedet for at vi skal passe så på den skjøre psyken til folk? Jeg r bekymret for samfunnet jeg. Vi belønner svake sutremennesker. 

Anonymkode: 2b9b4...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At vi ser forskjellige ut er helt naturlig, men synes menneskene på reklamer har blitt alt for menneskelige. Det er så alt for lett å se at det er laget slik at ingen skal føle seg ekskludert. Alle aldre, hudfarger og kroppsfasonger. Kan vi ikke bare ha ting litt mer som før i stedet for at vi skal passe så på den skjøre psyken til folk? Jeg r bekymret for samfunnet jeg. Vi belønner svake sutremennesker. 

Anonymkode: 2b9b4...90a

Jeg synes det er fint at alle typer mennesker blir inkludert ...også i reklame.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg synes det er fint at alle typer mennesker blir inkludert ...også i reklame.  

Men nå mister folk selvdisiplin. Endelig kan man sitte og spise seg feit, og likevel tenke at dette er bra nok. Eller gå rundt med foodbaby og tenke at det er fint. Fordi folk ikke takler presset. Dette betyr også at de som ser ut som mobberne mine får like sjanser i livet som meg. Synes det er dumt jeg. De hører til på gulvet.

Anonymkode: 2b9b4...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig kan man sitte og spise seg feit, og likevel tenke at dette er bra nok.

Når ble kroppstypene i reklamefilmer et bevis på hva som er bra nok? Tror du alle som slanker seg, gjør det fordi de er påvirket av reklamer for undertøy? 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle aldre, hudfarger og kroppsfasonger.

Det er vel bare noen smartinger i reklamebransjen som omsider har forstått at folk som ikke ser perfekte ut, også har penger og handler varer. Kundene deres (altså de som betaler for reklamefilmene) er opptatt av å selge varene sine, de er ikke dommere over verken utseende eller livsstil. 

Det kommer nok snart en ny bølge. I mellomtiden går det an å la være å se på reklame som irriterer. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå mister folk selvdisiplin. Endelig kan man sitte og spise seg feit, og likevel tenke at dette er bra nok. Eller gå rundt med foodbaby og tenke at det er fint. Fordi folk ikke takler presset. Dette betyr også at de som ser ut som mobberne mine får like sjanser i livet som meg. Synes det er dumt jeg. De hører til på gulvet.

Anonymkode: 2b9b4...90a

Herlighet for en måte å omtale folk på. Er du slik i virkeligheten også?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vits å skrive under anonymbruker TS; vi skjønner alle hvem du er på måten du omtaler andre mennesker på.

Anonymkode: 1791d...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At vi ser forskjellige ut er helt naturlig, men synes menneskene på reklamer har blitt alt for menneskelige. Det er så alt for lett å se at det er laget slik at ingen skal føle seg ekskludert. Alle aldre, hudfarger og kroppsfasonger. Kan vi ikke bare ha ting litt mer som før i stedet for at vi skal passe så på den skjøre psyken til folk? Jeg r bekymret for samfunnet jeg. Vi belønner svake sutremennesker. 

Anonymkode: 2b9b4...90a

Dette handler om markedskrefter, ikke om politikk. Hvor har du det fra at folk i alle (andre enn du foretrekker) aldre, hudfarger og kroppsfasonger er sutremennesker eller evt. anser det som belønning at lignende folk brukes i reklamer? Du har et underlig menneskesyn.

 

 

Alt var så mye bedre før, da reklamene viste ekte forbilder  ;)  C) Mourning the Ancient

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette betyr også at de som ser ut som mobberne mine får like sjanser i livet som meg. Synes det er dumt jeg. De hører til på gulvet.

Anonymkode: 2b9b4...90a

Du er en mobber selv, slik du holder på. Skjerp deg!

Anonymkode: e8598...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en mobber selv, slik du holder på. Skjerp deg!

Anonymkode: e8598...15b

Fordi jeg mener mobberne hører til på gulvet? Nei. Det finnes ingen bedre følelse enn å bli bedre enn dem men pga aspergersen så måtte jeg også ned igjen på deres nivå... 

Anonymkode: 2b9b4...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke reklamer du sikter til, jeg bruker som regel "beskyttelse" mot reklamer, så du må nesten legge ved eksempler på reklamer.

Men, på generelt grunnlag, er det mye "virtue signaling" i mediebransjen, fordi folk lar seg lure av virtue signaling.

Anonymkode: 76993...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg mener mobberne hører til på gulvet? Nei. Det finnes ingen bedre følelse enn å bli bedre enn dem men pga aspergersen så måtte jeg også ned igjen på deres nivå... 

Anonymkode: 2b9b4...90a

Siden du er en mobber selv hører jo du også til på gulvet. Du er akkurat på deres nivå, og fortjener det like godt som dem. Så sånn er det. Du mobber moren din blant annet, og du mobber folk her som har prøvd å hjelpe deg ved å kalle dem for stygge og nedlatende ting. 

Anonymkode: 3aa3a...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er en mobber selv hører jo du også til på gulvet. Du er akkurat på deres nivå, og fortjener det like godt som dem. Så sånn er det. Du mobber moren din blant annet, og du mobber folk her som har prøvd å hjelpe deg ved å kalle dem for stygge og nedlatende ting. 

Anonymkode: 3aa3a...a77

Ja man er en mobber når man prøver å reise seg igjen. Så jeg burdte jo ha holdt meg der jeg var og være forsiktig, for da har mobberne overtaket. Men jeg trives ikke lenger med at mobberne har overtaket, så jeg føler det er litt mobb eller bli mobbet selv. Nytter ikke å gå rundt og være snill og forsiktig nå. 
Jeg vil ikke si jeg mobber moren min, jeg sier bare det jeg føler, og hun ødela gleden min i å forelske meg. Så skal jeg bare godta at hun ikke kan noe særlig om verden lenger og ende opp med et liv totalt uten spenningg? jeg føler meg dårlig oppdratt. jeg har lært at man skal være snill og ta imot kritikk for å utvikle seg, men nå ser jeg hvor stusselig det er. Jeg ser at barna til de som lærte barna sine å tro at de var verdens gave kommer mye lenger. ikke vi kjedelige som skulle være mottagelige for kritikk og sånn stakkarslig "jeg er så takknemmelig for dette lille her" opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er en mobber selv hører jo du også til på gulvet. Du er akkurat på deres nivå, og fortjener det like godt som dem. Så sånn er det. Du mobber moren din blant annet, og du mobber folk her som har prøvd å hjelpe deg ved å kalle dem for stygge og nedlatende ting. 

Anonymkode: 3aa3a...a77

Og nei, jeg fortjener et bedre liv enn dem selv om jeg også liksom er en mobber. De er under min verdighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja man er en mobber når man prøver å reise seg igjen. Så jeg burdte jo ha holdt meg der jeg var og være forsiktig, for da har mobberne overtaket. Men jeg trives ikke lenger med at mobberne har overtaket, så jeg føler det er litt mobb eller bli mobbet selv. Nytter ikke å gå rundt og være snill og forsiktig nå. 
Jeg vil ikke si jeg mobber moren min, jeg sier bare det jeg føler, og hun ødela gleden min i å forelske meg. Så skal jeg bare godta at hun ikke kan noe særlig om verden lenger og ende opp med et liv totalt uten spenningg? 

For de fleste voksne er livet lite spennende. Det er jobb, middag og TV, dag ut og dag inn.

Anonymkode: e8598...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Og nei, jeg fortjener et bedre liv enn dem selv om jeg også liksom er en mobber. De er under min verdighet. 

Det er bare du som kan skape det livet du vil ha, sånn er det for oss alle med eller uten problemer. Folk må gjøre det beste ut av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bare du som kan skape det livet du vil ha, sånn er det for oss alle med eller uten problemer. Folk må gjøre det beste ut av livet. 

Det har mange av oss forsøkt å fortelle TS i flere måneder, men hun foretrekker offerrollen. Bedre å la være å svare, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de fleste voksne er livet lite spennende. Det er jobb, middag og TV, dag ut og dag inn.

Anonymkode: e8598...15b

og det er ikke bra nok. virker som dere er innmari fornøyde med dette, men ok, det feiler meg nok noe. men hele livet har jeg slitt ut de rundt meg. jeg har kjent på nå, at vi mennesker drives av belønning. vi er belønningsorienterte og jeg er ikke egentlig deprimert, det er bare at jeg krever litt andre ting enn "folk flest". jeg har kanskje større behov for forandringer og flere kick i livet, men det er det vel ikke helt lov å tro tror jeg, så i stedet for å si at jeg kanskje faktisk krever mer av livet, så må jeg heller tro at det er pga en diagnose, at jeg er urealistisk og/eller at jeg tror jeg er så mye bedre enn alle andre. 
Hvorfor får dere barn når livet er så kjedelig? er det egentlig noe annet enn egoisme? bare for at noen skal besøke dere på eldrehjemmet? Det er jo så bortkastet. man vokser opp, så skal man liksom bare innse at livet er ganske kjedelig. så skal man jobbe vekk mesteparten av tiden, så har man kanskje råd til ting først når man er gammel, men da er det få som har glede av en likevel, da er det slutt på eventyret likevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bare du som kan skape det livet du vil ha, sånn er det for oss alle med eller uten problemer. Folk må gjøre det beste ut av livet. 

men noen ganger kjennes det som vi er født inn i energier. jeg har treige energier, for noen ting gjentar seg og gjentar seg. Det er venting og venting, det samme gamle kjedelige i mange år og så endelig så gikk livet bittelitt frem, men så er lykken kort og det blir eviglang periode som er kjedelig igjen. i tillegg så fikk jeg ikke sosiale energier, for det er veldig lite folk rundt meg hele tiden. jeg mangler liksom en liten ting for å få tilhørighet noe sted. og det er jævla irriterende at jeg liksom aldri er helt ønsket. jeg er 30 og mamma er den eneste på anropsliten min. jeg trenger ikke ha tlf på lydløs og det er kjempe flaut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...