Gå til innhold

Treningssentere - hva mener dere?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon i heimen og nå lurer jeg på hva dere mener. Er det forsvarlig/lurt/klokt å trene på treningssenter nå, dersom det er åpent der en bor? Er det noen forskjell på egentrening og gruppetrening? Smittevern tas i høyeste grad på alvor, alt er godkjent av kommunen - men tar en en unødig risiko ved å bruke stedet noen ganger i uka?

Ingen av oss er i risikogruppe, men vi har gamle foreldre som ennå ikke er vaksinert.

Jeg synes det er greit, så lenge det er lov. Mannen synes ikke noe om det, han er redd for å få smitte i hus. Jeg er nok litt mer avslappet. Det er jeg som handler og som treffer noen få personer av og til for sosialt samvær, han vil helst holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Jeg fryste medlemskapet mitt før de stengte ned her. Dette fordi jeg da var redd for unge studenter som trente som kanskje ville dra med seg smitte.

Nå har det vært stengt så lenge og hvis de hadde åpnet i morgen, hadde jeg begynt å trene igjen. 

Dette fordi at det går ut over helsa på andre måter når jeg ikke får trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener og det går fint. To ganger var det en med korona der, men ingen andre ble smittet. Alle spriter og gjør sitt beste. Dog prøver jeg å gå på tider det ikke er mest folk, dvs 17-20. Gruppetrening i sal er avlyst inntil videre. Jeg er så glad de klarer å holde det åpent!

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det på en stund, men sist jeg var der fikk jeg inntrykk av at det var trygt. Kun 5 i lokalet om gangen. Plastvegger mellom tredemøller, spriting etc.

Så lenge myndighetene mener det er greit og de følger reglene så er det greit tenker jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg har ikke gjort det på en stund, men sist jeg var der fikk jeg inntrykk av at det var trygt. Kun 5 i lokalet om gangen. Plastvegger mellom tredemøller, spriting etc.

Så lenge myndighetene mener det er greit og de følger reglene så er det greit tenker jeg. 

 

Det er ikke plastvegger mellom tredemøllene der jeg går. Men annenhvwr er sperret av, slik at det er minst 2 meter (trolig nærmere 3) meter mellom, og ganske langt til de neste apparatene. 

Det ble skikkelig dårlig stemning her i går, og jeg må vel ta et opphold i treningen der, når mannen synes det er så galt at jeg går der. Tenkte jeg kunne droppe gruppetimer, men ikke noe gøy å ha egentrening der heller når han er så sterkt i mot det 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Det er ikke plastvegger mellom tredemøllene der jeg går. Men annenhvwr er sperret av, slik at det er minst 2 meter (trolig nærmere 3) meter mellom, og ganske langt til de neste apparatene. 

Det ble skikkelig dårlig stemning her i går, og jeg må vel ta et opphold i treningen der, når mannen synes det er så galt at jeg går der. Tenkte jeg kunne droppe gruppetimer, men ikke noe gøy å ha egentrening der heller når han er så sterkt i mot det 😕

Da har du jo en gyllen anledning til å foreslå at dere kjøper tredemølle og litt treningsutstyr og innreder et av de fra flyttede soverommene etter ungene til treningsrom. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere måneder siden treningssentre var oppe, så det er ikke noe tema for øyeblikket.

 

Siden jul har vi mer eller mindre vært isolert og ikke truffet noen, ikke en gang i eget hjem, da hadde det føltes ganske feil å gå på treningssenter. Man må jo se de ulike tiltakene i sammenheng.

 

Når det er sagt gleder jeg meg til mitt treningssenter åpner igjen, men da forutsetter jeg jo at det er gjort en grundig vurdering om at det anses trygt. Og nå som de eldste i familien er vaksinert vil jeg nok benytte meg av muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ekstra skrev:

Her er det flere måneder siden treningssentre var oppe, så det er ikke noe tema for øyeblikket.

 

Siden jul har vi mer eller mindre vært isolert og ikke truffet noen, ikke en gang i eget hjem, da hadde det føltes ganske feil å gå på treningssenter. Man må jo se de ulike tiltakene i sammenheng.

 

Når det er sagt gleder jeg meg til mitt treningssenter åpner igjen, men da forutsetter jeg jo at det er gjort en grundig vurdering om at det anses trygt. Og nå som de eldste i familien er vaksinert vil jeg nok benytte meg av muligheten.

Mannen min sier det samme - at når vi begrenser besøk, både hos oss og hos andre, har stort sett hjemmekontor og lever ganske isolert (ikke helt per nå), så er det rart at jeg velger å gå på treningssenter... Og han har jo litt rett. Samtidig som jeg tenker at når "myndighetene" mener at det er trygt, så er det greit. Men jeg erkjenner jo at det er en økt risiko for smitte å gå der, fremfor å leve det rolige livet vi ellers gjør.

Skal være veldig glad når foreldrene mine og svigermor er vaksinerte. Så jeg får kanskje ta en pause til over vinterferien da....

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Ekstra skrev:

Her er det flere måneder siden treningssentre var oppe, så det er ikke noe tema for øyeblikket.

 

Siden jul har vi mer eller mindre vært isolert og ikke truffet noen, ikke en gang i eget hjem, da hadde det føltes ganske feil å gå på treningssenter. Man må jo se de ulike tiltakene i sammenheng.

 

Når det er sagt gleder jeg meg til mitt treningssenter åpner igjen, men da forutsetter jeg jo at det er gjort en grundig vurdering om at det anses trygt. Og nå som de eldste i familien er vaksinert vil jeg nok benytte meg av muligheten.

Det siste er selvfølgelig avgjørende for om/ når jeg begynner igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillemus skrev:

Da har du jo en gyllen anledning til å foreslå at dere kjøper tredemølle og litt treningsutstyr og innreder et av de fra flyttede soverommene etter ungene til treningsrom. :) 

Vel - vi har en trimsykkel som ikke har vært brukt på mange år, som står på vårt soverom. Og vi har vekter og matter og balansepute og sånn magerull, og knotterull, og strikk.... Så jeg KAN trene hjemme.... Det er bare så mye gøyere på treningssenteret!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det siste er selvfølgelig avgjørende for om/ når jeg begynner igjen også.

At de gamle er vaksinerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, påskelilje skrev:

At de gamle er vaksinerte?

Nei, at det føles trygt å trene der.

Hvis jeg skal besøke de gamle, skal det skje etter en periode jeg og sambo har levd fullstendig i isolasjon. Det planlegges mange dager i forveien. Nå har jeg ikke sett mine foreldre siden desember. Da var min far alvorlig syk og jeg var faktisk helt sikker på at det ville gå galt denne gangen, men det gjorde det ikke denne gangen heller :)

Har fått bilder og oppdateringer og han har lagt på seg 6 kilo siden lille julaften og ser litt bedre ut. Nå til helga skal vi endelig besøke dem og det har vi planlagt i flere dager, slik at ikke en gang egne barn får besøke oss før vi drar til foreldrene mine. 

De er ikke vaksinert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, at det føles trygt å trene der.

Hvis jeg skal besøke de gamle, skal det skje etter en periode jeg og sambo har levd fullstendig i isolasjon. Det planlegges mange dager i forveien. Nå har jeg ikke sett mine foreldre siden desember. Da var min far alvorlig syk og jeg var faktisk helt sikker på at det ville gå galt denne gangen, men det gjorde det ikke denne gangen heller :)

Har fått bilder og oppdateringer og han har lagt på seg 6 kilo siden lille julaften og ser litt bedre ut. Nå til helga skal vi endelig besøke dem og det har vi planlagt i flere dager, slik at ikke en gang egne barn får besøke oss før vi drar til foreldrene mine. 

De er ikke vaksinert enda.

Da er dere nøyere enn det vi har vært. Vi har ikke levd i isolasjon når vi har vært sammen med våre gamle. Jeg skal innom min mor i dag, og har ikke levd isolert. Smitten har vært lav her i kommunen, men det har økt på de siste dagene. Det er særlig i rusmiljøet det har kommet nå, men også noen oppblomstringer ellers - men ingen smitte blant de jeg vet om eller de stedene jeg har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig lite smitte der ting er på stell?

I Trondheim har jeg inntrykk av at det stort set skjer i miljø som gir blaffen, inkludert et "festmiljø" som festet i dagevis med påvist covid-19. Den andre gruppen er folk som kommer inn fra utlandet. Har en sterk mistanke om at det stort sett er utlendinger som jobber her.

Tross alt er det også titusenvis av folk som går i butikken og gjør mange normale ting uten problemer. Smitten forsvant som dugg for solen når de fikk kontroll på problem-miljøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et stort kjøpesenter så jeg kommer til å dra og trene så fort det første rushet etter de åpnet nå er over. Jeg har vært på jobb nesten hver dag i dagligvare og den eneste syke personen på jobb fikk det pga et familiemedlem ble smittet på skolen. Ellers har ingen vært syke, selv ikke etter reise. Og treningssenteret har stengt annethvert apparat og det er mye renhold før og etter trening, så jeg tenker det er trygt nok. Dette blir jo litt som vanlige sykdommer, er du helt isolert tåler du jo det meste mye dårligere. Er redd det kommer en stor oppblussning av influensa, omgangssyke o.l. når det begynner å lette fordi folk ikke har blitt utsatt for bakterier i heletatt.

Anonymkode: 20474...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Da er dere nøyere enn det vi har vært. Vi har ikke levd i isolasjon når vi har vært sammen med våre gamle. Jeg skal innom min mor i dag, og har ikke levd isolert. Smitten har vært lav her i kommunen, men det har økt på de siste dagene. Det er særlig i rusmiljøet det har kommet nå, men også noen oppblomstringer ellers - men ingen smitte blant de jeg vet om eller de stedene jeg har vært.

Jeg tror vi generelt har hatt et ganske annet liv vi som bor i Oslo stort sett under hele pandemien i forhold til resten av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Er det ikke veldig lite smitte der ting er på stell?

I Trondheim har jeg inntrykk av at det stort set skjer i miljø som gir blaffen, inkludert et "festmiljø" som festet i dagevis med påvist covid-19. Den andre gruppen er folk som kommer inn fra utlandet. Har en sterk mistanke om at det stort sett er utlendinger som jobber her.

Tross alt er det også titusenvis av folk som går i butikken og gjør mange normale ting uten problemer. Smitten forsvant som dugg for solen når de fikk kontroll på problem-miljøene.

Merker at det å lese denne tråden gjør meg litt selvmedlidende! Treningssenteret mitt har vært nedstengt store deler av corona-året, og det ser ikke ut til å bli noen lettelser på restriksjonene med det første.  Ser verken venner eller kollegaer - med noen veldig få unntak. Jeg er utrolig lei hjemmekontor og savner bedre treningsmuligheter:-(  Rart å snakke med folk som lever andre steder i landet og som i mye mindre grad har blitt begrenset av smittevernregler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror vi generelt har hatt et ganske annet liv vi som bor i Oslo stort sett under hele pandemien i forhold til resten av landet.

Det veit jeg at vi har. Da jeg var i hjembyen til kjæresten min i høst, fikk jeg helt noia av at ingen brukte munnbind på buss, og alkoholserveringa var åpen. Det starta jo bra, og alle var flinke, men litt utover kvelden, gir jo fulle folk beng i smittevern. Jeg følte meg ikke trygg, men da var det omtrent ikke et eneste tilfelle i byen der.

Jeg har ikke møtt faren min innendørs siden jul, og da hadde vi vært isolert i ei uke. Før det traff jeg ham heller ikke innendørs, kun ute. Jeg treffer 40 elever hver dag jeg er på jobb, og da kan jeg ikke dra hjem til han som ikke er vaksinert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, frosken skrev:

Merker at det å lese denne tråden gjør meg litt selvmedlidende! Treningssenteret mitt har vært nedstengt store deler av corona-året, og det ser ikke ut til å bli noen lettelser på restriksjonene med det første.  Ser verken venner eller kollegaer - med noen veldig få unntak. Jeg er utrolig lei hjemmekontor og savner bedre treningsmuligheter:-(  Rart å snakke med folk som lever andre steder i landet og som i mye mindre grad har blitt begrenset av smittevernregler. 

Ja, jeg blir også litt selvmedlidene. Det føles litt slik som Laban så godt beskrev det i en annen tråd. Det er akkurat som uværet har flyttet inn i meg. 

Nå er det ikke uvær ute lenger da, men livet blir litt monotont. 

Men så er jeg litt redd for å klage også. Jeg har egentlig ikke lov til det. Jeg har både jobb og god økonomi og alle mine nære klarer seg fint, men blir likevel litt selvmedlidende innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...