Gå til innhold

Hva slags vintersko bruker tenåringsjenter?


påskelilje

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Fionys skrev:

Er converse fremdeles på moten? 

Jeg foreslo converse i stad. Hun bare kikket på meg og sa: Du tuller nå, ikke sant?!

😁😁😁

Jeg sa hun måtte se på nettet, men tror ikke hun har gjort det. Her laver det ned med snø i dag, så hun trippet avgårde til bussen for å dra på trening , i lave sokker og joggesko, som vanlig... 😳😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, påskelilje skrev:

Dattera mi går alltid med joggesko og lave ankelsokker, uansett vær og temperatur.  I ettermiddag var vi, på mitt initiativ,  og skulle kjøpe vintersko. Hum hadde nesten fritt valg... men neida, alt var teit og stygt, og hun påstår at alle på skolen går i joggesko,  og hun har ikke lyst på vintersko.

Greia er jo at hun venter på buss, trasker til og fra busstopp, litt i byen i snø og ti kuldegrader, og vi voksne synes jo at dette er dumt... men vi er jo gamle og teite 😁

Så dere som omgås ungdommer? Hva slags vintersko er kule? Ingen...?!

Jeg går i joggesko også i vinter, fryser ikke på beina😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg går i joggesko også i vinter, fryser ikke på beina😉

Hm.... går du med lave ankelsokker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Hm.... går du med lave ankelsokker også?

Ikke sokker som etterlater glipe med bar hud, nei. Tynne ullsokker🙂Er overrasket over hvor greit det går med joggesko i minus 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, frosken skrev:

Ikke sokker som etterlater glipe med bar hud, nei. Tynne ullsokker🙂Er overrasket over hvor greit det går med joggesko i minus 20!

Men hvorfor gjør du det? Går i joggesko på vinteren i minus 20 mener jeg? Har du ikke råd til støvletter eller forede støvler?

Anonymkode: c8449...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Er converse fremdeles på moten? 

Sikkert ikke.😆 Trekker meg stille og rolig ut av denne tråden😉

Anonymkode: e809e...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør du det? Går i joggesko på vinteren i minus 20 mener jeg? Har du ikke råd til støvletter eller forede støvler?

Anonymkode: c8449...ab8

Hun skrev jo at hun ikke fryser på bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ankelsokker i ull. Men hvis du foreslår det, er det sikkert skikkelig feil det også 🤣 Du får trøste deg med at hun blir voksen en gang 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til barna var ca 15 stresset jeg med at de skulle ha på seg nok klær, ullstillongs på ski, ekstra votter og lue på tur etc etc. Så kom vi til et punkt de fikk styre helt selv, inkl pakking til fjellturer uten min innblanding (i hvertfall nesten). Gutten som nærmer seg 20 har ikke brukt stillongs på mange år, hverken i alpinbakken eller skiløypa...

 

Hva de bruker til og fra skolen eller i byen betyr da tilnærmet ingen ting, det kan de styre selv fra ganske tidlig, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør du det? Går i joggesko på vinteren i minus 20 mener jeg? Har du ikke råd til støvletter eller forede støvler?

Anonymkode: c8449...ab8

Hvorfor ikke? 

Jeg har det siste året hatt en seneskade i foten og av den grunn fungerer det best med sko som er stabile og med god støtdempning. Jeg har ennå ikke funnet noe som er bedre enn joggesko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, påskelilje skrev:

Ikke mye hjelp å få fra deg altså 😁😁😁

Men hun bruker Uggs altså. Akkurat de er ikke aktuelle her. Men sånn ellers, du som treffer mange umgdommer - er det sant at de "bare" bruker joggesko?

Ja, de bruker stort sett joggesko. Noen bruker Dr Martens, noen Uggs. Men flertallet har definitivt joggesko. 
 

Jeg fryser aldri på beina. Går jo ikke ute i timesvis, heller, men jeg går tur med bikkja. En halvtimes tid går helt fint, nå når det er såpass kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke.😆 Trekker meg stille og rolig ut av denne tråden😉

Anonymkode: e809e...f84

😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være geografiske forskjeller når det gjelder dette. Her jeg bor, ser jeg både joggesko og ankelsokker (med glippe mellom sokker og bukse), og en del som går i varme vintersko/støvletter. Noen må tidvis vabbe i løssnø på skoleveien, da antar jeg de har oppdaget hvor ubehagelig det er å sitte våt på føtter og buksebein i klasserommet.

Noe annet er det hvis man tar buss eller kjøres fra dør til dør eller går på godt brøytede fortau.

Da jeg var ungdom, var det vanlig å kvie seg for å bruke lue om vinteren, fordi man ble så flat og "elektrisk" på håret.

I dag går de unge med lue innendørs og midt på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha - i dag brukte hun faktisk gore-tex-skoene helt frivillig da hun var og skulle på skøyter med noen venninner. De måtte traske i løssnøen et stykke, så da fant hun vel ut at det var lurt med vintersko 😄 (vi voksne var ikke inne, men jeg smilte litt da jeg så skoene stå i gangen da vi kom hjem 😄 ).

Men på skolen er det joggesko som gjelder altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2021 den 19.08, Ekstra skrev:

Frem til barna var ca 15 stresset jeg med at de skulle ha på seg nok klær, ullstillongs på ski, ekstra votter og lue på tur etc etc. Så kom vi til et punkt de fikk styre helt selv, inkl pakking til fjellturer uten min innblanding (i hvertfall nesten). Gutten som nærmer seg 20 har ikke brukt stillongs på mange år, hverken i alpinbakken eller skiløypa...

 

Hva de bruker til og fra skolen eller i byen betyr da tilnærmet ingen ting, det kan de styre selv fra ganske tidlig, mener jeg.

Har han bare slalåmbukse uten stillongs når han renner slalåm ??? Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, påskelilje skrev:

Har han bare slalåmbukse uten stillongs når han renner slalåm ??? Hjelpes!

Hjelpes sier jeg og.... han må være varmblodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, påskelilje skrev:

Har han bare slalåmbukse uten stillongs når han renner slalåm ??? Hjelpes!

Men ville du brydd deg med det, når «barnet» er nesten voksen. Jeg synes det er lite vits, særlig om det er i slalombakken hvor det bare er å dra tilbake eller sette seg i varmestue om det er for ille, eller på skitur i marka.  Litt verre å overvære om man er i høyfjellet på vinteren. Da insisterer jeg nok fremdeles på at det i det minste må være varme klær i sekken. Jeg har bokstavelig talt vært ute en vinternatt før og har erfart hvor fort været kan snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstra skrev:

Hjelpes sier jeg og.... han må være varmblodig.

Jeg hadde forstått valget hans bedre om du hadde mast;-) Jeg var immun mot påkledningsråd fra moren min fra jeg var ca 8 år gammel, hun prøvde seg med at jeg ikke trengte å klage til henne om jeg ble syk - men jeg ble verken syk eller klagde så lenge jeg bodde hjemme. 

Noen år senere var jeg plaget med hyppige forkjølelser, og da fikk jeg beskjed fra ØNH-legen at det eneste jeg kunne gjøre for å unngå dette, var bruk av lue, skjerf og varme sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

Jeg hadde forstått valget hans bedre om du hadde mast;-)

Jeg maste jo i over ti år før jeg lot ham ta ansvaret selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2021 den 20.13, Ekstra skrev:

Da insisterer jeg nok fremdeles på at det i det minste må være varme klær i sekken.

Husker en gang jeg bråbestemte meg for å dra på dagstur på fjellet. Det var altfor varmt i lavlandet. Jeg gikk i shorts og t-skjorte her hjemme. Slang vind- og vanntett i sekken, samt lue, bøff og vanter. Jeg sto litt og vurderte stormvotter (man kan ta ut fôret og bare ta med "skallet"), som er vind- og vanntette, men tenkte at det fikk være måte på hvor gal man skulle være en sommerdag. Vel oppe på litt over 1400 m.o.h. haglet det vannrett. Jeg angret på at jeg hadde tatt til "fornuften" og latt vottene bli igjen hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...