Gå til innhold

Skal si det går mye ved nå i vinter!


påskelilje

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Trine skrev:

Å faen! Nå kom jeg på at jeg lufter på soverommet! Lukket opp vinduet på dagen i dag, siden sola sto på og varmer endel. Må bytte ut litt luft der inne av og til. Jeg har egentlig omtrent alltid vinduet litt oppe, men det har ikke gått denne vinteren. Er -15 ute nå. Fortsatt +2,5 grader på soverommet, så det var jo ikke så ille. Men nå er vinduet igjen. Takk for påminnelsen 😅

Bare hyggelig 😄

Vi har verandadøra på soverommet på gløtt hele året omtrent, men nå ble det for kaldt. Jeg lufter også litt midt på dagen, lufta bør skiftes litt ut. Vi har hunden på soverommet også, så greit når både vi og han puster, snorker og gjerne fiser litt 😂 Vi hadde to hunder, nå når han er alene så fikk han flytte inn til oss. Han er meget lykkelig når han får være der vi er. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, påskelilje skrev:

Vi har bare svigermor igjen nå. Hun bor i leilighet og har fått handlet inn det hun trenger for en stund. Hun er ikke vaksinert ennå, håper det snart er hennes tur. Alle butikker  bortsett fra matbutikker og apotek, er nå stengt der. Dersom det er slik om to uker også, tror jeg ikke vi drar. Evt kanskje bare mannen. 

Jeg har hatt relativt mye kontakt med mine foreldre dette året (de bor i samme by som oss). Håper de slipper unna koronaen nå. De skal vaksineres denne uka.

Ønsker deg gode dager, sammen med dine kjære!

Bra hun har det hun trenger!

Mamma bor i nærheten av bestefaren min, så hun handler for han. Han skal vaksineres nå denne uka. 
Det er en ekstra utfordring når det innebærer reise for å kunne hjelpe til. 
Krysser fingre for at de eldste nå snart er vaksinerte og vi kan nærme oss mer normale tilstander og oppføre oss slik vi ønsker med mer nærkontakt.

 

Tusen takk, vi får virkelig håpe at det roer seg ned nå i regionen, det er skremmende å se hvor fort det spredde seg noen plasser med forgreininger til flere kommuner. Det blir jo mye pendling på tvers av kommunegrenser i slike områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shira! skrev:

Bare hyggelig 😄

Vi har verandadøra på soverommet på gløtt hele året omtrent, men nå ble det for kaldt. Jeg lufter også litt midt på dagen, lufta bør skiftes litt ut. Vi har hunden på soverommet også, så greit når både vi og han puster, snorker og gjerne fiser litt 😂 Vi hadde to hunder, nå når han er alene så fikk han flytte inn til oss. Han er meget lykkelig når han får være der vi er. 😃

Hundene mine har alltid sovet på soverommet, men plutselig en dag var det greit å ligge i senga også 🤣 Det var en valp som ikke klarte legge seg ned noe sted den dagen han fikk ha burdøra oppe. Første natta endte det med at jeg sendte han i buret og lukket døra, da sovnet han tvert. Men han skulle jo liksom ikke være ei burhøne da, så jeg prøvde igjen litt senere. Etter evig lang, hvileløs tassing, hoppet han opp i senga og sovnet. Jeg konkluderte raskt med at jeg kunne leve med hund i senga 🤣 Han ene jeg har, har så mye ull at han for det meste ligger i den kaldeste kroken. Men han kom opp da jeg var forkjøla og fikk hostekule på natta og en gang kneskåla tok seg en tur på avveie. Det var sinnsykt vondt og han er tydeligvis så sensitiv at selv om jeg ikke laget en lyd, måtte han opp og ligge ved siden av meg til smerten avtok. Han andre jeg har nå, ligger ofte i senga om vinteren, men ikke om sommeren. Han har forstått at vi har hver vår side, så hvis han har lagt seg oppå dyna, flytter han seg med engang jeg kommer inn på soverommet 😅 Merker ikke at han ligger i senga. Men hvis han andre skulle finne på å komme opp uten at jeg er syk eller har vondt, tråkker han gjerne rett oppå meg og legger seg sånn at han kjører en albue i magen min. Men da er det uansett på tide å stå opp, også er han så glad, så man klarer ikke bli irritert 😅 

Nå sporet jeg av 🙈 Trenger helt klart å bytte ut litt luft når flere puster, snorker og fiser 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O herlige vinter! I dag dro vi på skitur rett etter jobb! Trengte bare å kjøre 7 min fra kontoret, og så gikk vi i 1,5 time. Fantastisk med løyper så nærme ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2021 den 0.07, Trine skrev:

Hundene mine har alltid sovet på soverommet, men plutselig en dag var det greit å ligge i senga også 🤣 Det var en valp som ikke klarte legge seg ned noe sted den dagen han fikk ha burdøra oppe. Første natta endte det med at jeg sendte han i buret og lukket døra, da sovnet han tvert. Men han skulle jo liksom ikke være ei burhøne da, så jeg prøvde igjen litt senere. Etter evig lang, hvileløs tassing, hoppet han opp i senga og sovnet. Jeg konkluderte raskt med at jeg kunne leve med hund i senga 🤣 Han ene jeg har, har så mye ull at han for det meste ligger i den kaldeste kroken. Men han kom opp da jeg var forkjøla og fikk hostekule på natta og en gang kneskåla tok seg en tur på avveie. Det var sinnsykt vondt og han er tydeligvis så sensitiv at selv om jeg ikke laget en lyd, måtte han opp og ligge ved siden av meg til smerten avtok. Han andre jeg har nå, ligger ofte i senga om vinteren, men ikke om sommeren. Han har forstått at vi har hver vår side, så hvis han har lagt seg oppå dyna, flytter han seg med engang jeg kommer inn på soverommet 😅 Merker ikke at han ligger i senga. Men hvis han andre skulle finne på å komme opp uten at jeg er syk eller har vondt, tråkker han gjerne rett oppå meg og legger seg sånn at han kjører en albue i magen min. Men da er det uansett på tide å stå opp, også er han så glad, så man klarer ikke bli irritert 😅 

Nå sporet jeg av 🙈 Trenger helt klart å bytte ut litt luft når flere puster, snorker og fiser 🤣 

Han er i senga hos oss også nå 😂

Han har seng, sånn huleseng med ørten tepper inni, trives i den dersom han er på besøk hos andre, men en dag flyttet han bare oppi til oss 😊

Vi har liten hund og stor seng, så på natta merker vi ikke noe til han. Når mannen drar på jobb derimot, da kommer han under dyna til meg.

De senser mye, jeg har mye vondt i magen, da krøller han seg sammen med meg i fosterstilling.

Den hunden som dessverre ikke lever lengre, hun var veldig var på om noen av oss hadde smerter. Var en i familien som var syk, jeg var ikke hjemme, men sa at hun bare kunne komme før planlagt tid, legge seg på sofaen for å slappe av. Da kom hunden, la seg rundt der som det var vondt, hun rikket seg ikke derifra. 
Jeg savner henne så mye! Det er bakdelen med å ha dyr, vi lever lengre enn dem. 
Jeg har svært variabel form, hun senset alltid dagsformen min og la seg umiddelbart i mitt tempo, selv om hun likte at det gjerne gikk litt rask for seg.

De har så mye og ulik personlighet!

Han vi har nå er så bortskjemt at det nesten ikke skulle vært mulig, men han er så glad i menneskene sine at alle bare behandler han som en liten prins 😄

 

For å spore inn på tråden igjen, hunden er med på å øke vedforbruket, han går til ovnen for å vise at nå må det fyres slik at han kan ta en varm lur foran oven 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli litt lei av kulda ja, men det er prisen for snø og klar himmel. 

Nå er et tvunget hjemmekontor her også. Litt synd siden vi har nyansatte å ta vare på, men sånn må det være når mutantene banker på døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, knas skrev:

Våknet til -19 i dag igjen. 🥶

Trodde kanskje vi var over det verste her, var bare -5 i går morrest! I dag var det -22... Pokker ass! Nå begynner jeg virkelig å bli møkklei denne kulda - det har jo vært bikkjekaldt siden nyttår og vel så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Trodde kanskje vi var over det verste her, var bare -5 i går morrest! I dag var det -22... Pokker ass! Nå begynner jeg virkelig å bli møkklei denne kulda - det har jo vært bikkjekaldt siden nyttår og vel så det!

Møkklei er ordet! Ifølge yr ser det ut til å bli mildere i neste uke. Håper virkelig det slår til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2021 den 0.07, Trine skrev:

Hundene mine har alltid sovet på soverommet, men plutselig en dag var det greit å ligge i senga også 🤣 Det var en valp som ikke klarte legge seg ned noe sted den dagen han fikk ha burdøra oppe. Første natta endte det med at jeg sendte han i buret og lukket døra, da sovnet han tvert. Men han skulle jo liksom ikke være ei burhøne da, så jeg prøvde igjen litt senere. Etter evig lang, hvileløs tassing, hoppet han opp i senga og sovnet. Jeg konkluderte raskt med at jeg kunne leve med hund i senga 🤣 Han ene jeg har, har så mye ull at han for det meste ligger i den kaldeste kroken. Men han kom opp da jeg var forkjøla og fikk hostekule på natta og en gang kneskåla tok seg en tur på avveie. Det var sinnsykt vondt og han er tydeligvis så sensitiv at selv om jeg ikke laget en lyd, måtte han opp og ligge ved siden av meg til smerten avtok. Han andre jeg har nå, ligger ofte i senga om vinteren, men ikke om sommeren. Han har forstått at vi har hver vår side, så hvis han har lagt seg oppå dyna, flytter han seg med engang jeg kommer inn på soverommet 😅 Merker ikke at han ligger i senga. Men hvis han andre skulle finne på å komme opp uten at jeg er syk eller har vondt, tråkker han gjerne rett oppå meg og legger seg sånn at han kjører en albue i magen min. Men da er det uansett på tide å stå opp, også er han så glad, så man klarer ikke bli irritert 😅 

Nå sporet jeg av 🙈 Trenger helt klart å bytte ut litt luft når flere puster, snorker og fiser 🤣 

 

8 timer siden, Shira! skrev:

Han er i senga hos oss også nå 😂

Han har seng, sånn huleseng med ørten tepper inni, trives i den dersom han er på besøk hos andre, men en dag flyttet han bare oppi til oss 😊

Vi har liten hund og stor seng, så på natta merker vi ikke noe til han. Når mannen drar på jobb derimot, da kommer han under dyna til meg.

De senser mye, jeg har mye vondt i magen, da krøller han seg sammen med meg i fosterstilling.

Den hunden som dessverre ikke lever lengre, hun var veldig var på om noen av oss hadde smerter. Var en i familien som var syk, jeg var ikke hjemme, men sa at hun bare kunne komme før planlagt tid, legge seg på sofaen for å slappe av. Da kom hunden, la seg rundt der som det var vondt, hun rikket seg ikke derifra. 
Jeg savner henne så mye! Det er bakdelen med å ha dyr, vi lever lengre enn dem. 
Jeg har svært variabel form, hun senset alltid dagsformen min og la seg umiddelbart i mitt tempo, selv om hun likte at det gjerne gikk litt rask for seg.

De har så mye og ulik personlighet!

Han vi har nå er så bortskjemt at det nesten ikke skulle vært mulig, men han er så glad i menneskene sine at alle bare behandler han som en liten prins 😄

 

For å spore inn på tråden igjen, hunden er med på å øke vedforbruket, han går til ovnen for å vise at nå må det fyres slik at han kan ta en varm lur foran oven 😂

Usj, for meg som ikke er en hundeelsker høres det ekkelt ut med hunder oppi sengetøyet! De ruller jo rundt overalt og er skitne både her og der :o. Men skjønner jo at det kan være kos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ekstra skrev:

 

Usj, for meg som ikke er en hundeelsker høres det ekkelt ut med hunder oppi sengetøyet! De ruller jo rundt overalt og er skitne både her og der :o. Men skjønner jo at det kan være kos også.

Han vår er ikke så skitten, han er blitt gammel så han velger sofaen foran turer ute hvor han kan bli skitten, våt, sliten eller kald 😂 En liten rusletur er mer enn nok, når været er pent.

 

 

Jeg skjønner godt at mange ikke synes det er noe særlig med pels og sånt oppi senga. Jeg vet ikke helt når jeg ble sånn skikkelig hundemenneske, andre hundene sov i sine egne senger.

Lurer på om det er noe med denne hunden, svigers har han i senga også, selv om han fint sover i sin seng. Han er vansklig å forklare, han er litt hjelpeløs. En som trenger litt støtte i livet. Veldig glad, blid, men totalt hjelpesløs og uten overlevelsesinstinkt.  Han ruller seg sjeldent ute, da blir han sliten må vite. 
Det er en jakthund, så vi vet at dersom han f.eks ramler nedi en hule, så ligger han der stille til noen finner han. Er han med på jakt nå, så sitter han i sekken. Kan gi beskjed om los derifra også, så hvorfor bli skitten eller sliten? 😂

(bare så det er sagt, vi har alltid vært aktiv med hundene våre, men han her må det være noe feil i hundegenet på 😅)

Så han har nå fått tittelen sofahund istedenfor 😂

 

Nå skrev jeg meg vekk, men ja, jeg skjønner godt at de fleste ikke ser kosen med å ha dyr i senga. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Shira! skrev:

Han er i senga hos oss også nå 😂

Han har seng, sånn huleseng med ørten tepper inni, trives i den dersom han er på besøk hos andre, men en dag flyttet han bare oppi til oss 😊

Vi har liten hund og stor seng, så på natta merker vi ikke noe til han. Når mannen drar på jobb derimot, da kommer han under dyna til meg.

De senser mye, jeg har mye vondt i magen, da krøller han seg sammen med meg i fosterstilling.

Den hunden som dessverre ikke lever lengre, hun var veldig var på om noen av oss hadde smerter. Var en i familien som var syk, jeg var ikke hjemme, men sa at hun bare kunne komme før planlagt tid, legge seg på sofaen for å slappe av. Da kom hunden, la seg rundt der som det var vondt, hun rikket seg ikke derifra. 
Jeg savner henne så mye! Det er bakdelen med å ha dyr, vi lever lengre enn dem. 
Jeg har svært variabel form, hun senset alltid dagsformen min og la seg umiddelbart i mitt tempo, selv om hun likte at det gjerne gikk litt rask for seg.

De har så mye og ulik personlighet!

Han vi har nå er så bortskjemt at det nesten ikke skulle vært mulig, men han er så glad i menneskene sine at alle bare behandler han som en liten prins 😄

 

For å spore inn på tråden igjen, hunden er med på å øke vedforbruket, han går til ovnen for å vise at nå må det fyres slik at han kan ta en varm lur foran oven 😂

Jeg har mellomstore hunder. Men jeg er jo alene, så jeg har god plass. Eller litt trangt hvis begge er oppi og ligger på hver sin side, sånn at jeg må lirke meg mellom dem 😅 

Ja, de senser veldig mye, men mine er litt mer av typen "kom deg opp, jeg vil på tur!" 😂 Jeg hadde omgangsyke med feber en gang. Da var yngste valp og de byttet på å ligge ved siden av meg i sofaen. Han eldste pleier ikke orke det særlig lenge, for han blir for varm. Men da orket han det. Dagen etter hadde jeg fortsatt diaré, men ikke feber. Da var det ikke lov å være syk lenger 😂

Ja, det er dumt de lever så kort. Men samtidig er det bedre at vi overlever dem enn motsatt. Hvis jeg dør, kan det ta lang tid før noen oppdager det og det må jo være helt jævlig for en hund å være stengt inne i et hus med en livløs eier. Akkurat det prøver jeg ikke tenke på.

Jeg tror egentlig mine er litt bortskjemte også 🙈 De ligger i sofaen og i senga, og han eldste har oppdratt meg til å bli døråpner. Jeg kan knapt bevege meg før han spretter opp og vil ut. Så slipper jeg han ut også går det 5 min. så hopper han på døra for da vil han inn. Han kan være ute ganske lenge noen ganger, men så blir yngstemann med ut og han vil ikke være ute så lenge, så da slipper jeg han inn og eldste blir med. Så går det 10 min, så vil han ut igjen. Jeg vurderer sterkt å sette inn en hundeluke 🤣

Her er det mindre vedforbruk, av hensyn til hunden 🤣 Ingen som ligger foran ovnen. Han eldste har skikkelig ute-pels og kan ligge ute og kose seg i -15 grader. Tror denne vinteren er akkurat passe for han.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ekstra skrev:

 

Usj, for meg som ikke er en hundeelsker høres det ekkelt ut med hunder oppi sengetøyet! De ruller jo rundt overalt og er skitne både her og der :o. Men skjønner jo at det kan være kos også.

Ja, nei, altså, de bruker jo ikke undertøy eller noe. Ikke tørker de seg etter å ha vært på do heller 😂 Mine har selvrensende pels, men han ene ligger i en krok ved siden av et hvitt nattbord, og du har helt rett, de er skitne. Han ene min ruller seg kun på snø/is. Is er best, det skal helst være hardt, mener han. Det gjør jo så han blir renere i pelsen. Han andre ruller seg i lyngen også, og får noe kvaegreier i pelsen, så den er stort sett småseig hele perioden det ikke er snø 😅 Prisen å betale for å gå i skogen. I høst ble det litt mye gjørme, syns jeg. Men det var vel fordi ikke bare hundene var gjørmete, men at jeg selv hadde gjørme til langt opp på leggene og aldri hadde rene bukser. Jeg tørker dem litt når vi kommer hjem hvis det har vært grisevær på tur. Mine ruller seg heldigvis ikke i ekle ting. Hadde en som elsket å rulle seg i menneskebæsj og du vil ikke tro hvor folk kan finne på å drite 😮 Han måtte jo naturlig nok jevnlig vaskes, for selv om jord og sand bare drysser av når det har tørket, er det uaktuelt å la dritt prelle av av seg. Jord og sand bryr meg ikke. Han som ligger i senga, har tørket før vi legger oss, så jeg får ikke sandkasse i senga. Og hvis jeg vasker dem, blir de bare enda mer møkkete for da forsvinner jo fettlaget som beskytter mot både møkk og vann. Det hender han med mest ull, får snegler i pelsen. Da er ikke en vask nok, da er det fram med saks eller barbermaskin. Jeg kan lett forstå at folk syns det er ekkelt med hund i sofa og seng, men når man bor med dem og klapper og klør dem, så blir det egentlig hund overalt uansett. Blir sikkert litt som med unger. De driter ut bleier, plukker buser og tar på alt de finner. Men ingen foreldre syns barna er ekle av den grunn. Jeg derimot, syns barn er ganske ekle 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Frida skrev:

Jeg gleder meg til våren og varme. Det har kommet påskepynt i butikkene og det er ett godt tegn😁

Ja, jeg var innom Nille i dag og kjøpte kubbelys. Masser av påskepynt 😁 Litt for tidlig for meg 🐣🐤🐥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...