Gå til innhold

Vil du ha Erna videre som statsminister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.  Jeg synes Solberg stort sett har gjort en god jobb i et svært krevende år, men Høyre er uansett ikke mitt parti.  Nå vil jeg ikke bli spesielt happy hvis Vedum blir statsminister heller.

Anonymkode: addbc...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aner ikke har ikke fulgt med på politikken, synes det bare er svada vås fra alle partier 😛 

Anonymkode: c897c...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sosialistisk blod. Vokst opp i en rød politisk engasjert familie. Dette har tvunget meg til å måtte engasjere meg litt.

Jeg er tilhenger av den sosialistiske ideologien og kan ikke stemme annet enn rødt av den grunn. Er sjeldent enig i noe av den høyrevridde ideologien.
 

Nå har jeg levd såpass lenge at jeg har erfaringer med både rød og blå regjering over lengre periode. Og er skuffet over å måtte si at det er urovekkende lite forskjell. Bittelitt bedre for de svakeste blir det med rød regjering, men det er så lite at det ikke merkes. Ofte ender det også med økt skatt for folk flest (ikke bare de rikeste). Og dette går jo også da mest iut over de fattige. Med rød regjering har vi hatt lavere egenandeler innen helse, barnehage og det er de som har sørget for mer lønnet permisjon til fedre. Men det er så små summer at dette heller knapt merkes. I regjeringen har vi en ‘norsk politikk kultur’ og den forandres ikke over natta med ny regjeringen.

Når dette er sagt så ville jeg for guds skyld aldri stemt på Erna.
-Fordi jeg vil at de rikeste skal skatte mest og ikke stadig få nye muligheter til smutthull å gjemme penger unna..
-Fordi jeg er for økt formue og eiendomsskatt (for investorer som kjøper opp boligmarkedet for å tjene penger på det)

- Fordi jeg syns det er tarvelig å øke egenandelen innen helse-og tannlegesykdommer for alle. Noe som ofte ender med å ruinere de med minst penger.

-Fordi jeg får frysninger av den kalde innvandringspolitiske vi fører her til lands nå, uten noen form for unntak. Skylapper mot flykningskatastrofen i Syria feks. Vi sier ja til å hjelpe 50 stk🙈 For å sammenligne tok vi imot 12 000 flyktninger bare fra Bosnia i 1993 med rød regjering (Gro Harlem Brundtland). Det gikk strålende i følge evalueringsrapporter som ble gjort fortløpende. De fleste ble fort godt integrert og det har alltid vært lite arbeidsledighet blant dem og familienes etterkommere i årene siden.

Kort fortalt blå politikk tenker ‘mye vil ha mer’. ‘Kapitalister fortjener million medalje for å tørre å bruke av millionene sine å bygge opp samfunnet videre‘. De er i stor grad egoistiske, og lite empatiske.

Rød regjering er snille og empatiske og vil det beste for folk flest. De er derimot ikke alltid like fornuftige og driter seg stort sett alltid ut på ett eller annet området. Men de mener det alltid godt. Feks når de vil ha gratis mat på skolen for alle. Også på skolene der de fleste barna kommer fra rikmannsfamiler. Når de driter seg ut blir de like mye lynsjet som politikere med makten flest. Det  er i det hele tatt svært vanskelig, om ikke nesten umulig på mange områder å føre sosialistisk politikk i Norge.

Konklusjon: Jeg stemmer rødt. Men har ingen høye forventninger til stor bedring;)

Anonymkode: 59131...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sosialistisk blod. Vokst opp i en rød politisk engasjert familie. Dette har tvunget meg til å måtte engasjere meg litt. Jeg er tilhenger av den sosialistiske ideologien og kan ikke stemme annet enn rødt av den grunn.

Hjernevasket kalles det.

Anonymkode: 348fd...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Ja ihvertfall bedre med ho en en sånn gammel utdatert gubbe. Uten å nevne noen navn. 

Jonas er ett år eldre enn Erna, om det er han du mener. Og han er 18 år yngre enn Joe Biden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjerneskada
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Jonas er ett år eldre enn Erna, om det er han du mener. Og han er 18 år yngre enn Joe Biden.

😮 Han ser jo eldgammel ut i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot Støre. Det har ikke vært enkelt å styre AP med de interne konfliktene. Jeg blir mer betenkt hvis AP ikke blir dominerende i en rødgrønn regjering. Jeg stoler på at AP har gode rådgivere og ikke gjør helt idiotiske ting med økonomien. Selvfølgelig vil de justere det i retning av mer utjevning. Det er ikke noe problem.

Når det gjelder enkelte andre parti frykter jeg at de kan gjøre helt idiotiske ting uten å forstå det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg blir sofavelger i år. Det er ikke noe fristende å stemme på. FRP kommer med mye dumt på den ideologiske fronten, DVS dette med liberalisme kontra nasjonalkonservatisme. Liberalisme er kanskje den retningen jeg liker minst innen politikk. 

 

Hadde Norge hatt ett parti ala dansk folkeparti så skulle jeg stemt på de. Mest av alt ønsker jeg meg ett sosialdemokratisk parti som vil stoppe innvandringen helt. Men det lar nok vente på seg.

Anonymkode: d2e91...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjernevasket kalles det.

Anonymkode: 348fd...0a1

Å kalle det å bli påvirket av foreldrenes livssyn og politikk i oppveksten, for hjernevasking blir bare for dumt😅
 

Vil faktisk våge å påstå at de aller fleste mennesker ender opp med mange av de samme verdiene og holdningene man er oppvokst med. Enten det er kultur, livssyn, politikk eller religion eller livssyn. Uten at man kaller det hjernevasking av den grunn. Det blir det samme som å si at alle mennesker blir hjernevasket av familien sin som en del av hverdagen av oppdragelsen i oppveksten...

De som har ett helt ulikt politisk syn enn man er oppvokst med, tipper jeg har foreldre som har holdt tema for seg selv eller ikke er interessert eller har lite kunnskaper rundt tema. Og disse barna blir ofte lite interessert i eller kunnskapsløse når det kommer til politikk selv når de vokser opp. 
 

Sånn typisk tar for seg alle partiene. Plukker ut det partiet som har EN hjertesak h*n brenner for og stemmer på det partiet. I stedet for å stemme på ideologien..

Anonymkode: 59131...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hjerneskada skrev:

😮 Han ser jo eldgammel ut i forhold. 

Jeg synes Støre ser bra ut. Han ser ikke eldgammel ut. Men uansett så har ikke utseende noe med politikken deres å gjøre. 

Anonymkode: 80123...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kalle det å bli påvirket av foreldrenes livssyn og politikk i oppveksten, for hjernevasking blir bare for dumt😅
 

Vil faktisk våge å påstå at de aller fleste mennesker ender opp med mange av de samme verdiene og holdningene man er oppvokst med. Enten det er kultur, livssyn, politikk eller religion eller livssyn. Uten at man kaller det hjernevasking av den grunn. Det blir det samme som å si at alle mennesker blir hjernevasket av familien sin som en del av hverdagen av oppdragelsen i oppveksten...

De som har ett helt ulikt politisk syn enn man er oppvokst med, tipper jeg har foreldre som har holdt tema for seg selv eller ikke er interessert eller har lite kunnskaper rundt tema. Og disse barna blir ofte lite interessert i eller kunnskapsløse når det kommer til politikk selv når de vokser opp. 
 

Sånn typisk tar for seg alle partiene. Plukker ut det partiet som har EN hjertesak h*n brenner for og stemmer på det partiet. I stedet for å stemme på ideologien..

Anonymkode: 59131...95e

Det er hjernevask hvis du ble indoktrinert i sosialismens fortryllelse som lite yndig barn.

Anonymkode: 348fd...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer til vanlig ikke Høyre. Men syns at Erna for det meste har gjort en god jobb under pandemien. Jeg vet ikke hvor lurt det er å skifte regjering midt under en pandemi. Så jeg vet ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg lar være å stemme for en gangs skyld, og lar andre bestemme dette. For jeg vet som sagt ikke hva som blir best.

Anonymkode: 2d127...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2021 den 4.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har sosialistisk blod. Vokst opp i en rød politisk engasjert familie. Dette har tvunget meg til å måtte engasjere meg litt.

Jeg er tilhenger av den sosialistiske ideologien og kan ikke stemme annet enn rødt av den grunn. Er sjeldent enig i noe av den høyrevridde ideologien.
 

Nå har jeg levd såpass lenge at jeg har erfaringer med både rød og blå regjering over lengre periode. Og er skuffet over å måtte si at det er urovekkende lite forskjell. Bittelitt bedre for de svakeste blir det med rød regjering, men det er så lite at det ikke merkes. Ofte ender det også med økt skatt for folk flest (ikke bare de rikeste). Og dette går jo også da mest iut over de fattige. Med rød regjering har vi hatt lavere egenandeler innen helse, barnehage og det er de som har sørget for mer lønnet permisjon til fedre. Men det er så små summer at dette heller knapt merkes. I regjeringen har vi en ‘norsk politikk kultur’ og den forandres ikke over natta med ny regjeringen.

Når dette er sagt så ville jeg for guds skyld aldri stemt på Erna.
-Fordi jeg vil at de rikeste skal skatte mest og ikke stadig få nye muligheter til smutthull å gjemme penger unna..
-Fordi jeg er for økt formue og eiendomsskatt (for investorer som kjøper opp boligmarkedet for å tjene penger på det)

- Fordi jeg syns det er tarvelig å øke egenandelen innen helse-og tannlegesykdommer for alle. Noe som ofte ender med å ruinere de med minst penger.

-Fordi jeg får frysninger av den kalde innvandringspolitiske vi fører her til lands nå, uten noen form for unntak. Skylapper mot flykningskatastrofen i Syria feks. Vi sier ja til å hjelpe 50 stk🙈 For å sammenligne tok vi imot 12 000 flyktninger bare fra Bosnia i 1993 med rød regjering (Gro Harlem Brundtland). Det gikk strålende i følge evalueringsrapporter som ble gjort fortløpende. De fleste ble fort godt integrert og det har alltid vært lite arbeidsledighet blant dem og familienes etterkommere i årene siden.

Kort fortalt blå politikk tenker ‘mye vil ha mer’. ‘Kapitalister fortjener million medalje for å tørre å bruke av millionene sine å bygge opp samfunnet videre‘. De er i stor grad egoistiske, og lite empatiske.

Rød regjering er snille og empatiske og vil det beste for folk flest. De er derimot ikke alltid like fornuftige og driter seg stort sett alltid ut på ett eller annet området. Men de mener det alltid godt. Feks når de vil ha gratis mat på skolen for alle. Også på skolene der de fleste barna kommer fra rikmannsfamiler. Når de driter seg ut blir de like mye lynsjet som politikere med makten flest. Det  er i det hele tatt svært vanskelig, om ikke nesten umulig på mange områder å føre sosialistisk politikk i Norge.

Konklusjon: Jeg stemmer rødt. Men har ingen høye forventninger til stor bedring;)

Anonymkode: 59131...95e

Jeg er også enig i dette å dele mer likt og andre positive sider ved sosialismen. Ett stort problem er at alle skal være like og skal styres av staten . Noen som blir et problem hvis man har et annet syn på ting enn sosialisten eller andre tanker og ideer enn dem . Feks er de røde partiene ganske kristendomsfientlig og mister mange velgere pga det. Jeg gremmes ved tanken på sosialisme på sitt verste. Det finnes urovekkende eksempler på det i verden. 

Anonymkode: e7c6d...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kalle det å bli påvirket av foreldrenes livssyn og politikk i oppveksten, for hjernevasking blir bare for dumt😅
 

Vil faktisk våge å påstå at de aller fleste mennesker ender opp med mange av de samme verdiene og holdningene man er oppvokst med. Enten det er kultur, livssyn, politikk eller religion eller livssyn. Uten at man kaller det hjernevasking av den grunn. Det blir det samme som å si at alle mennesker blir hjernevasket av familien sin som en del av hverdagen av oppdragelsen i oppveksten...

De som har ett helt ulikt politisk syn enn man er oppvokst med, tipper jeg har foreldre som har holdt tema for seg selv eller ikke er interessert eller har lite kunnskaper rundt tema. Og disse barna blir ofte lite interessert i eller kunnskapsløse når det kommer til politikk selv når de vokser opp. 
 

Sånn typisk tar for seg alle partiene. Plukker ut det partiet som har EN hjertesak h*n brenner for og stemmer på det partiet. I stedet for å stemme på ideologien..

Anonymkode: 59131...95e

Jeg tror du har rett i at alle har en tendens til å velge en side tidlig og så se hele verden med røde eller blå briller. Hvis motparten kommer med en påstand eller argument vil man lett bare se etter feil, mens man ikke er like kritisk til påstander og argumenter fra sin egen side. Ikke minst vil man  søke mot nyheter som underbygger eget syn.

Når det gjelder sosialisme og kapitalisme så lever folk i to forskjellige verdener. Den røde siden (fri fagbevegelse etc) er opptatt av rettferdighet og ser at noen blir ufattelig rike mens andre er fattige.

Dagens næringsliv skriver om vilkårene til næringslivet og hvordan industri forsvinner ut av landet for eksempel. Fokuset er rett og slett et annet sted.

Hvis man bare leser en av sidene (som mange gjør) kan det virke helt uforståelig at andre kan mene noe annen enn man selv. Det er lett å tenke at de må være onde eller dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjerneskada
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det gjør han ikke.

Han er jo gråhåret og skrukkete. Og tynne og skrøpelige. Samme med jensemann. Er Erna det? 

Endret av Hjerneskada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Han er jo gråhåret og skrukkete. Og tynne og skrøpelige. Samme med jensemann. Er Erna det? 

De har naturlig nok mindre underhudsfett i ansiktet, men de har hals. Du ser bare på huden og hårfargen. Jeg ser på helheten, stilen, fysikken og alt. 

Både Jens og Støre er spreke. Beveger seg lett, går på ski og holder seg i form. Har ingen problemer med trapper eller å gå normalt osv.

Erna er dessverre ganske ustødig og dårlig til beins til å være i 50- årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...