Gå til innhold

Burde jeg teste meg eller?


Glitter

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
1 minutt siden, Glitter skrev:

Hehe, jeg henger ikke så godt med lenger jeg heller. 

Nei, det er jo plent umulig. Uansett, så lever jeg det livet jeg lever. 

Det er har ikke kommet et neste lite host fra meg på over ett år 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det er jo plent umulig. Uansett, så lever jeg det livet jeg lever. 

Det er har ikke kommet et neste lite host fra meg på over ett år 🙂

Ja det er det. Det endrer seg så fort, og selv så ser jeg ikke på nyhetene hver eneste dag. Gikk litt lei av alt om corona. 

Da håper jeg du får en fin reise da. :) Jeg har tenkt litt på å reise til min venninne i Trondheim, men det er jo ikke en "nødvendig reise" så jeg bør vel droppe det. Er noe annet når det er ens barn.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det er jo plent umulig. Uansett, så lever jeg det livet jeg lever. 

Det er har ikke kommet et neste lite host fra meg på over ett år 🙂

Pst, bare for å gnage litt mer.... det er lee-eenge siden hoste "skulle" være tilstede før man ble anbefalt å teste seg.... Etter den første fasen ble det stadig vanligere at smittede ikke hadde symptomer i det heletatt ;) 

Men godt at du er frisk altså :D Det er jeg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Kayia skrev:

Pst, bare for å gnage litt mer.... det er lee-eenge siden hoste "skulle" være tilstede før man ble anbefalt å teste seg.... Etter den første fasen ble det stadig vanligere at smittede ikke hadde symptomer i det heletatt ;) 

Men godt at du er frisk altså :D Det er jeg også :) 

Ja, du gnager noe helt jævlig hver gang det er en coronadiskusjon 😜

Les her

Nakstad understreker at det viktigste er at de som mistenker sykdom tester seg. Han oppfordrer ikke til unødvendig testing.

– Det er ikke sånn at vi ønsker at absolutt alle i hele byen som ikke har symptomer, ikke er nærkontakter og heller ikke har noen grunn til å tro at de er smittet nødvendigvis må teste seg før vinterferien, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det er det. Det endrer seg så fort, og selv så ser jeg ikke på nyhetene hver eneste dag. Gikk litt lei av alt om corona. 

Da håper jeg du får en fin reise da. :) Jeg har tenkt litt på å reise til min venninne i Trondheim, men det er jo ikke en "nødvendig reise" så jeg bør vel droppe det. Er noe annet når det er ens barn.

Ja og disse pressekonferansene er jo gjerne midt i arbeidstiden og da får man ikke fulgt med. 

Takk, jeg kommer til å få en fin tur. Jeg og elstedatter skal besøke sønn for å gå ski. Skal bo på hotell. Gleder oss veldig 🙂

Selvfølgeig kan du reise til Trondheim. Det er lov å dra på ferie 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja og disse pressekonferansene er jo gjerne midt i arbeidstiden og da får man ikke fulgt med. 

Takk, jeg kommer til å få en fin tur. Jeg og elstedatter skal besøke sønn for å gå ski. Skal bo på hotell. Gleder oss veldig 🙂

Selvfølgeig kan du reise til Trondheim. Det er lov å dra på ferie 🙂

Hvis du er frisk, mener jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja og disse pressekonferansene er jo gjerne midt i arbeidstiden og da får man ikke fulgt med. 

Takk, jeg kommer til å få en fin tur. Jeg og elstedatter skal besøke sønn for å gå ski. Skal bo på hotell. Gleder oss veldig 🙂

Selvfølgeig kan du reise til Trondheim. Det er lov å dra på ferie 🙂

Det hørtes veldig koselig ut da. :)

Åja, ja der ser du hvor lett jeg kan misforstå. Jeg har vel tatt "kun nødvendige reiser" litt for bokstavelig. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du gnager noe helt jævlig hver gang det er en coronadiskusjon 😜

Les her

Nakstad understreker at det viktigste er at de som mistenker sykdom tester seg. Han oppfordrer ikke til unødvendig testing.

– Det er ikke sånn at vi ønsker at absolutt alle i hele byen som ikke har symptomer, ikke er nærkontakter og heller ikke har noen grunn til å tro at de er smittet nødvendigvis må teste seg før vinterferien, sier han.

:D Viktig at dette blir riktig sjø, så blir vi kvitt dette skitviruset litt fortere. Her er det som gjelder for innenlandsreise på generell basis nå, men NBNB. Enkelte kommuner kan ha innført strengere påbud eller anbefalinger enn det som står i disse nasjonale retningslinjene :) 

Reise og ferie i Norge 

Regjeringen oppfordrer til å reise mindre – også innenlands i Norge. Ved reiser fra et område i Norge med mye smitte til et område med mindre smitte, bør du: 

  • redusere antall kontakter de første 10 dager
  • være særlig oppmerksom på symptomer og håndhygiene
  • holde to meters avstand til personer i riksikogruppen

Alle som får symptomer eller tror de har vært utsatt for smitte blir oppfordret til å teste seg. 

Mer om fritidsreiser innenlands i Norge: 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

:D Viktig at dette blir riktig sjø, så blir vi kvitt det litt fortere. Her er det som gjelder for innenlandsreise på generell basis nå. NBNB. Enkelte kommuner kan ha innført strengere påbud eller anbefalinger enn disse nasjonale retningslinjene :) 

Reise og ferie i Norge 

Regjeringen oppfordrer til å reise mindre – også innenlands i Norge. Ved reiser fra et område i Norge med mye smitte til et område med mindre smitte, bør du: 

  • redusere antall kontakter de første 10 dager
  • være særlig oppmerksom på symptomer og håndhygiene
  • holde to meters avstand til personer i riksikogruppen

Alle som får symptomer eller tror de har vært utsatt for smitte blir oppfordret til å teste seg. 

Mer om fritidsreiser innenlands i Norge: 

Ah. Takk. :)

Det blir mye styr. Tror jeg venter til det er sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Kayia skrev:

:D Viktig at dette blir riktig sjø, så blir vi kvitt det litt fortere. Her er det som gjelder for innenlandsreise på generell basis nå. NBNB. Enkelte kommuner kan ha innført strengere påbud eller anbefalinger enn disse nasjonale retningslinjene :) 

Reise og ferie i Norge 

Regjeringen oppfordrer til å reise mindre – også innenlands i Norge. Ved reiser fra et område i Norge med mye smitte til et område med mindre smitte, bør du: 

  • redusere antall kontakter de første 10 dager
  • være særlig oppmerksom på symptomer og håndhygiene
  • holde to meters avstand til personer i riksikogruppen

Alle som får symptomer eller tror de har vært utsatt for smitte blir oppfordret til å teste seg. 

Mer om fritidsreiser innenlands i Norge: 

Jadda, jadda jadda , dette vet vi. Jeg tror vi ALLE sammen har fått med oss akkurat dette. Men heldigvis er det lov å reise på vinterferie hvis man er frisk og jeg er FRISK 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ah. Takk. :)

Det blir mye styr. Tror jeg venter til det er sommer. 

Jeg planlegger heller ikke for de store reisene nå, men går både på arrangement og restauranter der retningslinjene opprettholdes. Det hjelper mye for meg å møte kohorten min bestående av venner og familie og gjøre noe positivt nå etter å ha hatt hjemmekontor i lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg planlegger heller ikke for de store reisene nå, men går både på arrangement og restauranter der retningslinjene opprettholdes. Det hjelper mye for meg å møte kohorten min bestående av venner og familie og gjøre noe positivt nå etter å ha hatt hjemmekontor i lang tid. 

Ja, det er jo viktig å gjøre ting som gjør en godt også. Jeg møter av og til en venn her i byen, ca en gang i måneden, men det er det jeg har av sosialt liv her i byen. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jadda, jadda jadda , dette vet vi. Jeg tror vi ALLE sammen har fått med oss akkurat dette. Men heldigvis er det lov å reise på vinterferie hvis man er frisk og jeg er FRISK 🙂

Åkeeei, men da burde du ikke sagt at du ikke hang helt med på disse coronagreiene lenger for noen innlegg siden da vettu... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Ja, det er jo viktig å gjøre ting som gjør en godt også. Jeg møter av og til en venn her i byen, ca en gang i måneden, men det er det jeg har av sosialt liv her i byen. 😛

Viktig å opprettholde det en liker og trenger innenfor retningslinjene tenker jeg :) Det ble jo ikke akkurat 100-metern dette, heller mer som et maraton.... 😮  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Kayia skrev:

Åkeeei, men da burde du ikke sagt at du ikke hang helt med på disse coronagreiene lenger for noen innlegg siden da vettu... :P 

Nei, det gjør jeg tydeligvis ikke, men har jo selvfølgelig fått med meg det som har blitt sagt i ett år nå 🙂

Men uansett, jeg har fått meg det viktigste nå i løpet av denne diskusjonen. Jeg skal teste meg hvis jeg blir syk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Viktig å opprettholde det en liker og trenger innenfor retningslinjene tenker jeg :) Det ble jo ikke akkurat 100-metern dette, heller mer som et maraton.... 😮  

Ja det trekker virkelig ut. Lurer veldig på hvordan dette året blir. Om det blir å gå rette veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja det trekker virkelig ut. Lurer veldig på hvordan dette året blir. Om det blir å gå rette veien. 

Mye henger på hvorvidt vi får tilstrekkelig med vaksiner og hvilken effekt vaksinene har på de muterte variantene. Jeg må virkelig innrømme at jeg hadde håpet at vaksineringen skulle gå langt raskere nå etter jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja det trekker virkelig ut. Lurer veldig på hvordan dette året blir. Om det blir å gå rette veien. 

Det kommer til å gå rette veien, men det kan ta tid fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Mye henger på hvorvidt vi får tilstrekkelig med vaksiner og hvilken effekt vaksinene har på de muterte variantene. Jeg må virkelig innrømme at jeg hadde håpet at vaksineringen skulle gå langt raskere nå etter jul. 

Ja, jeg har ikke så mye kunnskap om dette, men synes det går sakte ja. I denne byen vil smittevernoverlege at vi skal gi våre vaksiner til Oslo. Som om det ikke er behov for de her også. Nå har jo smitten her økt også. Og ennå vil han gi de bort. Er ikke han som bestemmer da.

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det kommer til å gå rette veien, men det kan ta tid fortsatt.

Ja, får håpe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå ble jeg brått usikker på om jeg må teste meg også. Skal besøke sønnen i helga og tenkte ikke på at det er vinterferie samtidig. Står i media i dag at alle i Oslo må teste seg før de skal på ferie 🙄 Hvorfor ikke alle i Bergen og Trondheim ? Er vel mer smitte der for tiden.

4 nye smittede i Trondheim i helgen... Lite smitte her nå, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...