Gå til innhold

Dyrt å være enslig

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd alene i en del år etter at barna flyttet hjemmefra.  Jeg reiser mye (ikke i covid tider) og det koster.  Jeg er godt voksen og orker ikke lenger å bo med andre på hotellrom.  Drosje er mye dyrere for en person enn flere som deler på kostnadene.  Mat er dyrest for en person, dvs. per person.  Det er absolutt dyrere husholdning etter at jeg ble alene, enn før i tiden da vi var familie, far, mor og barn.  Strøm må jeg betale alene og hvitevarer er kun for meg alene.

Jeg trives godt alene og har ikke noen tanker om å forandre på det, dvs. jeg kommer aldri til å bo sammen med en mann eller gifte meg igjen.  Av og til kunne jeg godt hatt noen sånn som nå når jeg må ha elektriker til å ordne varmekabler på badet, og kjøpe ny oppvaskemaskin.  Jeg har råd til det, men jeg synes synd på dem som har lite og må spare mye for å ha råd til vanlig vedlikehold.

Anonymkode: fe5d3...ed6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459415-dyrt-%C3%A5-v%C3%A6re-enslig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat er ikke dyrere for en enslig.

Anonymkode: 603a5...4ae

Det er uansett ikke så mye billigere hvis man skal ha et variert og sunt kosthold.  Alt er dyrere når man er alene selvfølgelig.

Anonymkode: 41d01...737

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forhold.  Det er dyrere å kjøpe inn for en person enn for fire.

Det er det da ikke hvis man har orden i systemet. Det er bare å planlegge, kjøpe inn stort, og fryse ned i porsjonspakker.

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det da ikke hvis man har orden i systemet. Det er bare å planlegge, kjøpe inn stort, og fryse ned i porsjonspakker.

Har du sånt orden i systemet?

Anonymkode: 41d01...737

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt.  Har du erfaring av å være alene og til sammenligning å være flere?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Og du har hatt perfekt orden, planlegger og sparer i alle situasjoner.  Ja ja, tenk deg det har jeg nemlig gjort også, og det er definitivt dyrere å bo og lage mat til en enn til flere.  Dette viser alle undersøkelser også.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du har hatt perfekt orden, planlegger og sparer i alle situasjoner.  Ja ja, tenk deg det har jeg nemlig gjort også, og det er definitivt dyrere å bo og lage mat til en enn til flere.  Dette viser alle undersøkelser også.

Nei det er ikke dyrere hvis du spiser det samme.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke dyrere hvis du spiser det samme.

Det samme av hva?  Jeg snakker om gjennomsnitt her og ikke hva enkelte gjerrigknarker bruker.  Det er dyrere å handle og lage mat for en enn det er for fire.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme av hva? 

gjør du deg dum nå?

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om gjennomsnitt her og ikke hva enkelte gjerrigknarker bruker.  Det er dyrere å handle og lage mat for en enn det er for fire.

Nei, det er det bare hvis du kaster mye mat pga dårlig planlegging.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...