Gå til innhold

Ennå en kveld hvor det presser sånn på..


Glitter

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anbru skrev:

Skjønner deg. Man vil jo så gjerne tro på og stole på egne behandlere, og er man litt usikker i seg selv har man ikke så god lyst til, eller så god evne til, å stå på sitt, kreve sin rett og be om ny utredning. Det er svært vanskelig å si i mot og si at en ikke deler behandlerens syn f. eks. Kan til dels være sånn selv, så vet det er vanskelig. 

Ja. Og jeg stoler jo på henne. Hadde hun sagt at det ikke var noen tvil så hadde det ikke vært noe mer å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte den nye kontakten i kommunen i dag. Hun er en vikar for en annen. Det ble et møte på nesten to timer hvor hun spurte veldig mange spørsmål. Etterpå var jeg så utslitt at de tyngste tankene kom rundt tre timer tidligere i dag. Har bare lyst til at denne dagen skal gå over. 

Flaks at jeg er så fysisk utmattet om dagen så jeg orker ikke gå til butikken på nytt i dag. For jeg har lyst på både øl og masse med sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Møtte den nye kontakten i kommunen i dag. Hun er en vikar for en annen. Det ble et møte på nesten to timer hvor hun spurte veldig mange spørsmål. Etterpå var jeg så utslitt at de tyngste tankene kom rundt tre timer tidligere i dag. Har bare lyst til at denne dagen skal gå over. 

Flaks at jeg er så fysisk utmattet om dagen så jeg orker ikke gå til butikken på nytt i dag. For jeg har lyst på både øl og masse med sukker i.

Du vet det finnes et dagbok forum her inne? 

Anonymkode: 348c5...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det finnes et dagbok forum her inne? 

Anonymkode: 348c5...266

Det vet jeg. Innimellom er det greit å lufte litt tanker. Er ikke slik at jeg poster hver dag eller hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glitter skrev:

Det vet jeg. Innimellom er det greit å lufte litt tanker. Er ikke slik at jeg poster hver dag eller hver uke.

Ja men tråder hvor man egentlig ikke er ute etter noe svar skal man poste i dagbok. Tydeligvis.. 

Anonymkode: 348c5...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men tråder hvor man egentlig ikke er ute etter noe svar skal man poste i dagbok. Tydeligvis.. 

Anonymkode: 348c5...266

Hva vil det si å ikke være ute etter svar? Jeg tenker at dersom man ønsker å kommunisere med andre om sin situasjon, så må det være greit å poste det her. (Unntaket er de som spammer ned forumet med gjentagende temaer, men det gjelder jo ikke Glitter. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Glitter skrev:

Det vet jeg. Innimellom er det greit å lufte litt tanker. Er ikke slik at jeg poster hver dag eller hver uke.

Ikke bry deg om slike kommentarer og skriv her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Glitter skrev:

Det vet jeg. Innimellom er det greit å lufte litt tanker. Er ikke slik at jeg poster hver dag eller hver uke.

Jeg synes det er fint du skriver her og opplever ikke at dette bør stå under dagbok. Vet jo av erfaring at det kan hjelpe å skrive av seg, særlig hvis en får støtte.  Så jeg synes du skal fortsette slik du gjør.

Hvordan går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg synes det er fint du skriver her og opplever ikke at dette bør stå under dagbok. Vet jo av erfaring at det kan hjelpe å skrive av seg, særlig hvis en får støtte.  Så jeg synes du skal fortsette slik du gjør.

Hvordan går det med deg i dag?

Takk dere. :)

Er slik det pleier å være når det er morgen, tung i kroppen og humøret. Vanligvis er mine beste timer sånn rundt kl 13-16. Så går det gradvis nedover og kveldene er ekstra tung. I dag har jeg litt å gjøre da. Skal til kontroll både hos fastlegen og på sykehuset. I tillegg skal jeg ta rusprøve og etter det pleier jeg å belønne meg selv med en iskaffe og en bolle. Slik at det ikke bare blir et negativt stress å gjøre det hver uke. 😛 Føler jeg burde bevege meg også, men det må jeg se an. Har så lav kapasitet for tiden så blir fort såpass sliten at jeg blir ennå mer psykisk skjør. Så kan ikke gjøre for mye hver dag. Må liksom prøve å gjøre noe hver dag, men må ta hensyn til kroppen også. 

Vil prøve å holde ut hjemme en uke til. Håper jeg klarer det. 

Enn med deg? Og dere andre?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitter skrev:

Takk dere. :)

Er slik det pleier å være når det er morgen, tung i kroppen og humøret. Vanligvis er mine beste timer sånn rundt kl 13-16. Så går det gradvis nedover og kveldene er ekstra tung. I dag har jeg litt å gjøre da. Skal til kontroll både hos fastlegen og på sykehuset. I tillegg skal jeg ta rusprøve og etter det pleier jeg å belønne meg selv med en iskaffe og en bolle. Slik at det ikke bare blir et negativt stress å gjøre det hver uke. 😛 Føler jeg burde bevege meg også, men det må jeg se an. Har så lav kapasitet for tiden så blir fort såpass sliten at jeg blir ennå mer psykisk skjør. Så kan ikke gjøre for mye hver dag. Må liksom prøve å gjøre noe hver dag, men må ta hensyn til kroppen også. 

Vil prøve å holde ut hjemme en uke til. Håper jeg klarer det. 

Enn med deg? Og dere andre?

Synes du er flink! Du står på og du prøver så godt du kan. Iskaffe og bolle synes jeg hørtes ut som en fin belønning:)  

Med meg er psyken bra for tiden, men kroppen krangler litt. Prøver å peppre meg positive ting, så kanskje det kan vare litt. Det hadde vært noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes du er flink! Du står på og du prøver så godt du kan. Iskaffe og bolle synes jeg hørtes ut som en fin belønning:)  

Med meg er psyken bra for tiden, men kroppen krangler litt. Prøver å peppre meg positive ting, så kanskje det kan vare litt. Det hadde vært noe. 

 

Ja må belønne meg innimellom. :)

Så godt å høre. Jeg tror det er viktig å prøve å bare nyte og sette pris på det når man har en bedre periode. Det er så lett å heller gå med en uro og tanker rundt hvor lenge det varer, når blir man verre igjen osv. Klart, nå er jeg teoretisk. Jeg er ikke så flink til dette selv. De få gode periodene jeg har så har jeg disse tankene i bakhodet. Selv om jeg prøver å ignorere dem.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene nå fikk jeg så usedvanlig russug at kroppen rister omtrent. Vet ikke hvordan jeg skal sette ord på hvordan sterkt russug føles. Det kan ikke sammenlignes med sukkersug som jeg også har om dagen. Det er så altoppslukende. Kribler under huden, pusten og pulsen går opp, avhengighetens tanker og makt jobber på høygir. En ekstrem indre drakamp. Jeg lenger sånn etter det nå. Jeg er sprøytemisbruker så higen og desperasjonen etter det rushet som kommer ved inntak..

Prøver å puste meg gjennom det. Tvinge meg selv til å huske på alle de negative konsekvensene. Håper at intensiteten snart skal gå over. Er en stund siden det har vært så kraftig som nå. Det er til å bli gal av. Skulle løpt meg en tur, men har ikke allmenntilstand til det. Ser på serie i stedet. Og ber til høyere makter om at jeg klarer å stå i mot. 

Jeg møtte et par stk på bussen i dag og også i byen som jeg har ruset meg med før. Det var svært triggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glitter skrev:

Kjære vene nå fikk jeg så usedvanlig russug at kroppen rister omtrent. Vet ikke hvordan jeg skal sette ord på hvordan sterkt russug føles. Det kan ikke sammenlignes med sukkersug som jeg også har om dagen. Det er så altoppslukende. Kribler under huden, pusten og pulsen går opp, avhengighetens tanker og makt jobber på høygir. En ekstrem indre drakamp. Jeg lenger sånn etter det nå. Jeg er sprøytemisbruker så higen og desperasjonen etter det rushet som kommer ved inntak..

Prøver å puste meg gjennom det. Tvinge meg selv til å huske på alle de negative konsekvensene. Håper at intensiteten snart skal gå over. Er en stund siden det har vært så kraftig som nå. Det er til å bli gal av. Skulle løpt meg en tur, men har ikke allmenntilstand til det. Ser på serie i stedet. Og ber til høyere makter om at jeg klarer å stå i mot. 

Jeg møtte et par stk på bussen i dag og også i byen som jeg har ruset meg med før. Det var svært triggende. 

Sprøytemisbruker ja... Håper du greier å holde ut! Ta en beroligende eller to kanskje og prøve å sove det bort? 

Anonymkode: 8fdd2...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Glitter skrev:

Kjære vene nå fikk jeg så usedvanlig russug at kroppen rister omtrent. Vet ikke hvordan jeg skal sette ord på hvordan sterkt russug føles. Det kan ikke sammenlignes med sukkersug som jeg også har om dagen. Det er så altoppslukende. Kribler under huden, pusten og pulsen går opp, avhengighetens tanker og makt jobber på høygir. En ekstrem indre drakamp. Jeg lenger sånn etter det nå. Jeg er sprøytemisbruker så higen og desperasjonen etter det rushet som kommer ved inntak..

Prøver å puste meg gjennom det. Tvinge meg selv til å huske på alle de negative konsekvensene. Håper at intensiteten snart skal gå over. Er en stund siden det har vært så kraftig som nå. Det er til å bli gal av. Skulle løpt meg en tur, men har ikke allmenntilstand til det. Ser på serie i stedet. Og ber til høyere makter om at jeg klarer å stå i mot. 

Jeg møtte et par stk på bussen i dag og også i byen som jeg har ruset meg med før. Det var svært triggende. 

Kan du bestemme deg for å ta en time av gangen?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprøytemisbruker ja... Håper du greier å holde ut! Ta en beroligende eller to kanskje og prøve å sove det bort? 

Anonymkode: 8fdd2...452

Ja. Det var det jeg var. Eller er hvis jeg først sprekker. 

For tidlig å sove nå, men må bare komme meg gjennom denne dagen. 

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Kan du bestemme deg for å ta en time av gangen?  

 

Ja. Må nok gjøre noe slikt. Prøve å tenke på det som om det var angst. At det verste suget vil gå over etter hvert. Nå er det sterkt, men hvis jeg står i mot så vil det roe seg. Men om dette skjer kveld etter kveld framover så vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre enn å be om forebyggende innleggelse (som er en av flere grunner til at jeg har den avtalen). For jeg kjenner meg selv såpass. At et slikt sug over tid det klarer jeg ikke stå i mot. Men jeg ønsker å klare å stoppe meg selv. Hvis ikke hadde jeg ikke skrevet noe her. Da hadde jeg allerede sittet på en buss for å kjøpe noe og jeg hadde sprukket i stillhet uten å si noe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett på Krigerhjerte på NRK.

Anonymkode: 076b3...d24

Det har jeg ikke hørt om. Men får sjekke det ut når jeg er ferdig med det jeg ser på nå. 

Har roet seg fra skala 10 til 8 nå. 😅 Men må roe seg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Glitter skrev:

så vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre enn å be om forebyggende innleggelse (som er en av flere grunner til at jeg har den avtalen).

Har du ikke like mye russug hvorhen du er da? Hva gjøres under innleggelse når du har så sterkt russug som ikke du kan gjøre selv hjemme?

Anonymkode: 8fdd2...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke like mye russug hvorhen du er da? Hva gjøres under innleggelse når du har så sterkt russug som ikke du kan gjøre selv hjemme?

Anonymkode: 8fdd2...452

Har ikke konstant like mye russug nei. Som ved både trang til å selvskade, selvmordsrisiko og tung depresjon så fungerer en innleggelse en stund til å hjelpe meg over den verste bøygen. Hvorfor lurer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...