Gå til innhold

Hvordan bli mer «flott»?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Den forrige tråden var ikke tull, men noen trodde at noen etterlignet meg. Er det mulig å bli mer elegant i oppførsel? Jeg er ikke og har aldri vært fornøyd med slik jeg er. Alt har vært feil hele tiden. Bevegelser, måten å lære på skolen, måten man snakker. Hvordan er det mulig å være skapt så feil? Alt ved meg er liksom spesielt på en negativ måte. Det eneste positive ved meg er at jeg ikke trenger å telle kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Hvor henter man den?

Den plukker du ikke som en frukt fra et tre. Den må du selv jobbe for å få, dessverre. Det er i hvert fall min erfaring.

PS: Jeg har ikke erfaring med å bli mer flott i betydningen vakrere av utseende. Det tenker jeg er overfladisk. Det er tross alt handlinger og ord samt holdninger du viser som er viktig her i livet.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Den plukker du ikke som en frukt fra et tre. Den må du selv jobbe for å få, dessverre. Det er i hvert fall min erfaring.

PS: Jeg har ikke erfaring med å bli mer flott i betydningen vakrere av utseende. Det tenker jeg er overfladisk. Det er tross alt handlinger og ord samt holdninger du viser som er viktig her i livet.

Jeg mente flott i betydning av væremåte. Høyt utdannet, alle liker deg osv. Ingen rare uvaner og elegante bevegelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg mente flott i betydning av væremåte. Høyt utdannet, alle liker deg osv. Ingen rare uvaner og elegante bevegelser

Du har veldig høye krav. Da er du nesten dømt til å mislykkes.

Anonymkode: a6662...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har veldig høye krav. Da er du nesten dømt til å mislykkes.

Anonymkode: a6662...956

Hvordan er dette høye krav? Hva er nornale krav da? 
Kanskje du har lave krav i forhold så mine virker veldig høye. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Hvordan er dette høye krav? Hva er nornale krav da? 
Kanskje du har lave krav i forhold så mine virker veldig høye. 
 

Jeg har lave krav. Da blir man ikke skuffet.

Anonymkode: a6662...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Den forrige tråden var ikke tull, men noen trodde at noen etterlignet meg. Er det mulig å bli mer elegant i oppførsel? Jeg er ikke og har aldri vært fornøyd med slik jeg er. Alt har vært feil hele tiden. Bevegelser, måten å lære på skolen, måten man snakker. Hvordan er det mulig å være skapt så feil? Alt ved meg er liksom spesielt på en negativ måte. Det eneste positive ved meg er at jeg ikke trenger å telle kalorier. 

Den beste måten å bli mer flott på er å synes at man er flott. Den eneste måten å oppnå det på er å slutte å kritisere seg selv og heller rette fokus mot å være fornøyd med det man er og greier. Jeg tror du trenger hjelp om du skal greie å endre innstilling fra dagens ekstremt negative til en mer positiv en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lave krav. Da blir man ikke skuffet.

Anonymkode: a6662...956

Hva er forutsetningene dine? Kanskje du har krav som passer deg! Alle trenger ikke høye krav.

Har jeg høye krav som kunne tenkt meg en jobb som flyvertinne?

En jobb i kafe?

En jobb som megler? (Da må man kunne kommunisere)

Er jeg storkrevende om jeg vil eie leilighet på Grefsen/Nydalen/Økern/Løren? 
eller Jessheim, Lillestrøm, Nannestad?

jeg kunne jo tenkt meg Sandvika, men det kommer jeg nok aldri til å ha råd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
8 minutter siden, Kayia skrev:

Den beste måten å bli mer flott på er å synes at man er flott. Den eneste måten å oppnå det på er å slutte å kritisere seg selv og heller rette fokus mot å være fornøyd med det man er og greier. Jeg tror du trenger hjelp om du skal greie å endre innstilling fra dagens ekstremt negative til en mer positiv en. 

Men er det ikke narsissistisk å tenke at man selv er flott? Eller er det jeg som har drittfolk rundt meg? Eller hadde.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva er forutsetningene dine? Kanskje du har krav som passer deg! Alle trenger ikke høye krav.

Har jeg høye krav som kunne tenkt meg en jobb som flyvertinne?

En jobb i kafe?

En jobb som megler? (Da må man kunne kommunisere)

Er jeg storkrevende om jeg vil eie leilighet på Grefsen/Nydalen/Økern/Løren? 
eller Jessheim, Lillestrøm, Nannestad?

jeg kunne jo tenkt meg Sandvika, men det kommer jeg nok aldri til å ha råd til

Er det realistisk å jobbe med mennesker i et hektisk miljø om man har aspergers? 

Anonymkode: a6662...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har veldig høye krav. Da er du nesten dømt til å mislykkes.

Anonymkode: a6662...956

Jeg tenker, og dette er skrevet til TS, at en del av det å være menneske, innebærer i stor grad å gjøre feil. Heldigvis er det aksept for at man som menneske kan gjøre feil - og det bør være åpning for tilgivelse for en del handlinger. F.eks. tror jeg at de fleste av oss som har vokst opp, har opplevd at våre egne foreldre kunne ha gjort noe annet enn hva de faktisk gjorde med oss under oppveksten på et eller annet tidspunkt. En positiv konsekvens kan bli at en ønsker selv å gjøre det bedre selv som forelder og ikke gjenta feilen.

En uheldig konsekvens er å bli langvarrig bitter/sint. Om foreldrene dine i ditt liv som voksen viser at de er der for deg og ønsker å støtte deg fremover, ville jeg ha latt de få en ny sjanse (dette er generelt, men sett bort ifra at jeg ikke kjenner deg og din situasjon spesifikt). Vi alle vokser på erfaringer vi gjør oss. en på 40 år har mer livserfaring enn en på 25 år, mens en på 80 år har mer der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2021 den 13.17, 90tallsbarn skrev:

Den forrige tråden var ikke tull, men noen trodde at noen etterlignet meg. Er det mulig å bli mer elegant i oppførsel? Jeg er ikke og har aldri vært fornøyd med slik jeg er. Alt har vært feil hele tiden. Bevegelser, måten å lære på skolen, måten man snakker. Hvordan er det mulig å være skapt så feil? Alt ved meg er liksom spesielt på en negativ måte. Det eneste positive ved meg er at jeg ikke trenger å telle kalorier. 

Vær den du er. Så får de som vil like deg. Det er min holdning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det realistisk å jobbe med mennesker i et hektisk miljø om man har aspergers? 

Anonymkode: a6662...956

Ja. Jeg har jobbet på Oslo City og det gikk kjempe bra. Det verste er om det er ekstremt stille og det plutselig blir mye og så stille. Er det mye folk hele tiden går det kjempe bra. Fikk også 50kr i driks rett i hendene fordi jeg var så serviceminded. Flere ganger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja. Jeg har jobbet på Oslo City og det gikk kjempe bra. Det verste er om det er ekstremt stille og det plutselig blir mye og så stille. Er det mye folk hele tiden går det kjempe bra. Fikk også 50kr i driks rett i hendene fordi jeg var så serviceminded. Flere ganger.. 

Hvorfor sluttet du i den jobben?

Anonymkode: a6662...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sluttet du i den jobben?

Anonymkode: a6662...956

Det har jeg ikke så lyst å gå inn på. Men det var ikke for å ta meg fri. Jeg følte for å gjøre noe mer, og det satset jeg på. Men det var her noe kom i veien som jeg ikke ser. Jeg savner den jobben på en side, men jeg ville bare gjøre noe mer. Dagene mine var jo helt like nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg mente flott i betydning av væremåte. Høyt utdannet, alle liker deg osv. Ingen rare uvaner og elegante bevegelser

Alle disse punktene tror jeg ikke det er ett eneste menneske på jord som innehar dessverre.

Anonymkode: dcce9...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Er jeg storkrevende om jeg vil eie leilighet på Grefsen/Nydalen/Økern/Løren? 
eller Jessheim, Lillestrøm, Nannestad?

jeg kunne jo tenkt meg Sandvika, men det kommer jeg nok aldri til å ha råd til

Hvis det ikke er noen spesiell grunn til å bo i Sandvika (som nærhet til jobb el.l.), ville jeg mye heller bodd på Grefsen/Nydalen eller Økern/Løren. Jessheim osv. kjenner jeg ikke godt nok til å uttale meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2021 den 13.17, 90tallsbarn skrev:

Den forrige tråden var ikke tull, men noen trodde at noen etterlignet meg. Er det mulig å bli mer elegant i oppførsel? Jeg er ikke og har aldri vært fornøyd med slik jeg er. Alt har vært feil hele tiden. Bevegelser, måten å lære på skolen, måten man snakker. Hvordan er det mulig å være skapt så feil? Alt ved meg er liksom spesielt på en negativ måte. Det eneste positive ved meg er at jeg ikke trenger å telle kalorier. 

Ikke prøv å være elegant hvis du ikke er det. Skal du få noen form for sjarm må du være deg selv og ikke prøve å kopiere noen.

Du må være en positiv versjon av deg selv vel å merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...