Gå til innhold

Hvordan løse problemet med stigende andel single menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en kjennsgjerning at stadig flere menn faller utenfor datinglivet, og ender opp som single og barnløse. 

En andel av disse blir bitre og samfunnsfiendlige, og ikke minst kvinnefiendlige. 

Det er sikkert mange årsaker til dette fenomenet, men viktig faktor som har blitt påpekt av forskere, er at vi har et overskudd av menn i forhold til kvinner i Norge. Dette overskuddet vokser seg stadig større gjennom innvandring, der det finnes en overvekt av unge mannlige asylsøkere etc.

Anonymkode: 2d937...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Mannlige asylsøkere er vel kanskje mest interessert i kvinner fra samme land? De har ikke engang samme datingkultur som oss. 
Eller mener du at norske menn også faller utenfor? Er det vi kvinner som skal ta skylden? 
Og velstandens bakmedalje er vel at vi ikke trenger partner som før. Kvinner har blitt selvstendige og mennene i Norge begynner å miste maskulinitet. Ut på bygda kan du fremdeles finne en del maskulint, men yngre menn nå er mye mer femini. Ser du i Oslo ser du knapt noe fint, hvis det ikke bare er jeg som er kresen da. Er vel bare spørsmål om tid før menn begynner å bruke sminke og gå med veske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør åpnes for innvandring fra filipinene og thailand da. Der er det nok av kvinner som vil ha norske menn. Hele asylisntituttet med ungkarseksport fra muslimske land bør skrotes. Disse er rasister, de vil ikke la kvinnene sine gifte seg med ikke muslimer. Dobbelmoral.

Anonymkode: dae9b...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør åpnes for innvandring fra filipinene og thailand da. Der er det nok av kvinner som vil ha norske menn. Hele asylisntituttet med ungkarseksport fra muslimske land bør skrotes. Disse er rasister, de vil ikke la kvinnene sine gifte seg med ikke muslimer. Dobbelmoral.

Anonymkode: dae9b...674

Vet ikke om dette er en så god ide. Det begynner bli en stor andel single kvinner fra disse landene nettopp fordi de gifter seg og kommer hit kun for å kunne få oppholdstillatelse og et bedre liv.

Anonymkode: 4d401...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er en så god ide. Det begynner bli en stor andel single kvinner fra disse landene nettopp fordi de gifter seg og kommer hit kun for å kunne få oppholdstillatelse og et bedre liv.

Anonymkode: 4d401...08f

Og det gjør ikke de mannlige migrantene fra midt-østen?

Anonymkode: dae9b...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Løsningen er at disse single mennene slutter å skylde på eksterne faktorer som fødselsrater og innvandring på ulike online-forum og i stedet tar tar tak i sitt eget liv og selvbilde. Det er stort sett fånyttes å forsøke å endre verden. Vanskelig å endre deg selv også, man da har du i hvert fall en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner bli en stor andel single kvinner fra disse landene nettopp fordi de gifter seg og kommer hit kun for å kunne få oppholdstillatelse og et bedre liv.

Ja, norske menn som henter koner i Asia og Russland er ofre for kynisk utnyttelse.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Eller kanskje ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Løsningen er at disse single mennene slutter å skylde på eksterne faktorer som fødselsrater og innvandring på ulike online-forum og i stedet tar tar tak i sitt eget liv og selvbilde. Det er stort sett fånyttes å forsøke å endre verden. Vanskelig å endre deg selv også, man da har du i hvert fall en sjanse. 

Uansett er det noe som må tape når det ikke er balanse.

Anonymkode: 2d937...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Løsningen er at disse single mennene slutter å skylde på eksterne faktorer som fødselsrater og innvandring på ulike online-forum og i stedet tar tar tak i sitt eget liv og selvbilde. Det er stort sett fånyttes å forsøke å endre verden. Vanskelig å endre deg selv også, man da har du i hvert fall en sjanse. 

Sier du slik om andre utsatte grupper som sliter også? 

Hey kvinnfolk, slutt å skyld på sexisme jobb med dere selv ta dere sammen !

Hey innvandrere, slutt å skyld på systemisk rasisme, jobb med dere selv ta dere sammen !

Tror du ville blitt kalt rasist/sexist om du holdt på slik, men å gå etter de mest sårbare og utsatte mennene er visst innafor. Fordi du legger dem i samme bås som de "priviligerte" personene i samme "identitetsgruppe". Men det er ren rasisme det, i praksis. 

 

On topic, vet ikke, men tror å insentivere til/oppfordre til/skamlegge å ikke, holde seg til 1 kvinne per mann, vil hjelpe en del på problemet, om det er skambelagt å gjenbruke de "beste" mennene vil de, ikke beste, mennene virke mer attraktive enn de er idag.

Å endre kulturen slik er meget vanskelig, og kvinnene vil sikkert nekte, på tross av at det er det beste for samfunnet. Så da er det vanskelig å få gjort noe med... Tror det i bunn og grunn er opp til kvinnene, om de vil at Riket skal ha en fremtid eller ikke. Så får vi se hva de velger, svaret er nok åpenlyst ;)  

Anonymkode: 20a7c...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er en så god ide. Det begynner bli en stor andel single kvinner fra disse landene nettopp fordi de gifter seg og kommer hit kun for å kunne få oppholdstillatelse og et bedre liv.

Anonymkode: 4d401...08f

Det er ikke noe småtteri å komme hit for å få oppholdstillatelse og bedre liv.  Det er godt kjent i historien at kvinner har hatt problemer med å forsørge seg alene og har funnet seg menn som kunne forsørge dem.  Når kvinnene kommer med håp om bedre liv da er det ikke vold de har i tankene.  Det å "importere" kvinner og mishandle dem siden når de ikke er akkurat som mennene drømmer om er grusomt, og det er mennenes ansvar.  Hvor ofte har jeg ikke hørt at menn har biologisk behov for sex, og det bruker menn til å unnskylde sin oppførsel mange ganger.

Kvinner i vår del av verden er blitt selvstendige og skiller seg oftere og oftere fra sine menn.  Det skjer (heldigvis ikke ofte, men ofte nok) at mennene dreper sine koner når de har tenkt å forlate dem.  Menn i dag er forvirret i sine roller.  Det er flere og flere som blir tapere i dagens samfunn.  Det skjer allerede i skolesystemet hvor de faller ut.  Det begynner å bli mer og mer forskning på dette, men ikke nok.  Samfunnet må ta tak i dette med alle de taperne som blir i moderne samfunn.

Anonymkode: 45cfc...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må slutte å være så kravstore. Jeg kjenner ingen menn som tar til takke med en dame som er uføretrygdet, sliter med sykdom  eller som er mindre pen utseendemessig.

Anonymkode: c3b59...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn må slutte å være så kravstore. Jeg kjenner ingen menn som tar til takke med en dame som er uføretrygdet, sliter med sykdom  eller som er mindre pen utseendemessig.

Anonymkode: c3b59...067

Og du tror damer tar til takke med en mann som er uføretrygdet, sliter med sykdom eller som er mindre pen? 

Anonymkode: 2d937...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror damer tar til takke med en mann som er uføretrygdet, sliter med sykdom eller som er mindre pen? 

Anonymkode: 2d937...2ce

I min omgangskrets så ser jeg i hvertfall at det er flere damer med mindre pene og syke menn en omvendt. Ser det også i jobben min her i helsevesenet.  Vokste også opp med en ufør far som var psykisk og fysisk syk og min mor var sammen med han til den dagen han døde for 2 år siden.

Har også flere kompiser som er litt incelaktige  ( inkludert en bror ). Forsåvidt greie karer, men ikke verdens beste sosiale antenner,og som nok sikter for høyt når det kommer til partner. Jeg er overbevist om at hadde de skrudd ned litt på kravene så hadde de fått seg dame. 

Selv er jeg sammen med en mann som overhodet ikke er mer en kanskje maks 3 utseendemessig, men jeg elsker han og vi har det fint sammen. Skulle jeg konstant løpt rundt og lett etter en "chad" så hadde jeg vært singel.

Anonymkode: c3b59...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror damer tar til takke med en mann som er uføretrygdet, sliter med sykdom eller som er mindre pen? 

Anonymkode: 2d937...2ce

Det er kanskje ikke spørsmål om å ta til takke med, men kvinner har alltid vært i omsorgsroller.  De mestrer mye bedre å ta vare på en mann som er syk eller funksjonshemmet.  Menn vet ikke hva de skal gjøre engang.  Dette er satt på spissen, jeg kjenner menn som har tatt godt vare på sine koner under sykdom.

Det er mange flere menn som får lov å dø hjemme for konene får lov til å pleie dem hjemme.  Menn er vettskremte ved tanken alene.  Dette kommer kanskje til å forandre seg med kommende generasjoner, men det er ikke mange menn som er sykepleiere.

Anonymkode: 45cfc...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun hvite menn det er lov å snakke dritt om på gruppenivå. 

Anonymkode: 2d937...2ce

Det er ikke riktig.  det er lov "å snakke dritt" om MENN på gruppenivå.

Anonymkode: 45cfc...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke spørsmål om å ta til takke med, men kvinner har alltid vært i omsorgsroller.  De mestrer mye bedre å ta vare på en mann som er syk eller funksjonshemmet.  Menn vet ikke hva de skal gjøre engang.  Dette er satt på spissen, jeg kjenner menn som har tatt godt vare på sine koner under sykdom.

Det er mange flere menn som får lov å dø hjemme for konene får lov til å pleie dem hjemme.  Menn er vettskremte ved tanken alene.  Dette kommer kanskje til å forandre seg med kommende generasjoner, men det er ikke mange menn som er sykepleiere.

Anonymkode: 45cfc...973

Det stemmer ganske godt. Jeg klarer ikke å finne den igjen akkurat nå ( men skal lete videre), men jeg leste en forskningsrapport om at kvinner ble hos sine syke menn oftere en menn gadd å bli hos sine syke kvinner. De skiller  somregel fra den syke kona og drar avgårde for å finne seg en ny dame som kan ta vare på dem i stedet.

Jeg bare syns det er tåpelig når enkelte menn ( sier ikke at alle menn er sånn såklart) sutrer over at de ikke får seg dame og at feminismen har ødelagt alt, men om en dame som er ufør/syk eller mindre pen melder sin interesse så vil de ikke ha henne. Dette har jeg som sagt sett flere eksempler på i min mannlige omgangskrets og hos min bror.

Jeg kan også fortelle at jeg tidligere var ung ufør og alle menn jeg ble kontaktet av avviste meg så fort de fikk vite at jeg var ufør. Nå er jeg heldig nok til å ha kommet meg ut i arbeidslivet igjen.

Anonymkode: c3b59...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke riktig.  det er lov "å snakke dritt" om MENN på gruppenivå.

Anonymkode: 45cfc...973

Det er helst hvite menn det går utover, ellers er det "rasisme".

Anonymkode: 2d937...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min omgangskrets så ser jeg i hvertfall at det er flere damer med mindre pene og syke menn en omvendt. Ser det også i jobben min her i helsevesenet.  Vokste også opp med en ufør far som var psykisk og fysisk syk og min mor var sammen med han til den dagen han døde for 2 år siden.

Har også flere kompiser som er litt incelaktige  ( inkludert en bror ). Forsåvidt greie karer, men ikke verdens beste sosiale antenner,og som nok sikter for høyt når det kommer til partner. Jeg er overbevist om at hadde de skrudd ned litt på kravene så hadde de fått seg dame. 

Selv er jeg sammen med en mann som overhodet ikke er mer en kanskje maks 3 utseendemessig, men jeg elsker han og vi har det fint sammen. Skulle jeg konstant løpt rundt og lett etter en "chad" så hadde jeg vært singel.

Anonymkode: c3b59...067

Kvinnene på Doktoronline som er i full jobb vil neppe bli sammen med en uføretrygdet.

 

Anonymkode: 2d937...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...