Gå til innhold

Hva ville dere gjort i min situasjon nå? Til dere som liker å gi råd!


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (8 timer siden):

Jeg vet mye om asperger siden min datter har det, men når du har det og må du gjøre det beste ut av det. Hun vil ikke ha det heller men det har hun og må leve deretter, hun ønsker seg også venner osv. 

Ja man må leve slik kjedelig begrenset liv. Det irriterer meg at jeg er for talentløs til å kaste det fra meg. Livet med Asperger er ikke bra nokk! Navnet på diagnosen er ikke engang fancy. En hører det er en slik lavstatus diagnose. Adhd høres i det minste litt spenstig ut. 
 

Jeg opplever hele tiden at folk blir litt skuffa for at jeg ikke er helt slik som jeg ser ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Ja man må leve slik kjedelig begrenset liv. Det irriterer meg at jeg er for talentløs til å kaste det fra meg. Livet med Asperger er ikke bra nokk! Navnet på diagnosen er ikke engang fancy. En hører det er en slik lavstatus diagnose. Adhd høres i det minste litt spenstig ut. 
 

Jeg opplever hele tiden at folk blir litt skuffa for at jeg ikke er helt slik som jeg ser ut 

Herregud, du høres ekstremt overfladisk og blond ut.

Anonymkode: 9b977...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, du høres ekstremt overfladisk og blond ut.

Anonymkode: 9b977...8b6

Og dette er en gammeldags hersketeknikk. Det er dette som er en del av problemet. Jeg blir møtt med slik «herregud» når jeg sier ting slik jeg mener det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Og dette er en gammeldags hersketeknikk. Det er dette som er en del av problemet. Jeg blir møtt med slik «herregud» når jeg sier ting slik jeg mener det

Navnet på diagnosen er ikke fancy nok. Skjerp deg! Ellers heter det autisme nå. Asperger er på vei ut.

Anonymkode: 9b977...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Navnet på diagnosen er ikke fancy nok. Skjerp deg! Ellers heter det autisme nå. Asperger er på vei ut.

Anonymkode: 9b977...8b6

Jeg mente at jeg tiltrekker meg bare sånn ufancy. Dette har jeg følt på hele livet. Jeg hørte navnet Asperger for første gang da jeg var 19, og da fikk jeg en ekkel følelse av at det er det jeg har. Men jeg håpet jeg kunne spise meg vekk fra symptomene.. men nei.. og nå er det liksom ingenting å se frem til. Fordi jeg har denne dritt hjernen. Jeg må ta ALT så jævla alvorlig fordi alt får så store konsekvenser. Dritt hjerne. Totalt ubrukelig. Jeg ødelegger også baby bildene av meg.. den jenta skulle ikke blitt født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg mente at jeg tiltrekker meg bare sånn ufancy. Dette har jeg følt på hele livet. Jeg hørte navnet Asperger for første gang da jeg var 19, og da fikk jeg en ekkel følelse av at det er det jeg har. Men jeg håpet jeg kunne spise meg vekk fra symptomene.. men nei.. og nå er det liksom ingenting å se frem til. Fordi jeg har denne dritt hjernen. Jeg må ta ALT så jævla alvorlig fordi alt får så store konsekvenser. Dritt hjerne. Totalt ubrukelig. Jeg ødelegger også baby bildene av meg.. den jenta skulle ikke blitt født. 

Blir skikkelig deppa av å lese alt det negative du skriver hele tiden. Hver gang heretter skal jeg ALDRI gå inn på noen tråder eller innlegg som du har skrevet. ALDRI!!!

Anonymkode: 5ed54...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blir skikkelig deppa av å lese alt det negative du skriver hele tiden. Hver gang heretter skal jeg ALDRI gå inn på noen tråder eller innlegg som du har skrevet. ALDRI!!!

Anonymkode: 5ed54...d09

Hvorfor blir du deppa? Jeg blir også deppa av ting jeg leser om Asperger. Om det kommer fra forum eller artikler fra forskere. Men skal jeg la være bare fordi sannheten er ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir skikkelig deppa av å lese alt det negative du skriver hele tiden. Hver gang heretter skal jeg ALDRI gå inn på noen tråder eller innlegg som du har skrevet. ALDRI!!!

Anonymkode: 5ed54...d09

Og dette er faktisk slik jeg har det inni meg. Jeg har ikke kunnet gjøre noe pga denne diagnosen og det er vanskelig å se muligheter. Det er jo typisk for AS å være ensporet og lite fleksibel. Jeg ser bare ikke mulighetene! Og så erfarer jeg ofte at ting jeg satser på er totalt uoverkommelig. Jeg fant en mulighet som ikke krevde skole, men denne måtte jeg også lukke dørene..eller dørene ble lukket også her. Fordi jeg ikke har denne brusende glade personligheten. Jeg får det ikke til samme hvor mye jeg prøve!!! Man får kanskje bare innse at en har en hjerne som har for lite dopamin eller hva faen det er eller det er noen ødelagte deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (23 minutter siden):

Problemet mitt er nok at jeg ikke føle jeg har noen venner noe sted. Passer liksom aldri

De fleste med asperger opplever nok det. 

Anonymkode: 9b977...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste med asperger opplever nok det. 

Anonymkode: 9b977...8b6

Nei nettopp så hvordan kan jeg leve ? Er hjernen laget slik «jeg er nornal men jeg skal ikke fungere sosialt» jævla dritt hjerne jeg skjønte det vel allerede som barn. Jævla dritt barn. Som ikke klarte seg sosialt og bare ble traumatisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Nei nettopp så hvordan kan jeg leve ? Er hjernen laget slik «jeg er nornal men jeg skal ikke fungere sosialt» jævla dritt hjerne jeg skjønte det vel allerede som barn. Jævla dritt barn. Som ikke klarte seg sosialt og bare ble traumatisert

Man må tilpasse seg situasjonen og gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 9b977...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (54 minutter siden):

Problemet mitt er nok at jeg ikke føle jeg har noen venner noe sted. Passer liksom aldri

Hvis du oppfører deg i virkeligheten slik du gjør her inne så er det ikke rart du ikke får venner. Du virker utrolig overfladisk, hatsk, fordomsfull og frekk.

Anonymkode: af7ef...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (53 minutter siden):

Problemet mitt er nok at jeg ikke føle jeg har noen venner noe sted. Passer liksom aldri

Hvis du er like positiv med folk rundt deg som du er når du sitter bak skjermen så forstår jeg veldig godt at det er vanskelig for deg å få venner. Her på DOL spyr du bare ut eder og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man må tilpasse seg situasjonen og gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 9b977...8b6

Men hva betyr dette? Jeg gidder ikke tilpasse meg noe jævla aspergerliv. Så kjedelig alt er. Livet er bare slik du blir født det. Ingen vits i å ha drømmer. Jeg visste innerst inne at jeg ikke kom til å klare noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Fionys skrev (5 minutter siden):

Hvis du er like positiv med folk rundt deg som du er når du sitter bak skjermen så forstår jeg veldig godt at det er vanskelig for deg å få venner. Her på DOL spyr du bare ut eder og galle.

Har blitt verre med tiden FORDI jeg får spørsmål om jeg har aspeeger og at jeg må finne kurs før jeg kan leve et vanlig liv, for jeg ser ikke hva som er riktig å se hele tiden. Men det finnes ikke noe slik kurs. Alt er oppskrytt. Til og med hjelp. Jeg trodde jeg skulle få hjelp å bli kvitt trekkene men endte opp ned å tenke «hva faen er det her egentlig». 
Det er som å leve med en skjult sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Altså jeg er glad og tror jeg finner plassen i livet, men så viser det seg at aspergersefaenskapet er tilste. Jævla bortkasta hjernesøppel. Ødelegger jo all moroa. Jeg hadde tatt livet mitt om jeg visste det skulle bli slik. Synd jeg fikk oppleve gleden i det hele tatt. Reiste liksom bare opp på toppen litt så måtte jeg ned igjen på bunnen, på autistplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Altså jeg er glad og tror jeg finner plassen i livet, men så viser det seg at aspergersefaenskapet er tilste. Jævla bortkasta hjernesøppel. Ødelegger jo all moroa. Jeg hadde tatt livet mitt om jeg visste det skulle bli slik. Synd jeg fikk oppleve gleden i det hele tatt. Reiste liksom bare opp på toppen litt så måtte jeg ned igjen på bunnen, på autistplassen.

Det begynner å holde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...