Gå til innhold

Hvor høy IQ har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

slabbedask skrev (6 minutter siden):

Hårfint under 70.

Tror deg ikke. Du virker da mer oppegående enn som så! 😅

Anonymkode: 14e2c...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am so smart S M R T;; I mean S M A R T.

 

Jeg husker ikke nøyaktig, men det var litt over middels. IQ tester er egentlig verdiløse. Hvor høy iq man har er uinteressant for andre enn narsissistene som skryter av hvor smarte de er.

Anonymkode: e8373...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En psykolog som testet meg  skrev at jeg har over 130. Mer vet jeg ikke. Men scoret bra nok for Mensa. Så  summen av dette her gitt meg vitnemål i haugevis fra UiO, men i bunn og grunn er jeg en idiot. Det er så utrolig mye jeg ikke kan. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitina skrev (6 timer siden):

En psykolog som testet meg  skrev at jeg har over 130. Mer vet jeg ikke. Men scoret bra nok for Mensa. Så  summen av dette her gitt meg vitnemål i haugevis fra UiO, men i bunn og grunn er jeg en idiot. Det er så utrolig mye jeg ikke kan. 

 

I hvilke sammenheng testet du deg?

Anonymkode: a4660...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skåret rundt mellom 120-130 i min ungdom.  Men tok en ny test nylig som lå noe lavere. Jeg er kanskje blitt litt tregere med årene når det gjelder slike tester men samtidig har jeg mer livsvisdom. Blitt klokere på livet og mennesker. Det betyr vel også noe? 

Anonymkode: 16433...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Helt normal iq. Tok da jeg testet meg for ADD og Asperger. Mulig det var 129? Iq bryr meg egentlig ikke for det er bare et tall. Plutselig kommer det en overskrift i avisen om at «iq’en har vært målt feil hele tiden» 😛 og så har folk gått og trodd at de er smartere enn alle eller dummere enn alle. Hvordan vet vi at disse testene er rikitg fremgangsmåte? 
 

Er det eq det andre heter? Jeg klarer å kjenne energier. Ikke bokstavelig talt på folk og slik liksom, men jeg kan føle om det er noe jeg ikke bør dra på, om det kommer til å bli avlyst eller om jeg virkelig bør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke konsentrasjon til å ta IQ tester, har sikkert lav IQ. Og hva sier de egentlig IQ testene? Det lurer jeg på. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Hva betyr det å ha høy IQ? Betyr det at man kan bli hva man vil? Å gå på skole er jo noe annet enn IQ tester? 

 

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg har ikke konsentrasjon til å ta IQ tester, har sikkert lav IQ. Og hva sier de egentlig IQ testene? Det lurer jeg på. 

IQ (intelligenskvotient) er et mål for intelligensnivå, uttrykt som et tall.

Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans og evnen til å lære. Likevel vil et barn med høy intelligens  i stor grad være avhengig av stimulans fra miljøet rundt seg og egen motivasjon for å utnytte den iboende intelligensen, og utvikle evnene sine. En vanlig misforståelse er at personer med mye kunnskap eller faglig dybde og dyktighet har høy intelligens, men det er ikke nødvendigvis tilfellet, selv om høy intelligens er et godt utgangspunkt for det.

Personer med høy intelligens er gjerne veldig nysgjerrige og vitebegjærlige, og har stor læreevne. Derfor har de ofte mye kunnskap om verden rundt seg, er kreative og har god hukommelse. Intelligente ser gjerne løsninger og sammenhenger der andre ikke gjøre det.

Litt mer teknisk kan vi si at intelligens er evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette innebærer spatial orientering, verbale og språklige evner, allmennkunnskap, hurtighet, arbeidsminne og evne til å forstå verden og samfunnet en lever i. Alle disse egenskapene har sterk sammenheng med hverandre.

Den gjennomsnittlige IQ-en i verdens befolkning er 100. Snaut 96% av befolkningen har en score på mellom 70 og 130, mens cirka 2% har høyere IQ enn 130, og cirka 2% har lavere IQ enn 70.

Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng. IQ handler først og fremst om ditt potensial til å lære, og evnen til å analysere, forstå og se sammenhenger. Men det er veldig miljøavhengig i hvilken grad du har fått utnyttet og utviklet dette potensialet.

Anonymkode: 8a850...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

IQ (intelligenskvotient) er et mål for intelligensnivå, uttrykt som et tall.

Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans og evnen til å lære. Likevel vil et barn med høy intelligens  i stor grad være avhengig av stimulans fra miljøet rundt seg og egen motivasjon for å utnytte den iboende intelligensen, og utvikle evnene sine. En vanlig misforståelse er at personer med mye kunnskap eller faglig dybde og dyktighet har høy intelligens, men det er ikke nødvendigvis tilfellet, selv om høy intelligens er et godt utgangspunkt for det.

Personer med høy intelligens er gjerne veldig nysgjerrige og vitebegjærlige, og har stor læreevne. Derfor har de ofte mye kunnskap om verden rundt seg, er kreative og har god hukommelse. Intelligente ser gjerne løsninger og sammenhenger der andre ikke gjøre det.

Litt mer teknisk kan vi si at intelligens er evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette innebærer spatial orientering, verbale og språklige evner, allmennkunnskap, hurtighet, arbeidsminne og evne til å forstå verden og samfunnet en lever i. Alle disse egenskapene har sterk sammenheng med hverandre.

Den gjennomsnittlige IQ-en i verdens befolkning er 100. Snaut 96% av befolkningen har en score på mellom 70 og 130, mens cirka 2% har høyere IQ enn 130, og cirka 2% har lavere IQ enn 70.

Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng. IQ handler først og fremst om ditt potensial til å lære, og evnen til å analysere, forstå og se sammenhenger. Men det er veldig miljøavhengig i hvilken grad du har fått utnyttet og utviklet dette potensialet.

Anonymkode: 8a850...308

Ok takk for at du svarte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (46 minutter siden):

Har inntrykk av at det bare er de med lav EQ som er opptatt av IQ 😅

Det var slemt sagt. 

Anonymkode: 14e2c...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Har inntrykk av at det bare er de med lav EQ som er opptatt av IQ 😅

EQ og emosjonell intelligens er funnet opp, markedsført og solgt av Daniel Goleman og Howard Gardner. EQ er ikke følelsenses svar på IQ. IQ er noe vi vet mye om hva er. Hva EQ er, og hvordan det skal måles, vet vi ikke.

Anonymkode: 8a850...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...