Gå til innhold

Hvorfor vite om man er deprimert eller bare lat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

F.eks. nå har jeg lyst til å bare gå og legge meg. Er jeg lat eller deprimert?

Anonymkode: 71dd4...e91

Deprimert er noe som i hovedregel skal vare i flere uker for at det skal kalles depresjon. 

Har du nesten bare ligget i senga og ikke gjort noe du syns var morsomt på flere uker? Isåfall er du nok deprimert. 

Anonymkode: 69141...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Når du mister interesse og motivasjon og dette vedvarer i over 1 uke uten at du har blitt dumpet eller noe annet lignende så er du deprimert. 
Da mæ man prøve å finne grunnen til sin depresjon. Tankens kraft kan hjelpe veldig, men det tar gjerne tid å komme dit. Jeg er der nå og jeg kjenner at depresjonen prøver seg av og til. Vær har også en del å si.

Måten min depresjon kan melde seg på er at den sier «dette er ikke vits, jeg kan bare sette meg på nav resten av livet fordi det er nok av mennesker på denne kloden som kan ta jobben» altså at man er ubetydelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (51 minutter siden):

 Ved depresjon har jeg sterke mentale smerter

Hvordan arter mentale smerter seg?

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (1 minutt siden):

Smertehelvete å leve i

Ja, men hvordan kjenner du smerter? Er de fysiske som kniver i hodet? Eller er det mer følelsesmessig vondt med tanker som plager deg og følelser som går ned og trykker deg ned?

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, men hvordan kjenner du smerter? Er de fysiske som kniver i hodet? Eller er det mer følelsesmessig vondt med tanker som plager deg og følelser som går ned og trykker deg ned?

Anonymkode: 04896...4db

Når jeg er deprimert får jeg utrolig mange negative tanker om meg selv og alt jeg ikke klarer, ser veldig ned på meg selv. Det er følelsesmessig vondt å tro man ikke betyr noe og er et null. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, men hvordan kjenner du smerter? Er de fysiske som kniver i hodet? Eller er det mer følelsesmessig vondt med tanker som plager deg og følelser som går ned og trykker deg ned?

Anonymkode: 04896...4db

Det er enkelt og greit indre smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (6 minutter siden):

Det er enkelt og greit indre smerter. 

Det blir for vagt for meg. Klarer ikke å forstå det. Sorry. 

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det blir for vagt for meg. Klarer ikke å forstå det. Sorry. 

Anonymkode: 04896...4db

Ja da har du ikke opplevd dette, bra for deg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Når jeg er deprimert får jeg utrolig mange negative tanker om meg selv og alt jeg ikke klarer, ser veldig ned på meg selv. Det er følelsesmessig vondt å tro man ikke betyr noe og er et null. 

Takk for forklaring. Men blir du trist og deprimert når du har følelsesmessig vondt?

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (12 minutter siden):

Ja da har du ikke opplevd dette, bra for deg det

Det kan du ikke konkludere med. 

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for forklaring. Men blir du trist og deprimert når du har følelsesmessig vondt?

Anonymkode: 04896...4db

Ja kan bli trist men også helt likegyldig til alt, men det er vondt å være deprimert. Man er ikke helt seg selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan du ikke konkludere med. 

Anonymkode: 04896...4db

Er jo du som sier du ikke har det sånn og ikke skjønner opplevelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (1 minutt siden):

Er jo du som sier du ikke har det sånn og ikke skjønner opplevelsen

Det er nok heller du som ikke evner å forklare hva det dreier seg om. Du sier bare 'indre smerte', men greier ikke å sette ord på hva det innebærer. Stjernestøv greide det, men ikke du. 

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok heller du som ikke evner å forklare hva det dreier seg om. Du sier bare 'indre smerte', men greier ikke å sette ord på hva det innebærer. Stjernestøv greide det, men ikke du. 

Anonymkode: 04896...4db

Fordi det ikke har med tanker osv å gjøre. Det er ren og skjær smerte inni en. Enkelt å forstå for de som opplever det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (Akkurat nå):

Fordi det ikke har med tanker osv å gjøre. Det er ren og skjær smerte inni en. Enkelt å forstå for de som opplever det selv

Ok. Gir meg der og konkluderer med at du ikke greier å forklare med ord hvordan det oppleves. Vi har alle våre utfordringer. 

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Gir meg der og konkluderer med at du ikke greier å forklare med ord hvordan det oppleves. Vi har alle våre utfordringer. 

Anonymkode: 04896...4db

Herregud du er frekk. Jeg har beskrevet nøyaktig hvordan det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (Akkurat nå):

Herregud du er frekk. Jeg har beskrevet nøyaktig hvordan det er

Nope. Det du sa var 'indre smerte' og at ingen kan forstå hva det dreier seg om før en har opplevd det selv. Og det er du som er frekk når du sier at jeg ikke kan ha opplevd det selv når jeg ikke vet hvordan det kan beskrives. Du aner vel ingenting om hva jeg har opplevd og hvordan jeg opplever ting. Jeg lurte på det fordi jeg ville sammenligne med om det var sånn jeg opplevde det å ha indre smerte. 

Anonymkode: 04896...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...