Gå til innhold

Drikker du mye coca cola (ofte kalt kokka av connaisseurer)


AnonymBruker

Hvor mange liter blir det i uka?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor mange liter blir det i uka?

    • Drikker ikke slikt skvip
      5
    • En halvliter
      2
    • En liter eller to
      1
    • Rundt fem liter kanskje
      1
    • Tipper ti liter
      2
    • Tenker vi sier 15 til 20 liter
      0
    • 25 liter eller mer
      1


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det så at trygdede er ekstra hissige på colaen?

Anonymkode: bd8c8...76e

Vi har alle vårt og noen påstår at summen av ens laster vil alltid være konstante - eller noen benytter seg av det som en unnskyldning til å kunne fortsette i samme, gamle sporet. Det sies at om en skal slutte med en uvane, kan en god motivasjonsfaktor være å avsette de kronene pr. måned en hadde brukt på en uvane, enten det er på brus, kaffe, røyking, sjokolade, snacks, alkohol, snus, pølser, pizza, energidrikker e.l., og overføre de til en egen konto som forvaltes av en god venn av seg. Om en har klart å slutte med uvanen innen et år og overført pengene til denne kontoen, kan de brukes til noe til seg selv, om ikke, brukes de til en organisasjon eller et arbeid som går totalt imot ens egne prinsipper og holdninger.

For vedkommende som drikker ca. 10 liter Cola i uken, vil det si ca. 7.790 kr. pr. år. For den som drikker 25 liter pr. uke,bruker vedkommende 19.475 kr pr. år. Da har jeg tatt utgangspunkt i dagens pris på Kolonial for en 4 pakning med Cola som var på 89,90 og literpris på 14,98. Jeg synes slik utregning er litt morsom å foreta i min egen husholdning for å se konsekvenser i egne valg en faktisk tar i hverdagen :) Jeg har heldigvis ikke en økonomi der jeg trenger å snu på hver krone, men jeg er også bevisst å ikke sløse der det kan unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
stjernestøv skrev (21 timer siden):

Ja har funnet ut at det er mange som drikker pepsi max, man legger jo ikke på seg av det og får metthetsfølelse. :) 

Det er sant  :) . Den er veldig god! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg drikker ikke sukkerfri brus. Drikker gjerne ekte Coca Cola hvis jeg først skal ha brus. Jeg drakk muligens et glass eller to med brus (trolig cola) i et selskap for ca ti dager siden. Kjøpte en halv liter cola på vei hjem fra vinterferie i går, men jeg drakk bare halve flaska. Synes det er knallgodt med kald cola dersom jeg har gått på ski, løpt eller ligger og soler meg.

Jeg savner et alternativ på lista - at jeg drikker cola, men mindre enn en halvliter per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Eva Sofie skrev (6 timer siden):

Vi har alle vårt og noen påstår at summen av ens laster vil alltid være konstante - eller noen benytter seg av det som en unnskyldning til å kunne fortsette i samme, gamle sporet. Det sies at om en skal slutte med en uvane, kan en god motivasjonsfaktor være å avsette de kronene pr. måned en hadde brukt på en uvane, enten det er på brus, kaffe, røyking, sjokolade, snacks, alkohol, snus, pølser, pizza, energidrikker e.l., og overføre de til en egen konto som forvaltes av en god venn av seg. Om en har klart å slutte med uvanen innen et år og overført pengene til denne kontoen, kan de brukes til noe til seg selv, om ikke, brukes de til en organisasjon eller et arbeid som går totalt imot ens egne prinsipper og holdninger.

For vedkommende som drikker ca. 10 liter Cola i uken, vil det si ca. 7.790 kr. pr. år. For den som drikker 25 liter pr. uke,bruker vedkommende 19.475 kr pr. år. Da har jeg tatt utgangspunkt i dagens pris på Kolonial for en 4 pakning med Cola som var på 89,90 og literpris på 14,98. Jeg synes slik utregning er litt morsom å foreta i min egen husholdning for å se konsekvenser i egne valg en faktisk tar i hverdagen :) Jeg har heldigvis ikke en økonomi der jeg trenger å snu på hver krone, men jeg er også bevisst å  sløse der det kan unngås.

Vi er nok en del som bruker mye penger på snacks, uansett situasjon om vi er i jobb, uføre eller arbeidsledig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...