Gå til innhold

Til middag i dag?


Eva Sofie

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
påskelilje skrev (4 timer siden):

Å, det så veldig godt ut!!! 

Det er veldig godt! Tar bare litt tid å lage... Jeg lager den uten dill, da, for det liker jeg ikke så godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tranmarinert svinelever med brokkoli og brekkbønner. Jeg kasta alt!

Anonymkode: ba423...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes fruene på DOL lager flotte middager selv på en vanlig arbeidsdag.

Anonymkode: 1f530...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (23 timer siden):

Hva skal du ha til middag i dag?

Selv skal vi ha nachos med bl.a. løk, paprika og ananas i, anrettet i tacotubs og gratinert i ovn med litt ost på toppen... En av mine meksikanske favoritter :) 

 Nachos i tacotubs var nytt for meg. Bruker du krydret kjøtt i tillegg til løk, paprika og ananas over nachosene da? Stusser litt over at du anretter i tacotubs når du allerede har brukt nachos, blir ikke det litt smør på flesk og mye maisskjell da? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (1 time siden):

 Nachos i tacotubs var nytt for meg. Bruker du krydret kjøtt i tillegg til løk, paprika og ananas over nachosene da? Stusser litt over at du anretter i tacotubs når du allerede har brukt nachos, blir ikke det litt smør på flesk og mye maisskjell da? :D 

Nja, mulig jeg uttrykte meg litt uklart. Istedenfor å ha nachosen på et ildfast fat/form, har jeg det i et tubs. Om kjøtt- og grønnsaksblandingen blir passelig tør (ikke for mye væske) kan en nemlig spise tubsene direkte fra hånden, men det mislykkes jeg med i går. Jeg bruker taco spicemix krydder (kokt ut med ananassaften fra hermetiserte ananas + litt vann for å dempe smaken litt siden vi hadde en som skulle spise me oss som ikke er glad i sterk mat) og som nevnt grønnsaker, men i oppramsingen glemte jeg å nevne ananas og småoppkuttet gulrotbiter (faktisk!). Jeg forsøker å få mest mulig grønnsaker jeg klarer i kosten og smetter det inn her og der i middagen der jeg kan få det til. Det går nesten litt sport i det - å få mest mulig grønnsaker, men at det fremdeles skal være svært godt og ikke gå utover noe annet.

Men vet du, det å knuse over bare et par-tre plag med nachochips over hver tubs (ikke mer!) før jeg legger over en osteskive (eller to for den som er svært glad i ost) gir en litt ekstra crunch på toppen som utgjør svært mye.

På samme måte har jeg også anrettet meksikansk gryte (min er hjemmelaget, men det går sikkert bra med Toros også). Om en ønsker å få litt mer fyll i hver tubs, kan en blande inn ca. 2 dl kokt ris pr. 400 g kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I dag er det diverse grønnsaker i langpanna i ovnen (poteter, gulrøtter, kålrot, vårløk, asparges, selleri) i olivenolje + noen småbiter med laks.

Litt restemiddag altså. Lukter godt, så nå skal vi straks spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...