Gå til innhold

Er det vanlig å gosse seg over å ikke klare ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spiser for mye, men klarer ikke å la være for det. For jeg har noe i hodet mitt som ikke vil at jeg skal klare å gå ned. Ikke en hørbar stemme, men en indre stemme som jeg tror er meg selv. Den sier til meg at jeg ikke fortjener bedre. Er det normalt ved noen typer med psykisk sykdom? Den eneste diagnosen jeg har er overspisingslidelse. Takknemlig hvis noen vil svare. 

Anonymkode: 5af93...add

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og det gjelder ikke bare på vektfronten, men på andre områder også. Feks unnet jeg meg ikke å få ferdig utdannelsen min fordi jeg følte at jeg ikke fortjente det. Jeg saboterte meg selv med viten og vilje. Det må vel være noe sykt ved det utover å ha en depressiv lidelse og overspisingslidelse. 

AnonymBruker

Det jeg også lurer på er hvor problemstillingen min hører hjemme. Om det er under psykiatri eller på vektforumet. Jeg laget nettopp en tråd der og så langt synes jeg det ihvertfall virker som om det er hyggeligere mennesker der. På dette forumet fikk jeg en ublid velkomst og ble beskyldt for mye og ble ikke trodd. Tror noen her burde tenke seg litt om også hva ting dere sier kan gjøre med andre. Jeg forsvant herfra kjapt etter det og gikk tilbake til KG. Men lusker nå tilbake med halen mellom bena, for jeg trenger virkelig hjelp! Jeg sliter virkelig! Dere kan lese på vektforumet også det jeg skrev hvis dere vil bli litt kjent med meg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

DJeg spiser for mye, men klarer ikke å la være for det. For jeg har noe i hodet mitt som ikke vil at jeg skal klare å gå ned. Ikke en hørbar stemme, men en indre stemme som jeg tror er meg selv. Den sier til meg at jeg ikke fortjener bedre. Er det normalt ved noen typer med psykisk sykdom? Den eneste diagnosen jeg har er overspisingslidelse. Takknemlig hvis noen vil svare. 

Jeg føler hele tiden at jeg ikke fortjener et verdig og greit liv som alle andre. Jeg har ingen venner, sliter på kjærlighetsfronten, sliter på jobbmarkedet, sliter med å finne en bolig etc. Jeg er alltid alene og relasjonene mine er bare slit og negative. Alle andre har liksom venner, får tilfredsstilt sexlivet sitt, har tilfredsstillende relasjoner med hengivne og positive mennesker rundt seg som oppriktig elsker de og støtter de. Har en kjæreste, men føler han ikke gir så mye kjærlighet og er gjerrig som alle andre, og krever mye av meg. Blir sjalu på alle andre som får en fin partner og får seg ekteskap og barn.. er lei av å bli avvist av venner, familien og kjæresten. Er lei av at de kommer og går som de vil, at de plutselig ikke tar kontakt på lenge og mener de er opptatt med seg og sitt, javel? Hvor skal jeg gå da? En kjæreste skal jo ikke være for opptatt for partneren sin og ikke ta kontakt på over en uke, når hen nettopp ønsket å ringes hver dag, og når det er avstandsforhold også. Lei av vinglete og upålitelige folk, lei av å bli avvist og lei av å være uelsket. 

Anonymkode: 1d425...ead

Annonse

AnonymBruker

Klager du så mye ute blant folk også? Utrolig energitappende å henge med sytete og klagete folk. Da holder heller folk seg borte for å beskytte seg seg mot negativ energi.

Du finner en hver mulighet til å starte en ny tråd der du kan klage over livet ditt. Utrolig slitsomt. Feks denne tråden som egentlig skulle handle om hva din mangel på selvdisiplin rundt matinntak kanskje kunne handle om. Så fant du igjen heller en anledning til å sutre over alle de andre negative tingene i livet ditt.

Du har nok helt klart flere diagnoser samtidig, og de sosialt uintelligente antennene får meg til å tenke i retning Asberger. I tillegg til snev av flere ulike personlighetsforstyrrelser.

Når dette er sagt, så håper jeg virkelig du vil jobbe videre med denne mangelen på selvdisiplin som du sliter med. Kan du feks prøve å klare å skrive kun ett innlegg i uka om hvor misfornøyd du er med livet ditt? Ikke flere ganger til dagen eller i uka. Du er med å få meg til å vegre meg for å kikke innom forumet her fordi jeg rr så lei av overskrifter med gjentagende klaging! Dette er siste kommentaren jeg kommer til å gi deg. Virker som all respons er god respons for deg her.

Håper likevel du vil tenke over hva jeg sier her. Ingen mennesker liker å henge med folk med slik negativ og egoistisk væremåte, verken ute i det virkelige liv eller på forum. 

Anonymkode: bdfd7...7f8

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (10 timer siden):

Jeg har også denne. Jeg saboterer meg selv fordi jeg ikke føler at jeg fortjener noe. Jeg skjønner ikke hva dette er. 

Velger å svare deg siden du var den eneste som holdt deg til saken. Nei, det er ikke lett å skjønne hvor sånt kommer ifra. Jeg tror det for min del handler om noe mobbing fra skoledagene, men vet ikke. 

Vet du noe om hva depressiv lidelse er? Jeg skrev over at jeg hadde det, men da jeg undersøkte nærmere på nettet i går om hva depressiv lidelse var gir noe skjønte jeg at det var ikke det jeg hadde. Jeg hadde en depresjon i 20 årene og da fikk jeg diagnosen depresjon. Men det er nok ikke depressiv lidelse da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...