Gå til innhold

Teknologien ødelegger all moroa


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Vi mennesker blir ikke brukandes til noe til slutt. Jeg er glad jeg ikke er barn nå, for de har da i vente så mye kjedsomhet. Nå kommer det kunstige modeller, profiler..rett og slett personer på nett. De ser ut som ekte mennesker. Kommer vel snart kunstige skuespillere og. Hva skal vi da? At vi bare blir enda fler gjør det ikke bedre heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Vi mennesker blir ikke brukandes til noe til slutt. Jeg er glad jeg ikke er barn nå, for de har da i vente så mye kjedsomhet. Nå kommer det kunstige modeller, profiler..rett og slett personer på nett. De ser ut som ekte mennesker. Kommer vel snart kunstige skuespillere og. Hva skal vi da? At vi bare blir enda fler gjør det ikke bedre heller 

Livet er det du gjør det til.

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Livet er det du gjør det til.

Anonymkode: c6446...2a5

Hvordan da???? Hvordan får jeg feks tyrkisk kjæreste og reiser? Vi har jo begrensninger! Så nei, man skaffer seg ikke bare det livet man vil. Jeg var nær, men havnet som vanlig på ikke-ønsket listen. Det må være aspergersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Hvordan da???? Hvordan får jeg feks tyrkisk kjæreste og reiser? Vi har jo begrensninger! Så nei, man skaffer seg ikke bare det livet man vil. Jeg var nær, men havnet som vanlig på ikke-ønsket listen. Det må være aspergersen

Har du virkelig asperger?

Anonymkode: bfddb...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (40 minutter siden):

Hvordan da???? Hvordan får jeg feks tyrkisk kjæreste og reiser? Vi har jo begrensninger! Så nei, man skaffer seg ikke bare det livet man vil. Jeg var nær, men havnet som vanlig på ikke-ønsket listen. Det må være aspergersen

Men når Plan A ikke går, går man selvfølgelig for plan B. Nå har du jo ettertrykkelig uttrykt utallelige ganger her at det ikke er mulig for deg å finne han du ønsker i Tyrkia. Hva da med å realitetsorientere seg på nytt. Og ja, det er kanskje kjedelig, men livet er ikke gøy og en lek hele veien.Det var slik barndommen var. Men ikke slik livet er som voksen, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Men når Plan A ikke går, går man selvfølgelig for plan B. Nå har du jo ettertrykkelig uttrykt utallelige ganger her at det ikke er mulig for deg å finne han du ønsker i Tyrkia. Hva da med å realitetsorientere seg på nytt. Og ja, det er kanskje kjedelig, men livet er ikke gøy og en lek hele veien.Det var slik barndommen var. Men ikke slik livet er som voksen, dessverre.

Og da er det ikke vits i å leve. For det er bare å innstille seg på at alt blit kjedelig. Det er liksom bare kjedelig hele veien. Jeg vil ikke gå i mors fotspor ellr gjøre det sommer typisk for de jeg r vokst opp blandt. Er så irriterende at en hele tiden må gå for plan B. Livet er liksom ikke noe spennende når man hele tiden må redusere kravene og jeg vil ikke engang si jeg har hatt høye krav. Jeg krever ikke å få meg hus på Malibu. Heller ikke på Holmenkollen. Jeg følte meg bare så hjemme i Tyrkia. Hvorfor skal dette alltid fnyses av? Det er kanskje ikke typisk norsk eller eller de jeg er vokst opp blandt. Men jeg liker å bryte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har du virkelig asperger?

Anonymkode: bfddb...69c

Hvordan det? Tydeligvis fikk jeg diagnosen isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hvordan det? Tydeligvis fikk jeg diagnosen isåfall

Trodde ikke aspergere var gå glade i å reise og møte nye mennesker. Vanligvis blir vi slitne av slikt.

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Og da er det ikke vits i å leve. For det er bare å innstille seg på at alt blit kjedelig. Det er liksom bare kjedelig hele veien. Jeg vil ikke gå i mors fotspor ellr gjøre det sommer typisk for de jeg r vokst opp blandt. Er så irriterende at en hele tiden må gå for plan B. Livet er liksom ikke noe spennende når man hele tiden må redusere kravene og jeg vil ikke engang si jeg har hatt høye krav. Jeg krever ikke å få meg hus på Malibu. Heller ikke på Holmenkollen. Jeg følte meg bare så hjemme i Tyrkia. Hvorfor skal dette alltid fnyses av? Det er kanskje ikke typisk norsk eller eller de jeg er vokst opp blandt. Men jeg liker å bryte ting.

Bodde du lenge i Trykia?

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bodde du lenge i Trykia?

Anonymkode: c6446...2a5

4 mnd

Anonymkode: af39c...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

4 mnd

Anonymkode: af39c...57d

Hvorfor reiste du hjem hvis det var så fint der?

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (14 minutter siden):

Hvordan det? Tydeligvis fikk jeg diagnosen isåfall

Jo du har nok asperger. Typisk å være veldig opptatt av diagnosen sin og henge seg opp i problemer.

Anonymkode: bfddb...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo du har nok asperger. Typisk å være veldig opptatt av diagnosen sin og henge seg opp i problemer.

Anonymkode: bfddb...69c

Det gjør da folk med EUPF også.

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor reiste du hjem hvis det var så fint der?

Anonymkode: c6446...2a5

Dette tør jeg ikke. Er ikke alltid man kan være et sted når det blir økonomisk tap. Kanskje jeg tør skrive om det senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør da folk med EUPF også.

Anonymkode: c6446...2a5

Har ikke peiling på EUPF. Men har nå lest om asperger og forstår 90tallsbarn bedre.

Anonymkode: bfddb...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke peiling på EUPF. Men har nå lest om asperger og forstår 90tallsbarn bedre.

Anonymkode: bfddb...69c

Mhm. Men jeg føler også jeg har en hjerne som er litt mer påvirkelig enn andres, lettere å forme. Så hvorfor formes jeg ikke heller til en person med masse selvtillit? Hvorfor ble jeg ikke lært at jeg var bedre enn de andre i stedet for å ende opp som et mobbeoffer? Det er nok fordi jeg er fra forsiktig familie da... hvorfor er det så mye mer vanlig å tråkke ned, bremse og drepe gleden enn å løfte op, tørre å være litt urealistisk? Jeg hater sånne realister, derfor hater jeg dette "realistisk" pratet. For jeg er foret med at jeg hele tiden må bremse når jeg er motivert for noe, så jeg har bare etter hvert lært meg at vi skal bremse liksom. Googlet noe for noen dager siden og det stod at det er en vanlig grunn til depresjon å hele tiden "senke kravene". P omgås folk som bare vil at en skal senke kravene kan være skadelig, særlig om en har et potensiale. Kanskje en sammenheng med at jeg er vokst opp der jeg er vokst opp da, arbeiderklasse, mer gammeldagse holdninger enn byene og genrelt mindre kunnskap og tro på meg selv. Så er det jo janteloven da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (46 minutter siden):

Mhm. Men jeg føler også jeg har en hjerne som er litt mer påvirkelig enn andres, lettere å forme. Så hvorfor formes jeg ikke heller til en person med masse selvtillit? Hvorfor ble jeg ikke lært at jeg var bedre enn de andre i stedet for å ende opp som et mobbeoffer? Det er nok fordi jeg er fra forsiktig familie da... hvorfor er det så mye mer vanlig å tråkke ned, bremse og drepe gleden enn å løfte op, tørre å være litt urealistisk? Jeg hater sånne realister, derfor hater jeg dette "realistisk" pratet. For jeg er foret med at jeg hele tiden må bremse når jeg er motivert for noe, så jeg har bare etter hvert lært meg at vi skal bremse liksom. Googlet noe for noen dager siden og det stod at det er en vanlig grunn til depresjon å hele tiden "senke kravene". P omgås folk som bare vil at en skal senke kravene kan være skadelig, særlig om en har et potensiale. Kanskje en sammenheng med at jeg er vokst opp der jeg er vokst opp da, arbeiderklasse, mer gammeldagse holdninger enn byene og genrelt mindre kunnskap og tro på meg selv. Så er det jo janteloven da. 

Syntes du det er god barneoppdragelse å lære opp barna til at de er så mye bedre enn alle andre?

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (42 minutter siden):

Mhm. Men jeg føler også jeg har en hjerne som er litt mer påvirkelig enn andres, lettere å forme. Så hvorfor formes jeg ikke heller til en person med masse selvtillit?

Nå vet jeg mennesker og hunder ikke er det samme. Men i hund så er det jo mye snakk om at bjeffing er selvforsterkende, altså lar man hunden stå og bjeffe og bjeffe så fører det i de aller fleste tilfellene at den bjeffer mer for den føler den får noe ut av det. Samme er det jo litt på mennesker, jo mer du lat de negative tankene ta overhånd, jo mer negativ blir du o.s.v. Den kognotiv terapien jeg brukte gikk jo nettopp på dette. Jeg fikk en tanke, men istedenfor å la den fortsette og gjøre meg enda mer negtiv skulle jeg skrive den ned og følge den opp med ABCD modellen. F.eks folk avlyser alltid avtaler, da tenker jeg automatisk at det er jo fordi ingen vil være med meg, men så må jeg tenke over hva evt andre grunner kan være, kanskje h*n er virkelig opptatt, kanskje noe kom i veien o.s.v.

Altså jeg må snu min egen tankegang med tvang, gang på gang på gang og ja det er drit slitsomt, men etter 2-3 år begynner jeg faktisk å merke forskjell. Jeg skylder ikke alt på meg eller det rundt meg, jeg begynner å tenke mer logisk over hva som kan være grunnen, hvorfor ting ikke går som de går også slutter jeg å være så negtiv igjen og igjen.

Anonymkode: ecee9...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes du det er god barneoppdragelse å lære opp barna til at de er så mye bedre enn alle andre?

Anonymkode: c6446...2a5

Nei, ikke bedre da . Men å tørre å like seg selv. Men det er få som vil vise forståelse for dette i Norge. Du skal liksom ikke få noe «gratis» som andre ikke får, eller du skal helst ikke gjøre noe større enn de andre fra ditt miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...