Gå til innhold

Teknologien ødelegger all moroa


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå vet jeg mennesker og hunder ikke er det samme. Men i hund så er det jo mye snakk om at bjeffing er selvforsterkende, altså lar man hunden stå og bjeffe og bjeffe så fører det i de aller fleste tilfellene at den bjeffer mer for den føler den får noe ut av det. Samme er det jo litt på mennesker, jo mer du lat de negative tankene ta overhånd, jo mer negativ blir du o.s.v. Den kognotiv terapien jeg brukte gikk jo nettopp på dette. Jeg fikk en tanke, men istedenfor å la den fortsette og gjøre meg enda mer negtiv skulle jeg skrive den ned og følge den opp med ABCD modellen. F.eks folk avlyser alltid avtaler, da tenker jeg automatisk at det er jo fordi ingen vil være med meg, men så må jeg tenke over hva evt andre grunner kan være, kanskje h*n er virkelig opptatt, kanskje noe kom i veien o.s.v.

Altså jeg må snu min egen tankegang med tvang, gang på gang på gang og ja det er drit slitsomt, men etter 2-3 år begynner jeg faktisk å merke forskjell. Jeg skylder ikke alt på meg eller det rundt meg, jeg begynner å tenke mer logisk over hva som kan være grunnen, hvorfor ting ikke går som de går også slutter jeg å være så negtiv igjen og igjen.

Anonymkode: ecee9...db9

Ja men hvorfor må kjedelige ting alltid komme i veien for det man vil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Ja men hvorfor må kjedelige ting alltid komme i veien for det man vil? 

Fordi livet for de fleste er kjedelig. Det er jobb og søvn, ad nauseam

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi livet for de fleste er kjedelig. Det er jobb og søvn, ad nauseam

Anonymkode: c6446...2a5

kupton?

Anonymkode: bfddb...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi livet for de fleste er kjedelig. Det er jobb og søvn, ad nauseam

Anonymkode: c6446...2a5

Ja og da kan jeg ta den plassen der det er litt mer. Virker som dere tar det fint og. Ubrukelig menneskefaenskap. Vi evner ikke annet en å bli begrenset. Jeg holdt på å slippe unna men nei, aspergersen sørget for at jeg også måtte tilbake. 
Jeg kommer aldri til å føle meg noe bra. Jeg er drit ensom uansett hvor jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Ja og da kan jeg ta den plassen der det er litt mer. Virker som dere tar det fint og. Ubrukelig menneskefaenskap. Vi evner ikke annet en å bli begrenset. Jeg holdt på å slippe unna men nei, aspergersen sørget for at jeg også måtte tilbake. 
Jeg kommer aldri til å føle meg noe bra. Jeg er drit ensom uansett hvor jeg er. 

Skjerp deg. Du kan ikke omtale dine medmennesker som "ubrukelig menneskefaenskap".

Anonymkode: c6446...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (20 minutter siden):

Ja og da kan jeg ta den plassen der det er litt mer. Virker som dere tar det fint og. Ubrukelig menneskefaenskap. Vi evner ikke annet en å bli begrenset. Jeg holdt på å slippe unna men nei, aspergersen sørget for at jeg også måtte tilbake. 
Jeg kommer aldri til å føle meg noe bra. Jeg er drit ensom uansett hvor jeg er. 

Sånn som du omtaler andre mennesker så skjønner jeg veldig godt at ingen orker å være rundt deg. Fyfaen.

Anonymkode: 9bbf6...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skjerp deg. Du kan ikke omtale dine medmennesker som "ubrukelig menneskefaenskap".

Anonymkode: c6446...2a5

Og så tolker dere på den typiske måten ja. De rundt meg er ikke ubrukelige, men vi mennesker siden vi ikke klarer å få noen spennende liv. Trives dere så er det bra, men jrg er sur fordi aspergersen stod i veien! Jeg var en annen dame fordi jeg kom inn i et helt annet miljø, men måtte tilbake til det gamle trappetrinnet fordi det var noen"galt" med meg. Jeg vil ikke ende opp som mamma som bare flyttet tilbake til hjembygda si og grodde fast. Jeg vil heller ikke bli slik som de andre som mobbet meg som bare ender i hjembyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...