Gå til innhold

Mistet kvittering og sporingsnummer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte en pakke med ruter i til nettleverandøren for 5 måneder siden. Jeg sjekket med de om de hadde mottatt den. Noe de sa de ikke hadde. Jeg ga de sporingsnummer på chat den gangen. Og når jeg søkte det opp sto det at pakken var utlevert. Nettleverandøren skrev at de hadde sikkert ikke scannet den inn ennå og at uansett skulle vi ikke betale noe for tapt utstyr.

Jeg trodde da at alt var greit inntil vi 5 måneder etter får en mail der de ber om sporingsnummer/ og skriver at de ikke hadde mottatt pakken. Kan man finne sporingsnummer via at posten søker den opp på navn på data? Er det mulig ? Det var så lenge siden og jeg trodde det var i orden og hadde klart å slette kvitteringen med sporingsnummer. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg sendte en pakke med ruter i til nettleverandøren for 5 måneder siden. Jeg sjekket med de om de hadde mottatt den. Noe de sa de ikke hadde. Jeg ga de sporingsnummer på chat den gangen. Og når jeg søkte det opp sto det at pakken var utlevert. Nettleverandøren skrev at de hadde sikkert ikke scannet den inn ennå og at uansett skulle vi ikke betale noe for tapt utstyr.

Jeg trodde da at alt var greit inntil vi 5 måneder etter får en mail der de ber om sporingsnummer/ og skriver at de ikke hadde mottatt pakken. Kan man finne sporingsnummer via at posten søker den opp på navn på data? Er det mulig ? Det var så lenge siden og jeg trodde det var i orden og hadde klart å slette kvitteringen med sporingsnummer. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Kontakt kundeservice på posten og spør.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kontakt kundeservice på posten og spør.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Snakket med en som har jobbet med post i butikk. Han sa at man ikke kan finne pakkens sporingsnummer ved hjelp av navn. Men skal ringe kundeservice i morgen. 

Jeg synes det er dårlig av nettleverandøren å komme 5 måneder etter å spørre om sporingsnummer.. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakket med en som har jobbet med post i butikk. Han sa at man ikke kan finne pakkens sporingsnummer ved hjelp av navn. Men skal ringe kundeservice i morgen. 

Jeg synes det er dårlig av nettleverandøren å komme 5 måneder etter å spørre om sporingsnummer.. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Høres veldig rart ut.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Høres veldig rart ut.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Det synes jeg og. De burde sjekket det ut med en gang istedet for å komme 5 måneder etter. Jeg ga de sporingsnummer for 5 måneder siden på chat. Regner med de loggfører samtaler ... Det sto da at den var utlevert. Men nå nekter de 5 måneder etter på at de aldri mottok den og det er vel min skyld i at jeg ikke tok vare på kvitteringen med sporingsnummeret, selv om det er gitt til dem for 5 måneder siden.. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ga de sporingsnummer for 5 måneder siden på chat. Regner med de loggfører samtaler ...

Tviler på at de lagrer chat i månedsvis.

Fikk du ikke etikett med strekkode etc. av nettleverandøren som du skulle sette på pakken? Trodde det var vanlig for den typen innsendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (24 minutter siden):

Tviler på at de lagrer chat i månedsvis.

Fikk du ikke etikett med strekkode etc. av nettleverandøren som du skulle sette på pakken? Trodde det var vanlig for den typen innsendinger.

Nei, jeg måtte sende den med Norgespakken. Hadde ingen etikett som jeg skulle sette på pakken. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (39 minutter siden):

Tviler på at de lagrer chat i månedsvis.

Fikk du ikke etikett med strekkode etc. av nettleverandøren som du skulle sette på pakken? Trodde det var vanlig for den typen innsendinger.

Dersom nettleverandøren logger seg inn på posten sin side så skal de finne mottatte pakker. Så får foreslå at de kan gjøre det. Hvis ikke får jeg kontakte posten , og spørre om de har muligheter til å finne sporingsnummeret på pakken. Det sto jo at den var utlevert tidlig i november. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg måtte sende den med Norgespakken. Hadde ingen etikett som jeg skulle sette på pakken. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Norgespakke er jo nettopp pakke med etikett (som man enten skriver ut selv eller kjøper på posten) og limer på pakken - med sporing og forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Norgespakke er jo nettopp pakke med etikett (som man enten skriver ut selv eller kjøper på posten) og limer på pakken - med sporing og forsikring.

Posten satte på etikett. Jeg fikk en hvit vanlig kvittering som jeg ikke har lenger. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Posten satte på etikett. Jeg fikk en hvit vanlig kvittering som jeg ikke har lenger. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Det må da være mulig å posten å søke på navn i systemet.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det må da være mulig å posten å søke på navn i systemet.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Skulle tro det. Skal kontakte de å spørre. 

Det sto sist jeg sjekket i november at pakken var utlevert. Skulle tro at internettselskapet kvitterte / signertenår de mottar pakken også. Merkelige greier. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Posten satte på etikett. Jeg fikk en hvit vanlig kvittering som jeg ikke har lenger. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Da var det jo etikett på pakken...!

Send en mail til selskapet hvor du forklarer at du ikke har kvitteringen lenger, men at du den gangen selv så på nettet så sto det at pakken var utlevert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Da var det jo etikett på pakken...!

Send en mail til selskapet hvor du forklarer at du ikke har kvitteringen lenger, men at du den gangen selv så på nettet så sto det at pakken var utlevert.

Har sendt det. Dette firmaet er kjent for å være rotete og sløv så jeg mistenker at de selv har mottatt den men glemt å registrere eller lignende.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (10 timer siden):

Da var det jo etikett på pakken...!

Send en mail til selskapet hvor du forklarer at du ikke har kvitteringen lenger, men at du den gangen selv så på nettet så sto det at pakken var utlevert.

Har kontaktet posten.  De kunne ikke finne dette så lenge etter i systemet. De visste ikke hva som hadde skjedd. Og de synes det var litt drøyt av firmaet å komme ca 5 måneder etter å spørre etter pakken, med tanke på at vi spurte om de hadde fått den og med sporingsnummer i november , og de sa at det gikk sikkert greit og at de sikkert ikke hadde fått scannet ut pakken og at vi uansett ikke skulle betale for tapt utstyr som svar. Men posten kunne ikke finne sporingen for noen pakker ramler ut av systemet. 

Jeg har kontoutskrift for betalingen av norgespakken på posten , men ingen sporingsnummer så da hjelper jo sikkert ikke det heller. 

Merkelig at det sto at pakken var utlevert i november men så har de ikke fått den... jaja viktig å ta vare på kvittering.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg hadde samme opplevelse for 2-3 år siden. Med det som da het Get. Kastet kvitteringen min etter 3 måneder, så kom det brev en måned eller to etterpå hvor de etterlyste tv-boxen. Veldig seriøst firma not. Hvem sparer på en slik kvittering i 5 måneder? Tilslutt fant de den defekte dekoderen i systemet sitt, men før det så hadde jeg fått beskjed om jeg var erstattningspliktig dersom jeg ikke kunne levere bevis på at jeg hadde sendt den inn. Heretter sparer jeg på kvitteringer enda lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (1 time siden):

Jeg hadde samme opplevelse for 2-3 år siden. Med det som da het Get. Kastet kvitteringen min etter 3 måneder, så kom det brev en måned eller to etterpå hvor de etterlyste tv-boxen. Veldig seriøst firma not. Hvem sparer på en slik kvittering i 5 måneder? Tilslutt fant de den defekte dekoderen i systemet sitt, men før det så hadde jeg fått beskjed om jeg var erstattningspliktig dersom jeg ikke kunne levere bevis på at jeg hadde sendt den inn. Heretter sparer jeg på kvitteringer enda lengre.

Oi. Ja det er nok lett å ikke tenke at det vil bli et problem etter 4 til 5 måneder om man ikke har kvitteringen.  Jeg hadde itilegg kontaktet de og spurt om de hadde fått den i november. Da sa de null problem. Vi har sikkert ikke fått scannet den ut ennå, men dere må uansett ikke betale erstatning for den. Men det sa de mulig fordi vi den gang hadde sporingsnummer og ga den på chat og så fikk vi dette svaret etter at de undersøkte saken på mail. Har mailen fortsatt men dessverre ikke beviset på at vi sendte sporingsnummeret. Firmaet som jeg brukte er kjent for mye rot. Og det var mye rot med dem ved levering av Internett osv. Vi fikk ikke internettet før ca 4 måneder etter bestilling. Synes det var lenge. De lovet i løpet av 3 uker. Mye rot. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har kontaktet posten.  De kunne ikke finne dette så lenge etter i systemet. De visste ikke hva som hadde skjedd. Og de synes det var litt drøyt av firmaet å komme ca 5 måneder etter å spørre etter pakken, med tanke på at vi spurte om de hadde fått den og med sporingsnummer i november , og de sa at det gikk sikkert greit og at de sikkert ikke hadde fått scannet ut pakken og at vi uansett ikke skulle betale for tapt utstyr som svar. Men posten kunne ikke finne sporingen for noen pakker ramler ut av systemet. 

Jeg har kontoutskrift for betalingen av norgespakken på posten , men ingen sporingsnummer så da hjelper jo sikkert ikke det heller. 

Merkelig at det sto at pakken var utlevert i november men så har de ikke fått den... jaja viktig å ta vare på kvittering.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Uff, utrolig kjedelig, og igjen er det utrolig viktig å tenke på at en kan komme til å få behov for å dokumentere slikt i etterkant - men det er lett å være etterpåklok dessverre.

Ditt eneste håp nå, slik jeg ser det, er å få sjekket ut hvor lenge leverandøren sparer på logger fra chatten til kundeservice og håpe at det kan være i inntil 6 måneder og at de rett og slett har feilinformert deg. Slikt skal det stå informert om på nettsiden deres.

Du er flink som ringer hit og dit for å nøste opp i rotet andre har skapt. Jeg krangler selv om dagen med folk som skal komme å ordne et kjøleskap de friskmelder, som overhodet ikke er grunn til å friskmelde ettersom det er 5-6 minusgrader i en skuff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å ta bilde av kvitteringer med telefonen. Da kan jeg alltids finne tilbake til dem ved behov. Men typisk nok glemmer man det den ene gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (43 minutter siden):

Jeg har begynt å ta bilde av kvitteringer med telefonen. Da kan jeg alltids finne tilbake til dem ved behov. Men typisk nok glemmer man det den ene gangen...

Jeg tok bilde, men slettet det også da jeg trodde denne saken var ferdig. 

Jeg trodde det fordi firmaet skrev dette i november etter at vi spurte om det gikk bra pga vi skrev nye adressen vår som avsender på pakken: 

"Det skal ikke være noen problem.  Finner fortsatt ikke ruteren i oversikten fra lageret, men det kan være av ulike årsaker.  Antagelig har de bare ikke scannet den inn i systemet ennå, men du vil uansett ikke motta noe faktura for tap av utstyr her.  Ha en fin dag! "

Jeg tolket nok meldingen deres feil. Trodde da at saken var ferdig selv om utstyret ikke var funnet. Jeg hadde jo sendt det med sporing, og oppgitt sporingsnummer på chat. Og når meldingen deres etter å ha undersøkt saken lød slik trodde jeg at dette ikke var noe å tenke på lenger. 

Men nå tror jeg at vi desverre må betale ruteren. Vet ikke hvor dyr en sånn er... Får ta dette som lærdom.  Alltid ta vare på kvitteringer i månedsvis etter. Gjerne år. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...