Gå til innhold

Mistet kvittering og sporingsnummer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok bilde, men slettet det også da jeg trodde denne saken var ferdig. 

Jeg trodde det fordi firmaet skrev dette i november etter at vi spurte om det gikk bra pga vi skrev nye adressen vår som avsender på pakken: 

"Det skal ikke være noen problem.  Finner fortsatt ikke ruteren i oversikten fra lageret, men det kan være av ulike årsaker.  Antagelig har de bare ikke scannet den inn i systemet ennå, men du vil uansett ikke motta noe faktura for tap av utstyr her.  Ha en fin dag! "

Jeg tolket nok meldingen deres feil. Trodde da at saken var ferdig selv om utstyret ikke var funnet. Jeg hadde jo sendt det med sporing, og oppgitt sporingsnummer på chat. Og når meldingen deres etter å ha undersøkt saken lød slik trodde jeg at dette ikke var noe å tenke på lenger. 

Men nå tror jeg at vi desverre må betale ruteren. Vet ikke hvor dyr en sånn er... Får ta dette som lærdom.  Alltid ta vare på kvitteringer i månedsvis etter. Gjerne år. 

Anonymkode: 889fb...ec4

De sier jo at du ikke vil motta faktura for tap av utstyr, det betyr så vidt jeg kan forstå at du slipper å betale og at saken er ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (8 timer siden):

Uff, utrolig kjedelig, og igjen er det utrolig viktig å tenke på at en kan komme til å få behov for å dokumentere slikt i etterkant - men det er lett å være etterpåklok dessverre.

Ditt eneste håp nå, slik jeg ser det, er å få sjekket ut hvor lenge leverandøren sparer på logger fra chatten til kundeservice og håpe at det kan være i inntil 6 måneder og at de rett og slett har feilinformert deg. Slikt skal det stå informert om på nettsiden deres.

Du er flink som ringer hit og dit for å nøste opp i rotet andre har skapt. Jeg krangler selv om dagen med folk som skal komme å ordne et kjøleskap de friskmelder, som overhodet ikke er grunn til å friskmelde ettersom det er 5-6 minusgrader i en skuff...

Ba de finne loggen på chat om det er mulig. Og sendte ved den tidligere mailen der det sto at jeg uansett ikke ville motta faktura på utstyret som svar fra chatten på email. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

De sier jo at du ikke vil motta faktura for tap av utstyr, det betyr så vidt jeg kan forstå at du slipper å betale og at saken er ute av verden.

Det skrev de i november, men nå nøstet de opp igjen og skrev at de anså utstyret som ikke sendt og ville ha sporingsnummer eller at vi sender det straks. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 minutter siden):

De sier jo at du ikke vil motta faktura for tap av utstyr, det betyr så vidt jeg kan forstå at du slipper å betale og at saken er ute av verden.

Men jeg tolket det slik i november , og derfor kastet jeg kvittering i slutten av februar.... 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg tolket det slik i november , og derfor kastet jeg kvittering i slutten av februar.... 

Anonymkode: 889fb...ec4

Det kan jeg forstå, skjønner dette var ergerlig. Men tror ikke selv jeg hadde giddet bry meg mer med det og tatt tapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (16 minutter siden):

Det kan jeg forstå, skjønner dette var ergerlig. Men tror ikke selv jeg hadde giddet bry meg mer med det og tatt tapet.

Det er det eneste jeg kan gjøre dersom firmaet krever at jeg må betale. Det er opp til firmaet nå. 

Forstår dårlig hvor pakken har blitt av. Man tror jo at den kommer tryggt fram når man sender den på sporing. Eneste er at vi ikke hadde avsender skrevet inne i pakken. Kun utenpå. Men regner med at det ikke skulle bydd på problemer. 

Men jeg gidder ikke å bry meg mer om det. Sender de regning så får jeg bare ta tapet, selv om dette var en skuffelse. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har kontaktet posten.  De kunne ikke finne dette så lenge etter i systemet.

Anonymkode: 889fb...ec4

Høres rart ut. Jeg kan fortsatt søke opp pakker med sporingsnummer og få opp alle detaljer ett år etter jeg mottok pakken.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres rart ut. Jeg kan fortsatt søke opp pakker med sporingsnummer og få opp alle detaljer ett år etter jeg mottok pakken.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Ja det er rart. Jeg klarte ikke å finne pakken på min side på posten. Men fant den tidligere da jeg hadde sporingsnummer på søk om sporing.  Og der sto det at den var utlevert. Veldig kjipt. Betalte ca 186 kr for å sende den med forsikring inkludert liksom.  Men nå får jeg bare betale den om jeg får regning på den. Men synes det er bittert. Og spesiellt med tanke på at jeg hadde sporingsnummeret i februar og at jeg ga det til de på chat tidligere og så var svaret at det var greit liksom,  og så virker det som om jeg må betale allikevel fordi tiden gikk og jeg har nå kastet kvitteringen.  Bittert. Men får ta lærdom av dette. Kan ikke stole på at en pakke kommer fram tydeligvis. Eller så er det firmaet som roter.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres rart ut. Jeg kan fortsatt søke opp pakker med sporingsnummer og få opp alle detaljer ett år etter jeg mottok pakken.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Jeg tror jeg skrev et innlegg tidligere her inne da jeg sendte den om dette med sending av en slik pakke også.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg skrev et innlegg tidligere her inne da jeg sendte den om dette med sending av en slik pakke også.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Jeg tenkte på denne med én gang du startet den nåværende tråden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er rart. Jeg klarte ikke å finne pakken på min side på posten. Men fant den tidligere da jeg hadde sporingsnummer på søk om sporing.  Og der sto det at den var utlevert. Veldig kjipt. Betalte ca 186 kr for å sende den med forsikring inkludert liksom.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Hadde bare kostet 149 hvis du hadde betalt på nett. Da hadde du også fått en epost med kvittering og sporingsnummer.

Anonymkode: f7b6a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg skrev et innlegg tidligere her inne da jeg sendte den om dette med sending av en slik pakke også.  

Jeg skal ikke si "hva var det jeg sa", men du forstår nok hvorfor jeg rådet deg til å få en ny eske fra leverandøren i november. 

De sender og mottar sånt utstyr "hele tiden", og da er det greit å gjøre det på akkurat den måten de selv har definert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte på denne med én gang du startet den nåværende tråden:

 

Ja,  dette stemmer. Jeg skrev dette. Jeg brukte en annen eske som jeg fant. Og jeg trodde det var greit. Jeg gikk bort på posten i nærmeste lokalbutikk, og sa at jeg skulle sende en ruter tilbake til firmaet og at jeg måtte ha sporing for bedriften krevde det. Hun som ekspederte spurte om navn og jeg ga min samboer sitt navn. Pluss firmaet sitt sto skrevet på esken og de festet en etikett på pakken. Jeg betalte med kortet mitt,  og de sa at de sendte den og at jeg måtte ta vare på kvitteringen og at alt var greit. Da trodde jeg at alt var i orden. Men samboer var urolig, og derfor sjekket vi både på sporingen og med bedriften. Den var utlevert ifølge sporingen men allikevel så er det noe som har skjedd her .... hva som har skjedd vet jeg ikke... Enten er det nok posten eller så er det firmaet som har gjort en feil , tror jeg.... 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

Jeg skal ikke si "hva var det jeg sa", men du forstår nok hvorfor jeg rådet deg til å få en ny eske fra leverandøren i november. 

De sender og mottar sånt utstyr "hele tiden", og da er det greit å gjøre det på akkurat den måten de selv har definert. 

Jeg spurte firmaet om hvordan jeg skulle sende den. Sa at jeg manglet esken , men da sa de at jeg bare pakker den i en vanlig esken,  og sender den med norgespakken.  

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte firmaet om hvordan jeg skulle sende den. Sa at jeg manglet esken , men da sa de at jeg bare pakker den i en vanlig esken,  og sender den med norgespakken.  

Anonymkode: 889fb...ec4

OK - jeg vil nå allikevel tro at det er firmaet som har rotet, tatt i betraktning at pakken er registrert utlevert. Det kan lett gå i ball når det er noe som blir litt utenom standard. Men hvis de selv ønsket det på den måten, burde de jo taklet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

OK - jeg vil nå allikevel tro at det er firmaet som har rotet, tatt i betraktning at pakken er registrert utlevert. Det kan lett gå i ball når det er noe som blir litt utenom standard. Men hvis de selv ønsket det på den måten, burde de jo taklet det. 

Har vært mye rot som kunde i det firmaet etter min og vår erfaring. Men trodde i november at alt ordnet seg bra allikevel etter at de skrev mail etter at vi ga sporingsnummer på chat til de. Men forventer ikke annet enn at vi må betale nå. Men får se hvordan de ordner opp i dette. Venter på svar på mail fra dem. 

Anonymkode: 889fb...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...