Gå til innhold

Nasjonal lockdown


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/anbefaler-lockdown-for-og-etter-paske/73489076

Syntes dette virker som en veldig fornuftig plan. Kommer sikkert til å bli en eksplosjon av smitte nå etter vinterferien og skal vi unngå katastrofe så vil vel dette være den eneste løsningen, tror dessverre regjeringen ikke har baller nok til å innføre dette.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/anbefaler-lockdown-for-og-etter-paske/73489076

Syntes dette virker som en veldig fornuftig plan. Kommer sikkert til å bli en eksplosjon av smitte nå etter vinterferien og skal vi unngå katastrofe så vil vel dette være den eneste løsningen, tror dessverre regjeringen ikke har baller nok til å innføre dette.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 01b8e...d03

Jeg tenker at Andersen som vanlig overdramatiserer. Hun har vært veldig negativt og for ekstremt sterke virkemidler hele tiden, så jeg er ikke overrasket. Men hun er bare én ekspert, mange er uenige med henne.

Jeg tenker at hvis kan nå skal ha lockdown før og etter påske er det idiotisk å åpne opp i påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at Andersen som vanlig overdramatiserer. Hun har vært veldig negativt og for ekstremt sterke virkemidler hele tiden, så jeg er ikke overrasket. Men hun er bare én ekspert, mange er uenige med henne.

Jeg tenker at hvis kan nå skal ha lockdown før og etter påske er det idiotisk å åpne opp i påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Skjønner det, men tankegangen er vel at folk tar ferie uansett, så dette vil begrense "skadene".  Syntes selv de kunne innføre langt strengere restriksjoner nasjonalt når det nå oppstår topper overalt. I tillegg burde vi innføre like strenge regler som Kina når det gjelder innreise :) , da hadde vi fått resultater.

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner det, men tankegangen er vel at folk tar ferie uansett, så dette vil begrense "skadene".  Syntes selv de kunne innføre langt strengere restriksjoner nasjonalt når det nå oppstår topper overalt. I tillegg burde vi innføre like strenge regler som Kina når det gjelder innreise :) , da hadde vi fått resultater.

Anonymkode: 01b8e...d03

Folk får da klare å være hjemme i påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk får da klare å være hjemme i påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Jepp. Men i Norge er det en menneskerett omtrent å eie hytte på fjellet så..... det er jo traumatisk å ikke få reist på fjellet i påsken og spise kvikklunsj og feste i de flotte hyttene om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk får da klare å være hjemme i påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Ja, selvsagt ville det vært det ideelle, men ikke sikkert det er realistisk. Er noen som få som ødelegger for alle oss andre. Skal bare en person som er syk til før ett helt lokalsamfunn er rammet.

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker lite kostnadssvarende å stenge hele landet når situasjonen i landsdelene er så totalt ulik.

Jeg tror det kan være nødvendig stramme inn. Kanskje drastisk også men målrettet. Det som er riktig i Finnmark er ikke riktig i Stovner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke i påsken også? MÅ Preben på hytten i Trysil?

Kunne godt kjørt nasjonalt portforbud i ett par uker for min del. Det ville hjulpet.

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, selvsagt ville det vært det ideelle, men ikke sikkert det er realistisk. Er noen som få som ødelegger for alle oss andre. Skal bare en person som er syk til før ett helt lokalsamfunn er rammet.

Anonymkode: 01b8e...d03

Det blir da ikke bedre av å åpne opp i,påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir da ikke bedre av å åpne opp i,påsken.

Anonymkode: 7bf3b...b26

Nei, selvsagt ikke, men de tør vel ikke avlyse påskeferien for folk. 

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro det var viktigere å slå ned smitten så fort og effektivt som mulig. Men hytteferie er visst viktigere. Jeg gremmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunne godt kjørt nasjonalt portforbud i ett par uker for min del. Det ville hjulpet.

Anonymkode: 01b8e...d03

Man innfører ikke noe så drastisk som portforbud uten saklig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
knas skrev (4 minutter siden):

Man skulle tro det var viktigere å slå ned smitten så fort og effektivt som mulig. Men hytteferie er visst viktigere. Jeg gremmes. 

Ting tyder på at alkohol er det viktigste.

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (3 minutter siden):

Man innfører ikke noe så drastisk som portforbud uten saklig grunn.

Hvis sykehusene allerede nå er krisemodus så er vel det en god grunn ?. (Skjønner selvsagt at dette ikke vil bli innført, men i realiteten ville det hjulpet)

Anonymkode: 01b8e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (2 minutter siden):

Man skulle tro det var viktigere å slå ned smitten så fort og effektivt som mulig. Men hytteferie er visst viktigere. Jeg gremmes. 

Hvis fagpersoner kan vise til at hytteturer har ført til stor smittespredning så bør man stoppe det.

Nå har vi et års erfaring, så det må finnes et visst datagrunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
knas skrev (På 6.3.2021 den 17.27):

Man skulle tro det var viktigere å slå ned smitten så fort og effektivt som mulig. Men hytteferie er visst viktigere. Jeg gremmes. 

Det blir ikke noe mer smitte av at folk oppholder seg på egne hytter. Det fører jo til at folk blir mer spredd og det blir mindre trangt i byene.

Men det som vil virke tror jeg er å stenge slalombakkene. På en langrennstur i fjellet, er det lettere å holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (På 6.3.2021 den 17.35):

Hvis fagpersoner kan vise til at hytteturer har ført til stor smittespredning så bør man stoppe det.

Nå har vi et års erfaring, så det må finnes et visst datagrunnlag. 

Er så enig. Det må vel være det som har minst virkning av alle forbud.

Smitten skjer der folk bor trangt og det er ikke først og fremt de som drar på hyttene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 6.3.2021 den 17.35):

Hvis fagpersoner kan vise til at hytteturer har ført til stor smittespredning så bør man stoppe det.

Nå har vi et års erfaring, så det må finnes et visst datagrunnlag. 

Leste før i dag at Nakstad påpekte at det ikke var tegn til at hytteturer bidro til økt smitte. Selvsagt under forutsetning av at regler ble fulgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...