Gå til innhold

Går nedover nå.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Leste du ikke noe av det flere av oss skrev i går?

Jo. Blir bare så deprimert og lei, vet det ikke er fett men noe er det jo og opp er det :( Faen ta meg! Det er så vanskelig å gå ned og sååå lett å gå opp, det er frustrerende. Og hvor lang tid bruker jeg på å gå ned dette tenker jeg uansett hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
merida skrev (1 minutt siden):

Dette går du sikkert fort ned igjen når du starter slankingen igjen. 

Jeg gikk også opp (fra 93,5 til 95,9 kg) på en 1/2 uke.

Du legger det ikke på deg, det er som andre her inne sier. 

Reis deg igjen, stjernestøv. Dette klarer du. 

Det hadde jeg klart på to dager, jeg går så utrolig fort opp :( Men får bare spise lite i dag og håpe på det beste, blir bare frustrert over meg selv. Hadde jo håpt på 93 tallet på fredag, spørs det nå. Må i hvert fall spise lite da, jo får gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Jo. Blir bare så deprimert og lei, vet det ikke er fett men noe er det jo og opp er det :( Faen ta meg! Det er så vanskelig å gå ned og sååå lett å gå opp, det er frustrerende. Og hvor lang tid bruker jeg på å gå ned dette tenker jeg uansett hva det er. 

Med fare for å gjenta meg selv: Du kan ikke gå skrubbsulten resten av livet. Du må tenke over om poenget er å være slank sommeren 2021 eller også i årene som kommer. 

Tullekalorier fra godteri, saltsnacks, kaker o.l. er det greit å redusere til et minimum. Men vanlig, sunn mat er du nødt til å spise såpass mye av at du ikke føler deg konstant sulten. Det vil ta litt lenger tid å gå ned, men du vil få bedre vaner som kan vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
merida skrev (23 minutter siden):

Det kan hjelpe å røre på seg i tillegg til å spise mindre mengder. Ta vårvasken hjemme feks. Og kutt ut snop helt. 

Har ikke spist snop og går tur innimellom, men går nok litt for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (19 minutter siden):

Med fare for å gjenta meg selv: Du kan ikke gå skrubbsulten resten av livet. Du må tenke over om poenget er å være slank sommeren 2021 eller også i årene som kommer. 

Tullekalorier fra godteri, saltsnacks, kaker o.l. er det greit å redusere til et minimum. Men vanlig, sunn mat er du nødt til å spise såpass mye av at du ikke føler deg konstant sulten. Det vil ta litt lenger tid å gå ned, men du vil få bedre vaner som kan vare.

Nei jeg vet det, men det er viktig for meg å gå ned til sommeren. Jeg har ikke spist godteri, men spiste grøt, en pølse i brød og to tacolefser med masse godt i til kvelds. Resultatet var en kilo opp bare på det, så jeg går fort opp. Prøver så godt jeg kan, må være sulten om jeg skal gå ned fordi jeg legger så fort på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (35 minutter siden):

Har ikke spist snop og går tur innimellom, men går nok litt for lite. 

Det skal nok en del til for at mosjon skal monne på vektnedgang, men det har myyye å si for kroppen! Om du klarer å gå en halvtime hver dag så er det supert! Del det gjerne opp i to mindre turer om det fungerer bedre for deg. En tur før frokost for å surfe litt på tomme karbohydratlagre og en liten tur på ettermiddagen f.eks. Du trenger ikke gå så langt til å begynne med, men dette har vi jo snakket om et utall ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Det skal nok en del til for at mosjon skal monne på vektnedgang, men det har myyye å si for kroppen! Om du klarer å gå en halvtime hver dag så er det supert! Del det gjerne opp i to mindre turer om det fungerer bedre for deg. En tur før frokost for å surfe litt på tomme karbohydratlagre og en liten tur på ettermiddagen f.eks. Du trenger ikke gå så langt til å begynne med, men dette har vi jo snakket om et utall ganger.

Har vært ute å gått litt nå, det var kaldt og ekkelt for det blåser. Ja det er det man putter i munnen som teller, jeg går jo ikke i flere timer. Gikk ned 25 kilo uten å gå tur sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Har vært ute å gått litt nå, det var kaldt og ekkelt for det blåser. Ja det er det man putter i munnen som teller, jeg går jo ikke i flere timer. Gikk ned 25 kilo uten å gå tur sist. 

Men kroppen har vanvittig godt av mosjon og aktivitet uansett. :) Kroppen er ikke laget for å sitte i sofaen hele dagen, den er laget for å røre på seg og brukes slik at den holder seg frisk.

Du trenger ikke gå i flere timer, 20 min morgen og ettermiddag er supert det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Men kroppen har vanvittig godt av mosjon og aktivitet uansett. :) Kroppen er ikke laget for å sitte i sofaen hele dagen, den er laget for å røre på seg og brukes slik at den holder seg frisk.

Du trenger ikke gå i flere timer, 20 min morgen og ettermiddag er supert det!

Ja det er jo helt sant🙂. Vi er laget for å bevege oss,det er bare jeg som er treg og mangler drive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan ikke spise grøt pluss middag til kvelds på lørdager, blir jo to middager på en dag det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Får bare spise minst mulig og gå sulten, kanskje prøve å ta mindre seroquel. I natt fikk jeg angst og og hele kroppen prikket, jævlig ubehagelig. Måtte ta en ekstra vival da, trodde jeg skulle dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Kan ikke spise grøt pluss middag til kvelds på lørdager, blir jo to middager på en dag det :( 

Hvis det er risgrøt det er snakk om inneholder vel det stort sett bare raske karbohydrater og dårlig med næringsstoffer... Vi har det til middag innimellom vi også altså, men næringsrikt og sunt er det ikke. Havregrøt er sunnere og mer næringsrikt, der kan du jo ha på banan, blåbær, nøtter eller andre ting som gjør det enda sunnere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hvis det er risgrøt det er snakk om inneholder vel det stort sett bare raske karbohydrater og dårlig med næringsstoffer... Vi har det til middag innimellom vi også altså, men næringsrikt og sunt er det ikke. Havregrøt er sunnere og mer næringsrikt, der kan du jo ha på banan, blåbær, nøtter eller andre ting som gjør det enda sunnere. 😊

Ja tror jeg får holde meg til havregrøt :) Det var risgrøt ja med smør sukker og kanel, jeg liker det så godt men det er jo ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Ja tror jeg får holde meg til havregrøt :) Det var risgrøt ja med smør sukker og kanel, jeg liker det så godt men det er jo ikke bra. 

Det er jo lov av og til, men man trenger ikke en full middag til nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Hvis det er risgrøt det er snakk om inneholder vel det stort sett bare raske karbohydrater og dårlig med næringsstoffer... Vi har det til middag innimellom vi også altså, men næringsrikt og sunt er det ikke. Havregrøt er sunnere og mer næringsrikt, der kan du jo ha på banan, blåbær, nøtter eller andre ting som gjør det enda sunnere. 😊

Noen er ikke så glad i den litt grove konsistensen på havregrøt, men et godt tips da som jeg fikk av min tidligere svigermor, er å lage grøten på havremel istedenfor havregryn. Da får grøten konsistens tilsvarende semulegrøt, men samme næringsinnhold som en havregrøt :)

Jeg har smakt byggrynsgrøt (slike små fra Fjordland som alternativ istedenfor rislunsj). Da blir det jo som en dessert og disse synes jeg er veldig gode, men er ikke helt sikker på om de er så mye mer sunne. Ser en utelukket på antall kalorier, har byggrynslunsjen litt færre kalorier, men jeg tror de inneholder mer nyttig næring for kroppen. Bygg har jo generelt blitt mye underkommunisert hvor næringsrike og nyttige de er for oss mennesker å spise og derfor går hele 90% av det som dyrkes av bygg i Norge til dyrefôr, men en kan ikke komme bort ifra at det fælt å bake med uansett kjøkkenmaskin eller ei... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (24 minutter siden):

Noen er ikke så glad i den litt grove konsistensen på havregrøt, men et godt tips da som jeg fikk av min tidligere svigermor, er å lage grøten på havremel istedenfor havregryn. Da får grøten konsistens tilsvarende semulegrøt, men samme næringsinnhold som en havregrøt :)

Jeg har smakt byggrynsgrøt (slike små fra Fjordland som alternativ istedenfor rislunsj). Da blir det jo som en dessert og disse synes jeg er veldig gode, men er ikke helt sikker på om de er så mye mer sunne. Ser en utelukket på antall kalorier, har byggrynslunsjen litt færre kalorier, men jeg tror de inneholder mer nyttig næring for kroppen. Bygg har jo generelt blitt mye underkommunisert hvor næringsrike og nyttige de er for oss mennesker å spise og derfor går hele 90% av det som dyrkes av bygg i Norge til dyrefôr, men en kan ikke komme bort ifra at det fælt å bake med uansett kjøkkenmaskin eller ei... ;) 

Jeg har også spist en del av de byggrynslunsjene, de er greie nok, men ikke noen voldsom høydare. Da liker jeg bedre byggrynsgrøten som man varmer i microen, pleier å slenge på en haug med store blåbær. :) Jobber seint en dag i uka og det er det godt med noe varmt utpå ettermiddagen så da tar jeg av og til en slik grøt.

Havremel var smart! Må det kokes lengre enn lettkokte havregryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Jeg har også spist en del av de byggrynslunsjene, de er greie nok, men ikke noen voldsom høydare. Da liker jeg bedre byggrynsgrøten som man varmer i microen, pleier å slenge på en haug med store blåbær. :) Jobber seint en dag i uka og det er det godt med noe varmt utpå ettermiddagen så da tar jeg av og til en slik grøt.

Havremel var smart! Må det kokes lengre enn lettkokte havregryn?

Jeg pleide å lage babygrøt av havremel. Det gikk veldig fort. Raskere enn havregryn hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg pleide å lage babygrøt av havremel. Det gikk veldig fort. Raskere enn havregryn hvis jeg ikke husker feil. 

Det må jeg prøve! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gikk ned 900 gram siden i går så det var nok vann og tarminnhold, får jobbe hardt for å komme på 93 tallet på fredag men vi får se. Veier jo 94,6 kilo nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...