Gå til innhold

Tannlege: hvordan få fikset et litt akutt problem når økonomien ikke er tilstede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en voksen sønn. Han har fått veldig tannverk i en tann som har delt seg og ser vond ut. Han får økonomisk sosialhjelp til livsopphold ca 6000 kr i måneden. Nå får han stønad på fredag men har allerede en regning på 3000 kr å betale. Da har han 3000 kr igjen.. Nå vet jeg ikke hva dette vil koste.  Kan bli en del. Noen som har råd å gi? Er det tannleger som opererer med faktura og delbetaling? 

Jeg skulle så gjerne ha bidratt med hjelp til han men har ikke bra nok økonomi til å hjelpe med noe særlig..

Anonymkode: b61f0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har en voksen sønn. Han har fått veldig tannverk i en tann som har delt seg og ser vond ut. Han får økonomisk sosialhjelp til livsopphold ca 6000 kr i måneden. Nå får han stønad på fredag men har allerede en regning på 3000 kr å betale. Da har han 3000 kr igjen.. Nå vet jeg ikke hva dette vil koste.  Kan bli en del. Noen som har råd å gi? Er det tannleger som opererer med faktura og delbetaling? 

Jeg skulle så gjerne ha bidratt med hjelp til han men har ikke bra nok økonomi til å hjelpe med noe særlig..

Anonymkode: b61f0...b3a

Snakk med sosialkontoret.

Anonymkode: 34246...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Snakk med sosialkontoret.

Anonymkode: 34246...d95

Ja, jeg har sagt at det må han gjøre. Jeg har bedt han gå til tannlege med de 6000 kr som han får i livsoppholdstønad om 5 dager om ikke annet er mulig. Og heller få en purring på regningen på 3000 kr. Itilegg så må han prate med sosialkontoret om de kan gi hjelp til tannlegebehandling. 

 

Anonymkode: b61f0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har en voksen sønn. Han har fått veldig tannverk i en tann som har delt seg og ser vond ut. Han får økonomisk sosialhjelp til livsopphold ca 6000 kr i måneden. Nå får han stønad på fredag men har allerede en regning på 3000 kr å betale. Da har han 3000 kr igjen.. Nå vet jeg ikke hva dette vil koste.  Kan bli en del. Noen som har råd å gi? Er det tannleger som opererer med faktura og delbetaling? 

Jeg skulle så gjerne ha bidratt med hjelp til han men har ikke bra nok økonomi til å hjelpe med noe særlig..

Anonymkode: b61f0...b3a

Noen tannleger deler opp, men han kan også søke nav om å få tannlegen dekket. Hva med faren? Kan han hjelpe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (7 minutter siden):

Noen tannleger deler opp, men han kan også søke nav om å få tannlegen dekket. Hva med faren? Kan han hjelpe til?

Bra ide :)Jeg har spurt sønnen om det. Men faren sier nei og ber han gå på sosialkontoret,  og at han har dyre utgifter nå. 

Jeg foreslo nå at sønnen bytter til samme tannlege som jeg har. Sønnen orker ikke å gå til den han brukte før fordi han har en litt spydig tannlege. Jeg har en veldig snill og flink tannlege med helt vanlige tannlegepriser.  Men det er viktig å trives med tannlegen og. Ba han bestille der til han får livsoppholdstønad på fredag. Gå innom sosialkontoret i løpet av uka og fortelle om timen og spørre om det er mulig å få litt hjelp til selve behandlingen. Han har flere tenner som må fikses. Men ene tannen haster. Hvis han ikke får hjelp så ba jeg han ta med de 6000 og bruke de. Også ser vi hva han sitter igjen med. 

Er viktig at han ikke har smerter og får orden på tannhelsen. 

Anonymkode: b61f0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Takk for linken.

Du fikk med deg at det er nesten gratis? Men undersøk ventetid.

Anonymkode: f672f...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fikk med deg at det er nesten gratis? Men undersøk ventetid.

Anonymkode: f672f...4bc

Forsto ikke mye av prisene. Er det for folk som ikke er studenter også? Vet du hvor mye koster det for en time for å bore en tann, eller rotfylle? Jeg er usikker på om han må rotfylle eller ha vanlig fylling.. 

 

Anonymkode: b61f0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forsto ikke mye av prisene. Er det for folk som ikke er studenter også?

Poenget er at man behandles av studenter som skal bli tannleger eller spesialister. Det står tlf og mail der nye pasienter kan stille spørsmål. Det er prislister der også.

Anonymkode: f672f...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er at man behandles av studenter som skal bli tannleger eller spesialister. Det står tlf og mail der nye pasienter kan stille spørsmål. Det er prislister der også.

Anonymkode: f672f...4bc

Takk så mye  for denne gode ideen :) . Jeg  skal anbefale han om å bestille time der. 

Anonymkode: b61f0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg  skal anbefale han om å bestille time der. 

Han får ta kontakt og sjekke om det er ventetid. 

Anonymkode: f672f...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 13.47):

Har en voksen sønn. Han har fått veldig tannverk i en tann som har delt seg og ser vond ut. Han får økonomisk sosialhjelp til livsopphold ca 6000 kr i måneden. Nå får han stønad på fredag men har allerede en regning på 3000 kr å betale. Da har han 3000 kr igjen.. Nå vet jeg ikke hva dette vil koste.  Kan bli en del. Noen som har råd å gi? Er det tannleger som opererer med faktura og delbetaling? 

Jeg skulle så gjerne ha bidratt med hjelp til han men har ikke bra nok økonomi til å hjelpe med noe særlig..

Anonymkode: b61f0...b3a

Sønnen din kan søke nav om hjelp til tannpleie. Tror det står noe på helse Norge om dette.🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

FEMOMDAGEN skrev (På 16.3.2021 den 6.05):

Sønnen din kan søke nav om hjelp til tannpleie. Tror det står noe på helse Norge om dette.🙂

 

 

Man søker om støtte til tannpleie i samme søknad som sosialhjelp , Når man for eks skal ha husleie, livsopphold, tannlege regninger, benk ovn, der man skriver hva man har behov for😊 lurt å spøre om totalt kostnadsoverslag fra tannlege evt i tillegg til vanlig faktura eller annen betaling. Siden det er en nødvendighet blir det mest sannsynlig dekket av nav etter at søknaden er ferdig behandlet,.. så legger man kostnadsoverslaget til under andre utgifter i søknad om sosialhjelp. 😊 eller evt ringe veileder om hjelp

Anonymkode: 331c3...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...