Gå til innhold

3 uker uten kjøkken - trenger råd&tips


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje
mariaflyfly skrev (7 timer siden):

Helt enig! Da ville jeg heller tatt i bruk badet, tror jeg. Der er det tilgang til vann og forhåpentligvis luftemuligheter. Eller et vaskerom, hvis man er så heldig å ha det! 

Vi har et par ekstra soverom, så jeg tror vi tar midlertidig kjøkken på et av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
Lillemus skrev (10 timer siden):

Så gøy!!! Lag opp gryteretter og supper og putt i fryseren - varmes enkelt i microen. Fjordland og Toro og flere andre produsenter har mengder med ferdigretter som kan varmes i micro, blir nok litt kostbart til 4 stk hver dag, men noen dager kan det være en løsning? Dere får spise mye brødtmat, knekkebrød og salater disse ukene og glede dere ekstra til at kjøkkenet blir ferdig så dere kan lage masse deilig varmmat igjen! :D 

Kjøpte noe Fjordland i dag og la på frysen 😊 Frokost går nok greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Microovn er genialt i slike tilfeller. Den fikser biffen!  Og i blant for litt luksus så er jo take away eller foodora ikke så dumme å ha :D 

Anonymkode: f78de...c90

Vi bor litt utenfor sentrum, så Foodora leverer nok ikke her. Men vi har både Pizzasjappe og Thai-mat like i nærheten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Jeg hadde brukt stormkjøkken, evt grillet/bål/bålpanne. En sånn kokeplate til hybel fungerer nok også fint.

I tillegg til micromat o.l. Greit at det ikke bare er oppvarmet frossenmat også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde brukt stormkjøkken, evt grillet/bål/bålpanne. En sånn kokeplate til hybel fungerer nok også fint.

I tillegg til micromat o.l. Greit at det ikke bare er oppvarmet frossenmat også. :)

Ja, det kommer nok til å gå greit, når jeg nå ser mange muligheter her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, da har det gått en måneds tid, og kjøkkenet er nå faktisk på plass 😊 Vi fikk koplet til vann i dag, så i kveld skal vi få vasket over alle skap og skuffer og flytte ting inn der de skal være. Litt forsinkelse på maler og snekker, så stua er helt tom, så vi "bor" fremdeles oppe i loftstua. Det har egentlig gått ganske greit, men vi gleder oss nå til å ta i bruk det nye kjøkkenet 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2016 så ble vår andrertasje med stue og kjøkken totalrenovert. Alt av møbler og slikt ble tatt ned, og det var kun vårt soverom og badet som ikke var full av ting. 

Bortsett fra at vi overnattet en del hos mamma, så var det rimelig trang i sånn seks uker. Hadde ikke kjøleskap heller. Det gikk i mikromat, brødmat og slike ting. Og to foreldre og to barn som var meget lei. :) Men er jo mye man kan lage så lenge man har mikro og kjøleskap. Feks tacolefse med litt forskjellig på, fjordland, brødmat, fruktfat osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (18 minutter siden):

Ja, da har det gått en måneds tid, og kjøkkenet er nå faktisk på plass 😊 Vi fikk koplet til vann i dag, så i kveld skal vi få vasket over alle skap og skuffer og flytte ting inn der de skal være. Litt forsinkelse på maler og snekker, så stua er helt tom, så vi "bor" fremdeles oppe i loftstua. Det har egentlig gått ganske greit, men vi gleder oss nå til å ta i bruk det nye kjøkkenet 😊😊😊

Oi så ikke at dette var en måned siden før nå. 

Det blir nok deilig! Husker hvor herlig det var. Som et nytt hus. Bare synd jeg flyttet 6 mnd senere. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Oi så ikke at dette var en måned siden før nå. 

Det blir nok deilig! Husker hvor herlig det var. Som et nytt hus. Bare synd jeg flyttet 6 mnd senere. 😅

Oi, det var kortvarig glede av kjøkkenet 😮 Men ja, herlig følelse med ny stue og nytt kjøkken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...