Gå til innhold

Hva tenker du om at Oslo vil stenge tannlegen, men fortsatt ha polet åpent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Man kan jo ikke stenge tannleger. Det sier seg selv.

Jo, det er svært ubehagelig med tannskader, men svært sjeldent fare for lov og helse. Så da går det fint. Fører tannproblemene til noe mer alvorlig, er jo legevakten og sykehus de rette stedene å oppsøke.

Anonymkode: bf6bf...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at her har vi politikere som er særdeles glad i alkohol og lite problemer med tennene sine.

Anonymkode: bf6bf...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Man kan jo ikke stenge tannleger. Det sier seg selv.

Ble ikke det gjort i første nedstengingsrunde (mars 2020)?  At de opprettholdt et tilbud til barn og et akuttilbud (tannlegevakt), men at mange vanlige tannleger stengte.  Mulig jeg husker feil, altså.

Anonymkode: 3711c...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble ikke det gjort i første nedstengingsrunde (mars 2020)?  At de opprettholdt et tilbud til barn og et akuttilbud (tannlegevakt), men at mange vanlige tannleger stengte.  Mulig jeg husker feil, altså.

Anonymkode: 3711c...1bf

Ok, mulig det. Så lenge de har akuttilbid er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 14.3.2021 den 18.17):

Jeg er gladiator Vinmonopolet og utvalget og ekspertisen der :).

Når det er sagt hadde det vært kjekt om man kunne plukke med seg en pappvin og andre enkle viner fra matbutikken i tillegg.

Da er jeg redd du hadde mistet utvalget og ekspertisen på polet. Det er som med det meste som selges på et marked - det enkle og folkekjære utgjør volumet, og finansierer det smale tilbudet  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly skrev (41 minutter siden):

Mener at tannlegen er viktigere enn polet. Og at de bør la en akutt-tannlege være åpen ihvertfall. 

Da skal de søren meg ha et akuttpol åpent også!

 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 15.3.2021 den 23.30):

Da er jeg redd du hadde mistet utvalget og ekspertisen på polet. Det er som med det meste som selges på et marked - det enkle og folkekjære utgjør volumet, og finansierer det smale tilbudet  ;) 

Enig. Jeg skulle gjerne vært motstander av polet hvis de ikke var så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 2.59):

Jo, det er svært ubehagelig med tannskader, men svært sjeldent fare for lov og helse. Så da går det fint. Fører tannproblemene til noe mer alvorlig, er jo legevakten og sykehus de rette stedene å oppsøke.

Anonymkode: bf6bf...eb5

Det er ikke bare skammelig og vondt å ha tannskader og problemer. Det er faktisk farlig for helsa også. Jeg vet om noen som ble så dårlige at de endte opp akutt innlagt på sykehuset fordi infeksjonen i tanna gikk rett inn i blodet og videre. Jeg har selv hatt to tenner som jeg rotfylte, det ble aldri bra og jeg hadde ofte infeksjon og betennelse i røttene og rundt, hadde store væskebyller som verket... endte med å trekke begge tennene. Tannlegen måtte ta OPG av hele hodet mitt pga mistanke om at betennelsen/infeksjonen kan ha spredd seg videre oppover til hodet og fortalte at det var farlig at jeg gikk så lenge med en dårlig tann og konstant betennelse/infeksjon. Jeg fikk plutselig jævlig tannverk som 12 åring en dag, var helt grusomt og fikk konstantert et digert hull i tanna mi. Den tanna ble aldri bra og jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å dra til tannlegen, skoletannlegene var ikke noe flinke og hensynsfulle. Hadde så vondt at huet pulserte og dundret av smerte i gymtimene etc, måtte tigge smertestillende av mamma.

har heldigvis hatt en frisk og smertefri munn etter jeg fjernet de to tennene, den andre de trakk visste de ikke hva grunnen til var at den ble dårlig. Fjernet visdomstennene oppi dette også som også var et problem og måtte fjernes raskt, hadde fått cyster i kjevebeinet. Men de var ikke ondartede. Har beholdt de to oppe, den ene vokste ut og ble en jeksel som erstattet den ene tannen de trakk. 
 

det er ikke bra at tannlegene blir stengt. Tannproblemer kommer plutselig eller så fort det gjør litt vondt i en tann eller tannkjøttet, må man komme seg til tannlege fort.

Anonymkode: 3c6e3...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg skjønner ikke hvorfor dette settes opp mot hverandre. Det er stor smitterisk hos tannlegen, spruten står flere meter av drillen. På vinmonopolet er det strenge tiltak, og liten smittefare.

 

Blir liksom som å si hvorfor er det forbudt å gå på konsert, når det er greit å gå i skogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 18.3.2021 den 11.24):

Enig. Jeg skulle gjerne vært motstander av polet hvis de ikke var så bra.

Ops. Ser ut som jeg mener det er veldig viktig med åpent pol til enhver pris, men det synes jeg IKKE.

Åpen tannlege er mye nyttigere i forhold til risikoen. Folk drar bare én gang i året, og tannlegen er veldig god på smittevern. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...