Gå til innhold

gravid og arb.ledig hva har jeg rett på ?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hjemme med jenten min som er nå 1 1/2 år, jeg sa opp jobben og er blitt gravid igjen, hva har jeg rett på i penger ? jeg får jo selvsagt barnetrygd og kontantstøtte, men får jeg arb.ledighetstrygd når barn nr 1 blir født ? er veldig bekymret på hvordan vi skal klare oss økonomisk - har nettopp kjøpt oss hus også og det var ikke helt planlagt å få et barn til nå hadde planer å jobbe i en ny jobb en stund, men hvem vil ansette en som er gravid....... hjelp meg !!!! bostøtte har jeg vel ikke rett på siden jeg har hatt bra lønn før mitt første barn og mannen min har jobb.

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Om du har rett på dagpenger kommer an på om du er reelt arbeidssøkende.

Får du ikke dagpenger og du heller ikke har annen inntekt, får du engangsstønad på kr 32138. Da kan dere jo vurdere om din mann skal ta ut fødselspenger mens du går ut i arbeid (mist 75% stilling) eller heltidsstudier etter fødselen. Han kan i slike tilfeller få fødselspenger beregnet ut fra sin egen inntekt fra barnet er 6 uker, selvsagt forutsatt at det er han som da er hjemme med barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...