Gå til innhold

Erna Solberg og familien brøt smittereglene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stadig flere politikere som dummer seg ut. Tror dere Erna får bot?

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-og-familien-brot-smittereglene_-_-beklager-1.15422762

Statsminister Erna Solberg og hennes familie brøt smittevernreglene under vinterferien på Geilo. Familien samlet seg to kvelder på rad og var flere enn ti stykker da de spiste middag sammen. – Jeg burde visst bedre, sier statsministeren til NRK.

 

Anonymkode: 3180b...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Stadig flere politikere som dummer seg ut. Tror dere Erna får bot?

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-og-familien-brot-smittereglene_-_-beklager-1.15422762

Statsminister Erna Solberg og hennes familie brøt smittevernreglene under vinterferien på Geilo. Familien samlet seg to kvelder på rad og var flere enn ti stykker da de spiste middag sammen. – Jeg burde visst bedre, sier statsministeren til NRK.

 

Anonymkode: 3180b...d68

Helt utrolig at hun tok sjansen med den rollen hun har 🙄 Herreminhatt !  14 personer samlet i 60- årsdag. 

Min kjære fylte 60 år i høst. Vi var 6 stk samlet i 3 forskjellige selskap med noen ukers mellomrom. Fortsatt er ikke alle invitert, men resten blir invitert senere.

Hun messer og messer om at andre skal følge råd og så gjør hun dette. Gå i skammekroken Erna ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært i Spania hadde boten vært 60 000 euro for de to arrangementene.  Kanskje Erna burde gitt de pengene til en god sak siden man ikke gir bøter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (14 timer siden):

Hadde det vært i Spania hadde boten vært 60 000 euro for de to arrangementene.  Kanskje Erna burde gitt de pengene til en god sak siden man ikke gir bøter i Norge.

Det er da gitt bøter for slikt i Norge? Både Erna og de Ap-politikerne som festet i Bodø i forrige uke burde fått høye bøter! De skal jo for pokker gå foran med et godt eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt tragisk, rett og slett. Ikke bra for noen. 

Jeg kan såvidt tro på at hun ikke skjønte reglene, men det er veldig sløvt i hennes stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 minutter siden):

Helt tragisk, rett og slett. Ikke bra for noen. 

Jeg kan såvidt tro på at hun ikke skjønte reglene, men det er veldig sløvt i hennes stilling. 

Enig i begge deler. Hun må i det minste ha forstått at dette var i grenseland og således ha forhørt seg med en rådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merida skrev (1 minutt siden):

11 personer ble anmeldt for det samme. Jeg synes hun skal få samme behandling. 

Kanskje det, men evt. bot eller gapestokk løser da ingen ting. Det tragiske her er at at dette antakelig vil påvirke folks respekt for reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Kanskje det, men evt. bot eller gapestokk løser da ingen ting. Det tragiske her er at at dette antakelig vil påvirke folks respekt for reglene.

...nemlig - godt sagt !!! - reglene blir useriøse...hvorfor skal man da tro på + og gidde følge dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var dette noe hun stod frem med uten "provokasjon"? Lurer på om hun bare innrømmet det sånn uten videre, eller ble hun sladret på?

Anonymkode: 93345...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går faktisk an å misforstå smitteregler som stadig forandrer seg. De er ikke alltid like tydelige. Tror svært mange er forvirret. Mangen bryter uansett reglene hver dag bevisst og noen er uheldig og glipper litt fordi de er uoppmerksom. Politikere er tross alt bare mennesker, men det er kanskje bare folk som selv har mye ansvar og jobb som forstår. De mest skråsikre er noe ganger de som selv ikke gjør en døyt for samfunnet. 

Anonymkode: 2e3ba...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går faktisk an å misforstå smitteregler som stadig forandrer seg. De er ikke alltid like tydelige. Tror svært mange er forvirret. Mangen bryter uansett reglene hver dag bevisst og noen er uheldig og glipper litt fordi de er uoppmerksom. Politikere er tross alt bare mennesker, men det er kanskje bare folk som selv har mye ansvar og jobb som forstår. De mest skråsikre er noe ganger de som selv ikke gjør en døyt for samfunnet. 

Anonymkode: 2e3ba...efb

Her i dette tilfellet er det snakk om selveste statsministeren, hun som har stått i front for å informere om reglene. Hun burde være oppdatert. 

Anonymkode: 93345...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

En ting er å misforstå den første kvelden, da de spiste ute på restaurant og satt fordelt på 3 bord og med god avstand. Det hadde jeg kanskje tenkt var lovlig, hvis det var i et område med lite smitte.

Den andre kvelden, da alle var i Ernas leilighet (14 stk!!!!) er helt uforståelig at ble gjennomført. Kan bare ikke fatte at det ikke ringte noen bjeller hos henne, hos hennes mann eller andre i familien - eller av hennes rådgivere. Jeg fylte nylig 50. Jeg feiret den sammen med mann og 1 barn på restaurant (da var det fremdeles åpne spisesteder) + at mine foreldre + min søster, svoger og niese kom noen dager seinere (altså 5 gjester) - og det var, slik jeg forstod det, maks antall gjester jeg kunne ha. Absolutt koselig å feire litt, men jeg hadde jo egentlig lyst å invitere venner og...

Uff, nei, dette var skikkelig tabbe av Erna. Godt i alle fall at hun legger seg helt flat og ikke bortforklarer. Jeg mener helt klart at hun og de andre i selskapet må få bøter på lik linje med andre som har fått dette nå i vinter/vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her i dette tilfellet er det snakk om selveste statsministeren, hun som har stått i front for å informere om reglene. Hun burde være oppdatert. 

Anonymkode: 93345...c36

En statsminister som har styrt landet i den største krise vi har opplevd siden krigen. 

Anonymkode: 2e3ba...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hun får selvsagt ikke bot. Hun brøt en anbefaling ikke et påbud. 

Anonymkode: b9280...0fc

Her er en jurist som hevder at det å oppholde seg i en leid leilighet med mer enn 10 personer er lovbrudd: https://www.vgtv.no/video/215194/jussprofessor-om-statsministerens-familieselskap-klart-lovbrudd

Jeg hadde ikke tenkt på det at det har betydning juridisk sett at leiligheten var leid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun bør få samme straff som andre får. Ellers er jeg ikke så opptatt med det. Men om hun er egnet som statsminister etter dette, tviler jeg mer på. 

Mange både barn og voksne har ofret mye for å holde smitten nede. Bursdagsselskap har vi måtte legge på is. Barn og barnebarn er det mange som sjelden får se. Vi håper bare dette marerittet skal ta slutt slik at vi kan leve normalt. Da er det vanskelig å ha tillit til en statsminister som strekker grensene slik.

Alle kan gjøre feil. Men det er heller ikke alle jobber vi er egnet til.

Anonymkode: d44d8...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 Skremt over hvordan dere tenker !! Virkelig, lage så mye oppstyr av dette??. Her hjelper det visst ikke om hun legger seg flat og ber om unnskyldning. Nei her skal man legge ut om hvor fælt man selv har hatt det under pandemien og de lidelser man selv har gått gjennom og hvor likegyldig Erna er til andres lidelse. De har ikke fått feire bursdag men det har Erna !!!!!!!. Til og med intervjue barn på nyhetssending og mor sitter så stolt ved siden av og hører på at barnet sier respektløse ting til landets leder. Det er nok nå, kan vi gå videre og fokusere på viktige ting. ??? Man kan faktisk være en god leder selv om man har gjort en menneskelig glipp. Nå blir en leder som har styrt landet gjennom en stor krise plutselig sett på som en kriminell. Og folk er som gribber. Jeg er dritt lei media i dette landet. 

Anonymkode: 2e3ba...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...